To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Bafang BBS02B 36V 500W w porównaniu do innych wersji BBS

borsuk - Czw 01 Kwi, 2021

TommyT napisał/a:
Tak- na Firefoxie działa.
Najgorsze, że przeglądarka nawet nie sygnalizuje, że tam jakiegoś obrazka brakuje.
Już widzę - problemy z http i https...

Już wiem jak ustawić dla MS Edge, ale mam wersję angielską, musicie sobie przetłumaczyć.
W "Settings" wybieramy "Cookies and sites permissions" następnie po prawej "Pop-ups and redirects" i w zakładce "Alow" dodajemy site https://forum.arbiter.pl , następnie dla tego site dodajemy opcję "Alow" dla "Insecure content".
Teraz widać wszystkie obrazki na naszym forum.
Trochę mi to zajeło :wink:

andypip - Pią 02 Kwi, 2021

rzeczywiście, post borsuka czysty jak nowy łańcuch :o

PS. W Chrome też mozna właczyć: ustawienia - prywatność i bezpieczeństwo - ustawienia witryn - pop-upy i przekierowania - dodajemy: https://forum.arbiter.pl - w edycji właczamy: Treść niezabezpieczona Zezwalaj.

TommyT - Pią 02 Kwi, 2021

Wracając do ustawień, to widzę, że o tym właśnie myślałem...
Obniżenie prądu na start i zwiększenie limitów prędkości na poszczególnych stopniach.
Nic - czekam na kabelek i będę testował.
Mam porównanie do Shimanowskiego STEPSa E6100 w rowerze żony.

Junek56 - Sob 03 Kwi, 2021

Borsuk ,
czym się kierowałeś ustawiając WORK MODE na 10 ?

W helpie jest napisane dla WORK MODE :
„tryb pracy (kątowa prędkość pedału / koło * 10) - przeznaczenie tego parametru nie jest jasne. ma za zadanie kontrolować moc w zależności od prędkości obrotowej pedału. wartość ustawiona przez producenta wydaje się działać dobrze, więc nie trzeba jej zmieniać. „

borsuk - Sob 03 Kwi, 2021

Junek56 napisał/a:
Borsuk ,
czym się kierowałeś ustawiając WORK MODE na 10 ?

Taka wartość była ustawiona fabrycznie w moim pierwszym BBS01, który, moim zdaniem idealnie wspomagał, tylko na strome stoki był trochę za słaby. Jak zobaczyłem, ze Kepler też tak ustawił to mnie jeszcze bardziej przekonało. Być może rzeczywiście nie ma to znaczenia.

Junek56 - Sob 03 Kwi, 2021

Miałem ustawione na 10. Jazda spoko. Teraz dałem poprawki do charakterystyki ale jednocześnie ten parametr ustawiłem z powrotem na "undeterminated". Zobaczę jakie będą odczucia.
Zastanawia mnie też, który parametr odpowiada za "szerokość " pętli histerezy, po osiągnięciu zadanej prędkości. U mnie jest tak jakby było to 2-4km/h. Czuję wyraźnie, że nic nie wspomaga ale bez problemu utrzymuję prędkość, co świadczyłoby że Keep Current bardzo dobrze działa. Ale czy ta histereza to normalne dla BBS02 ? Nie powinna być mniejsza ? Czy można ją ustawiać ?

borsuk - Nie 04 Kwi, 2021

Junek56 napisał/a:

Zastanawia mnie też, który parametr odpowiada za "szerokość " pętli histerezy, po osiągnięciu zadanej prędkości. U mnie jest tak jakby było to 2-4km/h. Czuję wyraźnie, że nic nie wspomaga ale bez problemu utrzymuję prędkość, co świadczyłoby że Keep Current bardzo dobrze działa. Ale czy ta histereza to normalne dla BBS02 ? Nie powinna być mniejsza ? Czy można ją ustawiać ?

Ja tego nie odczuwam, ponieważ albo jadę pod górę i wtedy nie osiagam ograniczenia szybkości, albo zjeżdżam z góry i ograniczenia nie odczuwam, a jak jest dłuższy odcinek to wspomaganie całkiem wyłączam.

