To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Kolejny Falcon na Mxus 5K - Ponury Oracz

ZatrybJam - Nie 07 Sty, 2018

ooo - jakbym zdjęcie swojego tyłu widział.
Tylko przód muszę dorobić.
Ja mam z tyłu 16T.
Jednak chyba wrócę do jazdy z korbami w dół z łańcuchem w kieszeni.
I tak napęd łańcuchowy tylko w sytuacjach awaryjnych, a tylko przeszkadzają korby, bo jedna noga w górze, a druga odpoczywa.
Z wyprostowanymi nogami i ściskaniem udami skrzynki jest 100x lepiej.

ZatrybJam - Nie 07 Sty, 2018

O ile nie nadużyję czasu i cierpliwości Szanownych, to może ktoś podpowie, gdzie jest wsteczny na kabelkologii Sabvotona SVMC0720100 ?

Poniżej opis wszystkich kabelków:
Pin/Złącze/Kolor/Funkcja
1/okrągłe/czarny/GND
2/okrągłe/czerwony/+5V
3/żółty/kostka/hall W
4/brązowy/okrągłe/sygnał hamulca (0-5V)
5/przeźroczysty/okrągłe/Ogranicznik max. prędkości LOW
6/okrągłe/USB
7/okrągłe/USB
8/pomarańczowy/okrągłe/E-lock (>37V)
9/szary/okrągłe/manetka sygnał prędkości
10/niebieski/kostka/hall V (prędkościomierz)
11/zielony/kostka/hall U
12/fioletowy/okrągła/Brake Hi (+12V on)
13/różowy/okrągła/Ogranicznik max. prędkości HIGH (brak ograniczeń)
14/biały/kostka/pomiar temperatury silnika

tas - Nie 07 Sty, 2018

Może nie być wstecznego bo zamiennie za niego producent montuje kabelek zmiennej siły hamowania (brązowy)
ZatrybJam - Nie 07 Sty, 2018

:sad:
Serce mnie boli jak sobie uświadomię, że na płytce sterownika czeka punkt lutowniczy na swój kabelek i odrobinę cyny.
Wsteczny by się już przydał kilka razy.
Jak dojdzie do rozbiórki, to trzeba będzie dorobić.

Tomas - Nie 07 Sty, 2018

Mam ten sam ból. Wsteczny to błogosławieństwo a jego brak to porażka :???:
ZatrybJam - Nie 07 Sty, 2018

Co ciekawe, to Brake Hi nie ma wpływu na hamowanie. Silnik wyhamowuje samą manetką (brązowy).
Wystarczy przelutować jeden kabelek w sterowniku i będzie wsteczny.

umbur - Nie 07 Sty, 2018

Tomas napisał/a:
A to co innego. 12T raczej nie wejdzie

Faktycznie. Nawet nie sprawdziłem. Wydawało mi się, że to 12T.

ZatrybJam - Pon 08 Sty, 2018

umbur napisał/a:
Silnikiem nie wyhamujesz do zera. To jest opcja która ma wspomóc hamowanie, żeby klocki się tak szybko nie zużywały. Na blokowym sterowniku działało mi to ciut lepiej, ale rower też był lżejszy. :wink:

Dzisiaj poluzowałem rumakowi cugle i pozwoliłem mu się rozpędzić - przy włączonej opcji: Regenerative Charge i prądzie hamowania 80A stwierdzam, że hamowanie manetką (bez użycia klocków i tarcz) działa wystarczająco dobrze. Przy małych prędkościach hamowanie jest mało wyczuwalne i chyba o to autorom chodziło.
Natomiast automatyczne hamowanie po włączeniu opcji "slide regenerative recharge" jest trochę irytujące na prostej drodze, więc raczej będzie miało zastosowanie podczas jazdy w terenie z przeważającymi zjazdami.

