To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Hyde Park - Rower elektryczny Mercury

Pir-serwis - Wto 12 Paź, 2010

Dzisiaj rozebrałem sterownik celem zobaczenia jak to wygląda w środku.Nic szczególnego nie wypatrzyłem.Raptem 6 tranzystorów po 2 na uzwojenie.Znalazłem natomiast przy składaniu jedno wolne złącze 2-pinowe.Pomyslałem od razu,że to pewnie blokada predkości-ale odpiete? Sprawdziłam najpierw woltomierzem napiecie zmieniało sie od 0.82 do 3V, potem wpiąłem w szereg miliamperomierz i iprzy braku reakcji (przepływu prądu) sprawdzałem przy pokrecaniu manetką.Juz na podpiętym amperomierzu-działała blokada-jakby o połowę wolniej-czyli blokada była rozłączona fabrycznie.
Na to wynika,że podstawię sterownik na wyższe napięcie tak dla prób i zobaczę co sie dzieje.

Anonymous - Śro 13 Paź, 2010

Jak dotąd, wszystkie zworki, które napotkałem zmniejszały szybkość silnika po ich zwarciu. Wygląda na to, że to normalka w tych sterownikach. Kiedyś, w jednym sprawdzałem co to daje i okazało się, że zmniejszało się napięcie podawane na manetkę. Nie wiem jak w innych. Każdy procesorek w tych sterownikach BLDC ma generator sterujący całym procesem generowania wirującego pola. Może tam trzeba pogrzebać. Jeszcze tego nie przerabiałem, ale właśnie może to jest metoda na zwiększenie szybkości?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group