To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Budowa własnego ebajka

TeTris - Sob 02 Gru, 2017
Temat postu: Budowa własnego ebajka
Cześć, planuję konwersje mojego roweru na ebike. Planowałem zakup supermoto 50ccm ale ebike na dojazd do pracy wydaję się lepszy około 10km dziennie. Zastanawiam się nad zestawem do konwersji rapid s3000, ale o więcej czytam tym mniej jestem do tego przekonany do zakupu gotowca. Myślę że lepiej zrobić coś samemu. Planuje dwie opcje sterownik GT1500 z silnikiem Nine Continent RH2809 D (7x9). lub sterownik Sabvoton i mxus v3 jako mocniejszą opcje. Tutaj się trochę waham mxus jest mocniejszy ale mój rower to 29er z alu ramą nie wiem czy go zmieszczę a jeśli tak to czy silnik wytrzyma jazdę po asfalcie, leśne ścieżki jako wspomaganie a nie jazdę na silniku. Jako zasilanie optymalnie myślę o pakiecie 20s8p. Z tego co wstępnie patrzyłem więcej trójkącie ramy może być bardzo ciężko zmieścić. Która opcja jest dla mnie lepsza? Dodam że jedyny e bike na którym jechałem to była marketowa damka :mrgreen:
tas - Sob 02 Gru, 2017

Mxus i sabek na 28"?
Z takim kołem wielkim nie rób 20s tylko 16s, po co Ci konstrukcja jadąca ponad 80km/h?

mniej S = lepszy aku
mniej s to więcej P
więcej P to mniejszy prąd na ogniwo i większa żywotność akumulatora, to wyższe prądy rozładowania i możliwy większy prąd więc i większe przyśpieszenie, zryw pod górkę itd.

Silnik na pewno zmieścisz w ramę, takich ebajków jeździ bardzo dużo i problemów z elektryfikacją poza standardowymi zagwozdkami raczej nie będziesz mieć.

Ogólnie to bardzo dużo ludków planując aku celuje w bardzo duże napięcia typu 20s w klasycznych przeróbkach czy nawet 22s w customach. Tymczasem zazwyczaj to jest taktyczny błąd :) nie warto zamieniać kilku km/h używanych raz na ruski rok (ile razy masz okazję jechać np 90km/h) w zamian za wydajność akumulatora używaną zawsze ciągle i non stop. Przynajmniej 35km/h jeździsz 99% czasu, przynajmniej 80km/h jeździsz 1% czasu.

==================

Opcja 1 (chyba najpopularniejsza):
7x9 na 16s i 28" da Ci Vmax do 60km/h, do tego aku 16s10p.

Opcja 2 (trochę szkoda wydawać na to kasę jeśli rowerem nie beziesz mykać po lesie to wspomniany sabek + mxus, ale to już wyjdzie motocykl z tego :)

TeTris - Sob 02 Gru, 2017

Dzięki za odpowiedź. Myślałem, że większe napięcie to mniejsze straty tak jak z siecią WN. W końcu wh będzie tyle samo w baterii. Z tym pomykaniem po lesie to nie wiem. Ebike pewnie mi się bardzo spodoba, a apetyt rośnie w miarę jedzenia. Dlatego rozważam mkusa, żeby mieć zapas mocy. Może "sabek" jako element przyszłościowy i słabszy silnik i późniejsza wymiana na mocniejszy jak moc mi przestanie wystarczać? I mam pytanko jak działają te czujniki do hamulców hydraulicznych?
tas - Sob 02 Gru, 2017

W teorii wyższe napięcie = mniejszy prąd = sprawniej
W praktyce jest dokładnie odwrotnie :) Wyższe napięcie = możemy jeździć szybciej = średnie prędkości jazdy wyższe = wyższy opór = wyższe straty, większe grzanie silnik :P

Jeśli chcesz maszynę przyszłościową i jednocześnie maksymalizującą wrażenia na starcie to weź Mxusa 3k + sinusa 45A (nawet bez wyświetlacza) i instalacja 16s.
I teraz, silnik zostanie na przyszłość, bo ma rezerwę, sterownik ma 45A, połowa tego co sabvoton, więc zryw na początek jest ogromny, a koszt 1/3 sabvotona, sam sterownik łatwy do zbycia na rynku wtórnym, choć na tym zestawie to spokojnie na jednym kole możesz ruszać o ile, tak jak mówisz, chcesz wrażeń.

wibi - Nie 03 Gru, 2017

tas napisał/a:
W teorii wyższe napięcie = mniejszy prąd = sprawniej
W praktyce jest dokładnie odwrotnie :) Wyższe napięcie = możemy jeździć szybciej = średnie prędkości jazdy wyższe = wyższy opór = wyższe straty, większe grzanie silnik ....

To wszystko prawda ale nie cała, bo jest jeszcze coś przy wyższym napięciu i tej samej ilości ogniw a to czas ładowania, który jest krótszy, natomiast przy niższym napięciu ma się (w tych samych warunkach baterii) większy zasięg. Jednym słowem jest nad czym podumać.

tas - Nie 03 Gru, 2017

Dlaczego czas ładowania jest dłuższy?
Ładowarki 16s mają 8A, ładowarki 20s mają 6A, więc żaden argument gdyż iż zależy to od ładowarki, nie akumulatora :)

WojtekErnest - Nie 03 Gru, 2017

Tego w ogóle nie można uogolniac,, bo przecież jest jeszcze czas balansowania....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group