Dziś natura dała prezent w postaci zamarzniętego błotka - niestety błotko zamarzło jak stało, czyli porobiły się bruzdy 3D po 20 cm głębokości - czułem się trochę jak motorniczy tramwaju śmiało mknący po szynach w swej elektrycznej maszynie.

umbur - Wto 09 Sty, 2018

ZatrybJam napisał/a:
Natomiast automatyczne hamowanie po włączeniu opcji "slide regenerative recharge" jest trochę irytujące na prostej drodze, więc raczej będzie miało zastosowanie podczas jazdy w terenie z przeważającymi zjazdami.

"Slide" załącza się automatycznie po puszczeniu manetki przyspieszenia. To sprawia, że nie da się jeździć "na luzie" i przez to zżera więcej prądu. Czytaj - bez sensu. :wink:

Saku - Pią 02 Lut, 2018

I co faktycznie dales sterownik sabka 72100 i daje rade?
Bo mysle nad tym siilnikiem tylko nie wiem czy wchodzic w 72080 na ruskim modzie czy cos mocniejszego?

ZatrybJam - Sob 03 Lut, 2018

Saku napisał/a:
I co faktycznie dales sterownik sabka 72100 i daje rade?
Bo mysle nad tym siilnikiem tylko nie wiem czy wchodzic w 72080 na ruskim modzie czy cos mocniejszego?


Sterownik do tej pory jest ustawiony z ograniczeniem prądu i do tego ustawiłem I próg prędkości na 50%, II na 70% oraz III b/o.
Zasadniczo jeżdżę na I trybie i jestem bardzo zadowolony. II tryb włączam na asfalcie, ale to nudna jazda - rower ma orać bezdroża i las oraz wjeżdżać pod każdą górkę - tam mam największą radochę. Silnik i sterownik "zimny" po 3h jazdach-wypadach próbnych.
Spodziewam się, że jak bym zdjął ograniczenie prądowe, to bym latał zamiast jeździć - niestety nie mam licencji pilota, ale o lataniu marzę od dziecka.

Pewnie do tematu podszedłem za bardzo ostrożnie, ale nie wiedziałem czego się spodziewać.

ZatrybJam - Nie 11 Mar, 2018

Nareszcie błotniki (z przedłużaczem) - koniec z chlupaniem w "rurze wiatrów".

Lampki wg przepisu Tas'a.

Kokpit: GPS Garmin 300 (30 zł) + 25-funkcyjny licznik (20 zł) + watomierz 100V/100A (40 zł) w wodoodpornej obudowie od kawasaki.

https://drive.google.com/open?id=1e-wMtBFl8wzTi5YeBddr4BWweDXTSSWI
https://drive.google.com/open?id=1Au_0p2SRhgU1Z5R-2Lu7eM_5EWX_M562
https://drive.google.com/open?id=16EW9Q5od-DqZP48eJEHInAgM1FZiTiMU

Elektrotonus - Nie 11 Mar, 2018

Ten błotnik może praktyczny ale paskudny ;-( Kup coś innego bardziej może zachodzącego na oponę w dół. Cala konstrukcja fajna ale taka grubo ciosana ;-)
ZatrybJam - Nie 11 Mar, 2018

Ha ha, błotnik jak sama nazwa wskazuje służy do zbierania błota, a nie na pokazy piękności. Damper i moje plecy są zadowolone.
Może ktoś ma fotki czegoś pasującego do falconopodobnych konstrukcji na tył?
Acha, błotnik składa się z dwóch części, jak będzie mniej wody wystarczy odpiąć górną.

ZatrybJam - Sob 24 Mar, 2018

No dobra, przedłużacz błotnika oklapnął pod ciężarem błotka i "mocno zaszedł na oponę", więc wykombinowałem coś takiego:

Bagażnik, błotnik, tylne światło ze stopem i przenośny warsztat w jednym.

https://drive.google.com/open?id=1-8oqG8lgx1rjGFu1zTQVXEBpfY5PWXvz



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group