To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Hyde Park - Rower elektryczny Mercury
Pir-serwis - Wto 12 Paź, 2010
Dzisiaj rozebrałem sterownik celem zobaczenia jak to wygląda w środku.Nic szczególnego nie wypatrzyłem.Raptem 6 tranzystorów po 2 na uzwojenie.Znalazłem natomiast przy składaniu jedno wolne złącze 2-pinowe.Pomyslałem od razu,że to pewnie blokada predkości-ale odpiete? Sprawdziłam najpierw woltomierzem napiecie zmieniało sie od 0.82 do 3V, potem wpiąłem w szereg miliamperomierz i iprzy braku reakcji (przepływu prądu) sprawdzałem przy pokrecaniu manetką.Juz na podpiętym amperomierzu-działała blokada-jakby o połowę wolniej-czyli blokada była rozłączona fabrycznie.
Na to wynika,że podstawię sterownik na wyższe napięcie tak dla prób i zobaczę co sie dzieje.
Anonymous - Śro 13 Paź, 2010
Jak dotąd, wszystkie zworki, które napotkałem zmniejszały szybkość silnika po ich zwarciu. Wygląda na to, że to normalka w tych sterownikach. Kiedyś, w jednym sprawdzałem co to daje i okazało się, że zmniejszało się napięcie podawane na manetkę. Nie wiem jak w innych. Każdy procesorek w tych sterownikach BLDC ma generator sterujący całym procesem generowania wirującego pola. Może tam trzeba pogrzebać. Jeszcze tego nie przerabiałem, ale właśnie może to jest metoda na zwiększenie szybkości?
|
|
|