To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Cyfrowy pomiar poboru prądu w LEMCO.

3rkom - Nie 17 Paź, 2010

Przewód 70 mm2 kupiłem w cenie 15,08zł brutto za metr (mogę przesłać kopię faktury z hurtowni), a 50mm2 w cenie 10zł za metr (+ 20zł wysyłka 10mb) na Allegro.
Stycznik C164 - max napięcie przełączane 120V, a cewki od 24 - 110V.
Są jeszcze C165 - na prąd 220A patrz: www.impol-1.pl/katscha.php

Zbyszek Kopeć - Nie 17 Paź, 2010

Niektórzy to mają szczęście na niskie ceny, cieszę się.
Ten stycznik jest raczej bardzo dobry chyba tani.

Zbyszek Kopeć - Nie 07 Lis, 2010

Tu jest przykład przekrojów zasilania trolejbusu (elektryczny autobus) lub tramwaju i to prądem stałym DC.
http://www.transportszynowy.pl/siectramtrol.php
80V to nie 12V lub 24V autobusu.

Taki pantograf, ale lżejszy, by mi sie czasem przydał na długich odcinkach bez słupków dla EV (terminali, stacji).

Anonymous - Wto 16 Lis, 2010

zeeltom napisał/a:
To jakich regulatorów używasz? Jeśli z akumulatora bierzesz 20A, to wytłumacz mi skąd na silniku bedzie 200A? Bo napięcie mniejsze?

Dokładnie tak. Myśl o przetwornicach DC/DC jak o transformatorach DC z regulowaną przekładnią, wtedy stanie się jasność :)
Mała podpowiedź - wykorzystuje się indukcyjności i pojemności (elementy magazynujące energię) do tego, by energią pobraną z zasilania przepompować elektrony po stronie wyjściowej. Im mniejsze napięcie na wyjściu, tym więcej elektronów przepompujesz mając do dyspozycji to co pobrałeś z zasilania.

Zbyszek Kopeć - Wto 16 Lis, 2010

Może precyzyjniej będzie, jak porówna się do autotransformatora, bo zazwyczaj 1 biegun jest wspólny.
Jariko - Wto 03 Maj, 2011

Dorzucę coś o zdalnym pomiarze prądu. Odpaliłem taki pomiar w rowerze. Zastosowałem przetwornik Prądowy LEM -LA55. jest to takie coś co wygląda jak przekładnik ale działa także na DC. Przekłada się przez niego kabel prądowy i na rezystorze pomiarowym mamy prąd mniejszy 1000 razy. Ma to 3 nogi dwie to zasilanie +- 15V i wyjście prądowe. Zastosowałem jeszcze do tego dwa przetworniki I2C ADS 1110 i prosty programik w Bascomie. Pomiar mam przy akumulatorach a procek z wyświetlaczem na kierownicy. Mam wyświetlane napięcie z aku prąd pobierany moc chwilową oraz coś w rodzaju stany baterii w % :) Pomiar ten nie wymaga żadnych boczników gdzie powstają straty energii. To niebieskie na zdjęciu to przetwornik w który wkłada się przewód prądowy. I jeszcze jedno mój LEM ma prąd 55A ale są takie dużo większe 100A 200A.... Można taki na Allegro upolować w dobrej cenie.
Zbyszek Kopeć - Wto 03 Maj, 2011

W rowerze EV to zdaje egzamin, ale nie w aucie EV.
tomson - Wto 03 Maj, 2011

No jak używają czujniki LEM w elektrowniach wiatrowych to i w samochodach EV się sprawdzają.
http://minibms.mybigcomme...ies/EV-Display/

rs232 - Wto 03 Maj, 2011

Potwierdzam ze LEMy zdaja swietnie egzamin w pomiarze pradu w samochodach EV jak i skuterach elektrycznych - nie ma mowy o zakłóceniach lub przy zakłamanym pomierze jeżeli człowiek który to zestawia wie w czym problem kompatybilności EMC, co do roweru to sadze ze to lekka przesada ale to kwestia konstrukcji.
Zbyszek Kopeć - Wto 03 Maj, 2011

Ale nie w takim układzie pomiarowym jak był na tym zdjęciu, przecież nie ma różnicy czy LEM czy bocznik (one przecież tu nie mają istotnego wpływu).
rs232 - Wto 03 Maj, 2011

Mylisz sie Zbyszku i to powaznie, LEM zapewnia nam separacje galwaniczna w porównania do standardowego bocznika.
Zbyszek Kopeć - Wto 03 Maj, 2011

Przecież nie o to chodzi. Chodzi o zakłócenia przy dużych prądach na wyświetlaczu lub ustroju wskazującym, a tematem wątku jest pomiar w silniku LEMCO, czyli głównie w aucie.
Zbyt długo się tym zajmuję, jako pierwszy w Polsce, (studiowałem elektronikę na PG) ............ .

tomasz_kombi - Śro 04 Maj, 2011

Jariko napisał/a:
Odpaliłem taki pomiar w rowerze.
Dużo kosztuje taki komplecik w wersji komercyjnej (na gotowo)? Interesuje mnie relacja np. do miernika Turnigy czy innych podobnych (modelarskich).
rs232 - Śro 04 Maj, 2011

Cena w USA dla EV Display - 209$

na podstawie - kolega wyżej podał linka
http://minibms.mybigcomme...ies/EV-Display/

Moja wersja jest o 1/3 tańsza i ma roszerzone parametry - iBMS, nie znam niestety cen Turinga.

Panie Zbyszku jeżeli konstruktor elektronik zna zasady EMC i wzajemnego odkłucania układów to nie ma to znaczenia z jakimi urządzeniami ma pracować jako konstrukcja, gdyż urządzenie będzie pracowało bez względu na zakłócenia środowiskowe, ponieważ zostało do tego przygotowane. To że w Pańskim aucie coś nie działa tak jak powinno to już inna kwestia i nie przenosi sie to liniowo na inne konstrukcje bez względu na typ silnika itd, być może pominął Pan aspekty które są dla Pana nieistotne, natomiast dla działania urządzeń elektronicznych bardzo, nie będę tutaj robił wykładu gdyż Pan Zbyszek jak sam napisał kończył elektronikę na PG, więc moja wiedza jest zbyt mała abym mógł sobie pozwolić na wykład dotyczący kompatybilności elektromagnetycznej mimo iż moje urządzenia spełniają te zasady i są odporne za zakłócenia generowane przez układy napędowe oparte o silniki DC wraz z silnikami serii LEMCO :) .

Zbyszek Kopeć - Śro 04 Maj, 2011

Takie błędne pomiary większości ustrojów pomiarowych w autach EV z silnikami AC i BLDC są większe niż w DC.
Ja ostatnie lata zająłem się bardziej konstrukcjami napędowymi EV i srałem się wykorzystywać do pomiarów dzieła innych fachowców w temacie pomiarów.

Chętnie bym wypróbował ten Twój system pomiarowy w moich autach i porównał bym chętnie wyniki z innymi moimi pożądnymi przyrządami.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group