To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Oświetlenie, przetwornice DC/DC, manetki, panele słoneczne, itp. - Wybór watomierza, Pikacz czy Coulometer z chin.
Scuda - Pon 01 Sty, 2018 Temat postu: Wybór watomierza, Pikacz czy Coulometer z chin. Mam dylemat jaki watomierz wybrać.
Pierwszy to znany na forum przerobiony Pikacz a drugi to Coulometer z aliexpress.
Ten drugi jest już w zasadzie gotowy do mojej konstrukcji bo ma napiecie zasilania na 80v max i bocznik zewnętrzny.
Coulometer kosztuje 20$ Pikacz wyjdzie więcej bo przed przeróbka kosztuje 20 Euro i jeszcze trzeba przerabiać. Czy warto zrobić pikacza ?
W załączniku dodałem foto tego coulometera.
A i ten drugi wydaje sie bardziej wodoszczelny.
umbur - Pon 01 Sty, 2018
Jeszcze masz watomierz od michal214
Scuda - Pon 01 Sty, 2018
Z ostatniego postu w dziale sprzedam wynika ze jest wstrzymana sprzedaż.
umbur - Pon 01 Sty, 2018
Scuda napisał/a: | Z ostatniego postu w dziale sprzedam wynika ze jest wstrzymana sprzedaż. |
Nie sądzę. Napisz mu na priv. Ostatnio brałem od niego.
Mitar - Wto 02 Sty, 2018
Michal214 nie jest mistrzem marketingu Wal do niego na priv.
Jak nie chcesz się bawić to kup albo ten chiński albo jak masz większy budżet to do razu ten od Michała.
Ja miałem oba i z obu byłem zadowolony, oczywiście ten od Michała zagościł u mnie na stałe już w 2 rowerach.
ajs - Wto 02 Sty, 2018
Testowałem Pikacza, Cycle Analyst, Adaptto ale EV computer (użytkownik ArturGrzela)dla mnie jest najlepszy
Elektrotonus - Śro 10 Sty, 2018
Mam ten Chiński.Działa ale w mojej instalacji mam BMS z osobnym port ładowania i zasilania sterownika. Przez to jak napięcie spadnie poniżej ustawionego minimum jako umowne zero procent baterii to już tak zostaje. Jednak ze tę cenę się opłaca. Tylko ten mały w dzień tak sobie jest czytelny.
Mitar - Czw 11 Sty, 2018
Nie wiem czy o tych samych polach mówimy ale ja w swoim BMS zdaje się połączyłem te 2 pola (-P i -C) przez bocznik jak ktoś radził i dzięki temu miałem na tym watomierzu rozładowanie i ładowanie do 100%.
Co do widoczności to mi osobiście się go dobrze odczytywało i w słońcu i w nocy.
Ja się zdecydowałem ostatecznie na watomierz od michała bo mogłem sobie go przeprogramować i ustawić takie wartości na 1 ekranie jak chciałem.
Yin - Wto 06 Lut, 2018
Przyszedł mi właśnie coulometer na 50A - w międzyczasie zmieniła się koncepcja i sterownik z 45A został zmieniony na 75A - pytanie - czy coulometer w wersji 50A wytrzyma te 75A czy nastawić się na kupno wersji 80A? Mogę dać jakiś radiator albo nawet wentylatorek na bocznik.
Druga sprawa - jak zabezpieczać bocznik - wystarczy koszulka termo? Mogę go wpakować do wnętrza skrzynki z baterią czy grzeje się na tyle mocno że raczej trzeba go dać za wewnątrz?
Elektrotonus - Śro 07 Lut, 2018
Ja swój profilaktycznie wyposażyłem w mini radiator, tylko u mnie 30A to max. Całość jest w koszulce termokurczliwej grubszej. Bocznik max obsługuje do 50A więc ja bym sie zasanawiał nad kupnem wersji 100 A. Masz w załączniku instrukcje w pdf.
Yin - Śro 07 Lut, 2018
No właśnie w mojej instrukcji jest dopuszczalny prąd max 75A - nie wiem czy nie interpretować tego jako chwilowy. Z drugiej strony na boczniku jest nadruk 72A max.
Elektrotonus - Czw 08 Lut, 2018
Podeślij foto instrukcji oraz miejsca gdzie napisali na płytce drukowanej. Jeśli nawet 75 A max to przy sterowniku 80A taki prąd będzie bardzo rzadko, praktycznie przy ruszaniu pod górkę.
Yin - Czw 08 Lut, 2018
Proszę: https://photos.app.goo.gl/OLpo4kb561MSvYVx1
Generalnie dam mu radiator i wpakuję do koszulki termo, po paru delikatnych jazdach zobaczymy na ile się grzeje..
ICE - Czw 08 Lut, 2018
Potwierdzam u mnie na wersji 50A są takie same oznaczenia 72A na płytce i 75A w instrukcji.
Yin - Czw 08 Lut, 2018
O a jak z grzaniem się bocznika? Z jakim sterownikiem jeździsz?
|
|
|