To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Dwie blokady obrotu osi silnika ?

Kravcov - Wto 28 Lis, 2017

umbur napisał/a:
Kravcov napisał/a:
umbur napisał/a:
Dudus2002 napisał/a:
Rower Giant anthem x3 2013

To nie jest dobry pomysł na 6kW. Uszkodzisz ramę.


a w jaki sposób ma uszkodzić tą ramę?

np.
Obrazek


Ale on ma fula, a tu jest sztywniak.

umbur - Wto 28 Lis, 2017

Mechano napisał/a:
Nie ma różnicy w grzaniu się silnika w zależności od typu ramy...
Chyba, że chodzi o to, że taka moc by się marnowała w takiej ramie, coś w tym może być. Warto przemyśleć, czy taka moc będzie rzeczywiście potrzebna. Swoją drogą, maniekrox ładował w swoją konę chyba 12kW i z solidnym zabezpieczeniem osi dawało to radę (nie wiem jak na dłuższą metę). Fakt faktem, że taka rowerowa rama musi być uber mocna, nic z nowoczesnych wycieniowanych do granic konstrukcji, pewnie najlepszy będzie pancerny jednozawias.

Jak dasz 80A w 3kW Mxusa to będzie się bardziej grzał. Swojego potrafiłem zagotować w górach przy 45A.
Kravcov napisał/a:
Ale on ma fula, a tu jest sztywniak.

A jakie to ma znaczenie? Grubość aluminium i spawy są podobne.
Dudus2002 napisał/a:
A jak bym zrobił blokadę z grubego pręta który trzyma rame 20 cm od osi i to z dwuch stron ?

Nikt nie da Ci gwarancji.
Dudus2002 napisał/a:
Jeżeli chodzi o grzanie silnika to będę mieć wyświetlacz i będę na bierząco monitorował temperaturę.

Po co Ci te 6kW? Pytam ponownie: Jeździłeś kiedyś na standardowym rowerze 3kW?
Dudus2002 napisał/a:
A poza tym nie będę używał tego jak crossa :mrgreen: tylko jako rower na szose i lekki teren :wink:


Mechano - Wto 28 Lis, 2017

umbur,
Wyżej nie było podane jaką moc "można" pakować w falcona a jaką w "zwykłą" ramę. 6kW w jednej i drugiej ramie będzie powodować to samo grzanie (ewentualnie falcon będzie się bardziej grzał bo będzie cięższy).
Dobra, to nigdzie nas nie zaprowadzi, czepianie się słówek z mojej strony, bardziej niż czegoś merytorycznego. Proponuję zakończyć ten mały wywód w tym miejscu.

umbur - Wto 28 Lis, 2017

Mechano napisał/a:
umbur,
Wyżej nie było podane jaką moc "można" pakować w falcona a jaką w "zwykłą" ramę. 6kW w jednej i drugiej ramie będzie powodować to samo grzanie (ewentualnie falcon będzie się bardziej grzał bo będzie cięższy).
Dobra, to nigdzie nas nie zaprowadzi, czepianie się słówek z mojej strony, bardziej niż czegoś merytorycznego. Proponuję zakończyć ten mały wywód w tym miejscu.

OK, ale pisałem wyżej :wink:
"Max 3kW do standardowej ramy + blokady obrotu z obu stron."

Kravcov - Wto 28 Lis, 2017

umbur napisał/a:
Kravcov napisał/a:
Ale on ma fula, a tu jest sztywniak.

A jakie to ma znaczenie? Grubość aluminium i spawy są podobne.



Ano ma takie znaczenie, że w fulu znaczna część naprężenia jest przejmowana przez amor. Druga sprawa wahacz to nie rama i nic mu się w tym Giantcie nie połamie. Śmieszą mnie teksty "nie wsadzaj bo połamiesz sobie ramę". Ludzie pchają po 6kW i nic się nie łamie.

umbur - Śro 29 Lis, 2017

Kravcov napisał/a:
umbur napisał/a:
Kravcov napisał/a:
Ale on ma fula, a tu jest sztywniak.

A jakie to ma znaczenie? Grubość aluminium i spawy są podobne.



Ano ma takie znaczenie, że w fulu znaczna część naprężenia jest przejmowana przez amor. Druga sprawa wahacz to nie rama i nic mu się w tym Giantcie nie połamie. Śmieszą mnie teksty "nie wsadzaj bo połamiesz sobie ramę". Ludzie pchają po 6kW i nic się nie łamie.

Skoro jesteś taki mądry, to napisz koledze z czystym sumieniem, że spokojnie może zrobić wszystko.

Kravcov - Śro 29 Lis, 2017

Na poparcie słów pokaż te połamane ramy w fullach przy 6kV. Chętnie popatrzę.
umbur - Śro 29 Lis, 2017

Kravcov napisał/a:
Na poparcie słów pokaż te połamane ramy w fullach przy 6kV. Chętnie popatrzę.

Zwykle siedzę w domu, łamie ramy i robie im zdjęcia, żeby je wysyłać jako dowód. Na szukanie w necie nie mam czasu. Taka pyskówka to nie dla mnie. Kolega zapytał, odpowiedziałem. Wiesz lepiej to mu doradź. Weź pod uwagę, że nie wiesz kim jest i jaką ma wiedzę na temat mechaniki, skoro pyta czy w ogóle zakładać blokady obrotu. Nie wiesz jak to zrobi i czy przy 70km/h coś mu uleci. Wypowiedz się w swoim imieniu, a nie podpinaj się pode mnie i nie mów że przesadzam, i że Cię to śmieszy. Trzeba jeszcze mieć trochę wyobraźni. Temat uważam za zakończony z mojej strony i nie mam ochoty wdawać się w kolejną pyskówkę. Dziękuję.

ravkill - Śro 29 Lis, 2017

Przy 2,4 KW, sporym momencie i blokadach po 2óch stronach, na standardowej ramie alu, nic nie pęka (no może czasem szprycha poleci). A jak ktoś chce więcej, to jego sprawa, jego rower i jego ryzyko... Najwyżej zaliczy game over i światła mu zgasną...
esati - Czw 14 Gru, 2017

Ja zrobiłem pół sezonu z ~3kW z blokadą osi 8mm po jednej stronie i po sezonie wszystko jest w porządku. Tylko 3kW innym 3kW nie równe, bo w moim przypadku (13s * 60A) przy silniku 9c na niskich prędkościach jest tak żałosna sprawność że większość z tej mocy to idzie w ciepło i w rzeczywistości na kole jak z 1kW będzie to dobrze. Z kolei na wyższych prędkościach przy tym napięciu silnik już nie przyjmuje takiej mocy. Więc zasadnicze pytanie jest jaka będzie sprawność i dopiero wtedy trzeba by wyliczyć maksymalny moment na kole i do niego dobrać odpowiednie blokady (albo porzucić projekt).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group