To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Inne pojazdy, mechanika pojazdów - E-lotnia

stanlee - Nie 17 Gru, 2017
Temat postu: E-lotnia
Witam wszystkich użytkowników .
Na forum jestem od nie dawna , bo paradoksalnie wcześniej nie wiedziałem o jego istnieniu , a szkoda bo to kopalnia wiedzy o napędach elektrycznych co mnie niezwykle interesuje. Jestem zwolennikiem napędów elektrycznych , bo są czyste ,ciche , niezawodne. Od dawna chodził mi po głowie pomysł zbudowania takiego napędu , ale dopiero od niedawna są dostępne w Polsce w przystępnych cenach podzespoły do jego budowy.
Postanowiłem zbudować sobie elektryczny wspomagający napęd do lotni. Z założenia jest to tylko wspomaganie służące do latania nad zboczem w oczekiwaniu na noszenia . Jak wygląda napęd to widać na zdjęciach , pierwsze próby już wykonałem . Niestety pojawił się pewien problem z zasilaniem . Im bardziej zagłębiam się w temat baterii tym większy mam ból głowy.
Założyłem sobie ,że akumulator będzie ważył 5kg i będzie mógł oddać prąd ciągły (kilka minut) 100A. Silnik na moc max 5,3 KW na 10S, więc 40V, dlatego postanowiłem zakupić 50 szt akumulatorków wysoko prądowych Keeppower 26650 5,2Ah /20A i wykonać dwa akumulatory po 5S, żeby móc je ładować ładowarką z balanserem. Jeśli pakiet będzie miał 26 Ah to powinno wystarczyć na kilkanaście może 20 minut pracy silnika. Silnik niby jest do 120 A ale w temperaturach letnich myślę, że więcej jak 80 A prądu ciągłego to nie wytrzyma. Nie wiem czy dobrze kombinuję mile widział bym sugestie kogoś kto budował podobny pakiet.

tas - Nie 17 Gru, 2017

łap forumowicza umbur, prowadzi prace konstrukcyjne nad pełnowymiarowym napędem do (para)lotni.
Unikniesz wielu ślepych uliczek jak np ten dziwny wybór ogniw.
Nie możesz zbudować 10s5p na 100A z aku jakie kupiłeś.



Te ogniwa umierają przy 7-10A

umbur - Nie 17 Gru, 2017

Swój akumulator robiłem z ogniw Sony VTC6. Pakiet 20s8p ze 160 ogniw starczał przy 80A na ok. 30min. Tutaj niestety walczy się o każdy gram, a waga zabija. Mój pakiet to ok. 8kg +BMS.
stanlee - Nie 17 Gru, 2017

8p to 10A na ogniwo ,to chyba prąd akceptowalny przy wysoko prądowych ogniwach. Jaki ciąg miałeś przy tym prądzie i czym ładujesz pakiet?
umbur - Pon 18 Gru, 2017

Nie robiłem jeszcze pomiaru ciągu. Do tej pory było robione wszytko "na pałę" i mam zbyt małą prędkość obrotową silnika. Ładowanie przez BMS ładowarką dedykowaną z Nexuna 84V 6A.
Piotr82 - Pon 18 Gru, 2017

Szacunek i podziw do konstruktorów. Lot bez warkotu to jest to. :smile:
stanlee - Pon 18 Gru, 2017

Szacunek i podziw do konstruktorów. Lot bez warkotu to jest to

Nie jest on taki cichy jak by się wydawało ,bo samo śmigło robi sporo hałasu , a w moim napędzie dodatkowo jeszcze przekładnia zębata na zębach prostych (skośne są znacznie cichsze)dokłada trochę decybeli.Największą zaletą dla mnie jest możliwość załączania napędu wtedy kiedy jest on potrzebny



łap forumowicza umbur, prowadzi prace konstrukcyjne nad pełnowymiarowym napędem do (para)lotni.
Unikniesz wielu ślepych uliczek jak np ten dziwny wybór ogniw.
Nie możesz zbudować 10s5p na 100A z aku jakie kupiłeś.




Z wykresu widać , że 10 A to jeszcze akceptowalny ubytek pojemności . Skąd jest ten wykres jeśli można zapytać ? Masz może namiary na jakąś stronkę z charakterystyką różnych ogniw, jeśli możesz to podeślij link.

tas - Pon 18 Gru, 2017

http://lygte-info.dk

Z wykresu widać, że właśnie nie akceptowalny jest dla 10A i kwestionowany dla 7A.
http://lygte-info.dk/revi...02015%20UK.html

stanlee - Wto 19 Gru, 2017

W takim razie trzeba będzie zakupić inne ogniwa do akumulatora do lotni . Rozważam SONY VTC6 takie jak kolega w napędzie paralotni , albo golisi G30 , ale sony są jednak sporo tańsze.
Tych Keeppowerów mam zakupione 30 szt i jest to dobry powód żeby wstawić silnik do roweru żony . Już dawno miałem to zrobić , ale nie mogłem się zebrać . Cyba mogę z nich zrobić pakiet 9S3P do silnika 250W 36V ?

tas - Wto 19 Gru, 2017

Tak, sterownik 250W ma około 15A, zatem przypada około 5A/ogniwo co jest odpowiednim prądem dla tego aku.
WojtekErnest - Śro 20 Gru, 2017

stanlee napisał/a:
..Cyba mogę z nich zrobić pakiet 9S3P do silnika 250W 36V ?

10S jesli 36 V nominal.

henio - Śro 14 Lut, 2018

Wow! Ale projekt! Lotnia z napędem elektrycznym. I jak tam postępy?
stanlee - Nie 04 Mar, 2018

Właśnie zrobiłem zgrzewarkę i będę zgrzewał akumulator. Jak wykonam oblot to dam znać.
Bolt-ebike - Śro 31 Lip, 2019

Obserwuje post z zaciekawieniem i podziwiam za odwagę.
Jak możesz to wrzuć więcej zdjęć.
Proponuje zrobić jakiś patent na mocowaniu baterii, żebyś mógł ją zrzucić w razie awarii.

Wojciech Wybieralski
www.bolt-ebike.pl

stanlee - Śro 21 Sie, 2019

Zainteresowanych dalszym losem mojej konstrukcji zachęcam do odwiedzenia strony lotnie.pl.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group