TommyT - Pon 12 Kwi, 2021

Wgrałem ustawienia kol. Borsuka i pojeździłem.
Jak dla mnie super - być może zwiększę trochę limit prędkości na niskich stopniach, ale poza tym - elegancko.
Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
Przy okazji mam pytanie o baterię. Pierwszy raz ładowałem ją całą noc. Zrobiłem potem ponad 50km w miarę płaskim terenie (parę podjazdów też było), a pokazuje dalej 100% (pod koniec na podjazdach było 9x%). Nie wiem na ile temu wierzyć i jak bardzo nieliniowo potem się rozładuje.
Bateria 21Ah.

andypip - Pon 12 Kwi, 2021

Baterię masz "super long race" :grin:
Po pełnym naładowaniu sporo trzeba przejechać, żeby "procent" zaczął spadać. Ale rozładowanie nie przebiega liniowo. Początkowo minimalnie spada, od ok. 60% bateria robi się bardziej wrażliwa na większe obciążenie i potrafi szybko spadać do poniżej 50%. Co prawda, przy odjęciu mocy pozornie wzrasta pojemność ale na krótko. Poniżej 50% dłuższe "upalanie" może już powodować odcinanie napięcia. Zmniejszenie mocy znowu "cudownie" przywraca napęd do życia.
To takie moje obserwacje. Najlepiej przetestować sobie jazdę od 100% zgodnie ze swoim rytmem i upodobaniem /byle blisko gniazdka w końcówce :smile: /. Za pierwszym razem byłem przekonany, że mam awarię silnika albo jakieś kable się poluźniły. Taki urok elektryka :smile:

Junek56 - Śro 14 Kwi, 2021

To aktualne ustawienia w moim i żony ebiku, 36V/500W a faktycznie ustawione max 400W. Bliskie ideału. PAS 7-9 na większe podjazdy, mocny przeciwny wiatr. Na leśne szutry najprzyjemniejszy 4-5 PAS. To co na razie zarejestrowałem, to pokonanie łącznie 98km i wskaźnik pokazał mi najniższą wartość na poziomie 53% akumulatora (17,5Ah). Do tej pory, tej wiosny,przejechałem na ebiku już ponad 500km :wink: . Ze zwykłego rowerka, bez napędu, nie zrezygnowałem, inna przyjemność :grin:
Dolce - Czw 29 Kwi, 2021

A ja mam prośbę o podpowiedzenie co należy smarować w Bafangu BBS02B i ogólnie jak go należy prawidłowo konserwować. Nie wiem czy to jest gdzieś opisane na forum, jeśli tak to podrzućcie link.
Na ile ten silnik można rozkręcić do konserwacji, żeby potem nie było problemów ze złożeniem lub jakimś np wycentrowaniem wirnika itp?

andypip - Pią 30 Kwi, 2021

montuj i używaj. jak już tak bardzo musisz smarować to łańcuch smaruj :wink:
pamiętam mój 1 nowy samochód. wszystko smarowałem, konserwowałem, każdą śrubkę przed dokręcaniem. po paru latach jak gnić zaczął, kuźba, wszystko na sucho skręcałem a potem palnik :lol:
tak to najczęściej jest że nowe to się pieści jak narzeczoną chociaż tego nie wymaga, a jak już naprawdę zaczyna wymagać to się zapomina albo nie chce :lol:

Dolce - Pią 30 Kwi, 2021

Racja. Niestety, mam nowy silnik i dlatego się przejmuję. Po 100km lub po pierwszej kałuży zapewne przestanę.
TommyT - Śro 05 Maj, 2021

Pytanie odn. magnesów do czujników hamulca? Czy ktoś uprzejmie mógłby podpowiedzieć czy to są zwykłe magnesy czy neodymowe i mniej więcej rozmiar?
Do mnie szły osobną przesyłką i w kopercie była dziura - magnesy wyparowały. Nie chcę już męczyć majfrienda a kombinuję czy nie zamontować na jedną klamkę.

andypip - Śro 05 Maj, 2021

Magnesy są mocne. Jak dla mnie wyglądają na neodymowe.
Zmierzę w domu, to ci wymiary dopiszę wieczorem.
W sumie można 1 klamkę tylko uzbroić - przedniego.
U mnie to nie przeszło. Szukałem i szukałem dźwigni z czujnikami. W piśmie stoi: szukajcie a znajdziecie :idea: . Tylko zapomnieli dopisać dlaczego tak drogo :lol:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group