To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - SteppenVolt

djmarcin56 - Wto 26 Cze, 2018

jak dasz rade to wsadz tam 2,5mm2 ale to raczej ciężko, ja wkladam 14awg przez oś a zaraz za lutuje 12awg i przy 35A jeszcze nie miałem nawet ciepłych mocniej przewodów, cały czas na maksa ni jeździsz ;)
Arabesque - Czw 28 Cze, 2018

Troche detali








djmarcin56 - Pią 29 Cze, 2018

gdzie masz prawy hamulec? na zdjęciach tylko lewy jest :razz:
esati - Pią 29 Cze, 2018

djmarcin56 napisał/a:
gdzie masz prawy hamulec? na zdjęciach tylko lewy jest :razz:


jak masz regena to hamulec na tył jest niepotrzebny - kto by się tam przejmował :P
z dobrym aku i BMSem i tak regen hamuje na pograniczu blokady koła, naciskasz jedną klamkę i hamują oba koła ;-)

pxl666 - Pią 29 Cze, 2018

podepne sie pytaniem gdzie o regenie na forum poczytam bo nic nie znalazlem. co do tego jest potrzebne ? specjalny sterownik silnik przetwornica ? czy to sie w ogóle oplaca przy jezdzie na płaskim?
esati - Pią 29 Cze, 2018

pxl666 napisał/a:
podepne sie pytaniem gdzie o regenie na forum poczytam bo nic nie znalazlem. co do tego jest potrzebne ? specjalny sterownik silnik przetwornica ? czy to sie w ogóle oplaca przy jezdzie na płaskim?


silnik bezprzekładniowy i sterownik z funkcją regena

pod względem odzyskiwania energii mało się opłaca (3-8% odzysk), ale jako dodatkowy hamulec zdecydowanie tak.

djmarcin56 - Pią 29 Cze, 2018

esati no co ty, tył hamulec to podstawa, regen jest do zwalniania a nie do zatrzymywania się i poza dziwnym wyglądem to sobie nie wyobrażam bez tylnego hamulca bo to podstawa ;)
Elektrotonus - Nie 01 Lip, 2018

Cóż, jak mawia ebiker - wszyscy jesteśmy pilotami doświadczalnymi ;-)
esati - Nie 01 Lip, 2018

djmarcin56 napisał/a:
esati no co ty, tył hamulec to podstawa, regen jest do zwalniania a nie do zatrzymywania się i poza dziwnym wyglądem to sobie nie wyobrażam bez tylnego hamulca bo to podstawa ;)


u mnie regen działa z tyłu zawsze na granicy przyczepności, a tylko lekkie przyciśnięcie tylnego hamulca = zblokowane koło, więc moim zdaniem z tyłu sam regen wystarczy (jeszcze zależy kto jakiego ma BMS'a i ile może z powrotem pchać do aku). Problemem mogą być pierwsze kilometry po naładowaniu aku bo wtedy regen praktycznie nie działa...

i tak większość roboty robi przedni hamulec

Popeye - Pon 02 Lip, 2018

A co jeśli padnie bateria? Dojazd do "stacji ładowania" będzie nieprzyjemny. Hamulce dają nam bezpieczeństwo
esati - Pon 02 Lip, 2018

Popeye napisał/a:
A co jeśli padnie bateria? Dojazd do "stacji ładowania" będzie nieprzyjemny. Hamulce dają nam bezpieczeństwo


I regen jest właśnie takim hamulcem. Co za różnica czy hamulec będzie mechaniczny czy elektryczny? Elektryczny ma ten plus że ma wbudowany "e-abs" - zawsze blokuje na granicy przyczepności koła - najlepszy efekt w zimę na śniegu - nie blokuje koła a jednocześnie najskuteczniej hamuje. Uważam że to jest bezpieczniejsze niż zwykły mechaniczny hamulec. Kolejny plus że naciśnięcie jednej klamki hamulcowej hamuje oba koła. Na rozładowanej baterii regen nadal działa. Oczywiście są minusy że nie działa to dobrze dla niskich prędkości (no ale przy 5km/h to hamulec na przód naprawdę wystarczy) i nie działa na w pełni naładowanej baterii (to już duża wada). Także jak kolega ma jedną klamkę tylko na przednie koło to wcale nie jest to takie głupie jeżeli ma dobrze ustawiony regen na tył.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group