To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Kupię, zamienię, szukam - Elektronika BIONX
Kordian - Pon 01 Sty, 2018 Temat postu: Elektronika BIONX Chciałbym kupić (lub może komuś zbywa) płytki elektroniki, kable, złączki (również LCD) z zestawów BIONX.
Z generacji 1-5.
Płytki/elektronika nie musi być działająca .. może być uszkodzona.
Czasami ktoś przerabia silnik na zewnętrzny sterownik i elektronika już mu jest niepotrzebna.
Ja chętnie przygarnę lub odkupię.
Płytki potrzebuję do nauki .. do poszerzania wiedzy o CAN .. i do "podawania dalej" na forum
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7470
djmarcin56 - Wto 02 Sty, 2018
Hej, jak byś chciał to mam dwie z swiss drive, jeden napewno działa.
Wolan - Wto 02 Sty, 2018
Też mam, została mi z bionxa 2 generacji uszkodzony był tensometr
Kordian - Wto 02 Sty, 2018
Dzięki za odzew ..zaraz się odezwę na priv.
No jest z czego wybierać Dzisiejszy dzień mnie pozytywnie zaskoczył.
... "jest dużo ludzi dobrej woli"
Postaram się oddać ..
Czasami jak patrzę na te układy ze sterowników to aż by się chciało je reanimować ...
Niczego im nie brakuje .. i są takie "dedykowane".
Przykładowo .. z dzisiejszego dnia materiał od kolegi z forum "szczepan-k".
a w środku cy8c24533
PSoC ® Programmable System-on-ChipTM
Datasheet
Czy trzeba czegoś więcej dla komutacji blokowej ?
No mogli dodać drivery MOSFETów
jasiek011 - Pią 12 Sty, 2018
byloby fajne rozwiazanie gdyby mozna bylo zrobic mocny kontroler do bionxa w miejsce starego dedykowanego w silniku. Zaoszczedzone miejdce i brak kabli. A silniczki bionksa niedrogie i z niezlym stosunkiem mocy do wagi
Kordian - Sob 13 Sty, 2018
jasiek011 napisał/a: | byloby fajne rozwiazanie gdyby mozna bylo zrobic mocny kontroler do bionxa w miejsce starego dedykowanego w silniku. Zaoszczedzone miejdce i brak kabli. A silniczki bionksa niedrogie i z niezlym stosunkiem mocy do wagi |
Myślę, że ma to swoje plusy i minusy.
Niestety widzę więcej minusów niż plusów.
W tej chwili piszę mi się dość niewygodnie .. bo na całym pakamerkowym stole zalega elektronika rowerowa .. BIONX i inne (bardzo dziękuję wszystkim za przekazanie sprzętu!)
Po rozbebeszeniu baterii BIONX i po pierwszych przymiarkach aż tak bym się nie upierał że to taki MERCedesowy system jak mi się wydawało
To co jest jego największą zaletą przez drobne błędy za chwile staje się jego największą wadą.
Na chwilę obecną mam takie ...
WADY:
1. HR30-6j-6p - czyli złączki .. kable w środku się ukręcają i może dojść do zwarcia ..
Nie sądziłem że to może aż tak źle wyglądać.
Myślę że jest to największa przyczyna awarii.
Wiele osób podejrzewa sterownik a tak na prawdę wina może być prozaiczna ..
2. Sterownik w silniku.
- w razie awarii .. możemy już nie pojechać .. jeżeli jest jakieś zwarcie między-fazowe.
- elektronika jest narażona na zalanie, zawilgocenie, temperaturę
- dostęp do sterownika jest maksymalnie utrudniony.
3. magistrala CAN to tylko tak z nazwy .. brak standardu przesyłania danych
4. gdy coś padnie zostajemy na lodzie bo raczej nikt z podstawową wiedzą nie dokona naprawy
5. nie zdecydowali się na STM32 nawet w najnowszym silniku D500
ZALETY:
1. mniej kabli
2. o wiele mniejsza odległość (niż w zewnętrznym sterowniku) pomiędzy zasilaniem faz (MOSFETy) a uzwojeniami silnika
co ma duży wpływ na ograniczenie harmonicznych oraz "dopasowanie".
Całość zamknięta jest w masywnej/ekranowanej obudowie silnika.
Każdy cm kabla w obwodzie zasilania PWM to dodatkowa impedancja oraz pojemność czyli zniekształcenia. To także ... antena
3. wysoka jakość wykonania silnika / PCB / elementów systemu / przemyślana konstrukcja
Udało mi się skompletować lekko niedomagający zestaw
Brakuje mi tylko manetki. Jak by ktoś miał do odsprzedania.
W tej chwili będę testował cały podsystem BIONX na magistrali CAN.
Z uwagi na to że mam kilka płytek sterowników/bmsów może uda mi się zrobić jakąś hybrydę lub też wykorzystać je do nauki tak jak w poniższym wątku.
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7470
Pomimo wielu wątpliwości będę dalej kontynuował "badania" i jeżeli ktoś ma na zbyciu kable/elektronikę to proszę o kontakt na priv.
przenikanie - Pon 15 Sty, 2018
Generalnie z Bionxa udaje się uzyskać moc 2,2kW. Na kole 26 cali minimum 60 km/h.
Wewnętrzny sterownik oczywiście to uniemożliwia. Należy go usunąć i zastosować sterownik 48V 25A. Lub 30A jeśli został wbudowany w silnik czujnik temperatury. Jeszcze lepsze efekty daje sterownik o przebiegu sinusoidalnym. Większa moc, większy zryw, cicha praca, komfort.
Ten oryginalny sterownik nic tak tak naprawdę ciekawego nie oferuje nie licząc łatwego podłączenia pod cały bionxowy kabelkowo-złączkowy system.
Jeśli mimo dobrych rad uważasz, że zrobiłeś z silnikiem wszystko, co Cię satysfakcjonuje i masz wyjście na manetkę, to manetkę kciukową posiadam. Z wyłącznikiem stacyjki oraz cyfrowym woltomierzem odczytującym napięcie w granicach 12-85V. Oczywiście jest to manetka SPOZA systemu Bionx, ale klasyczna. Czarny-czerwony-zielony jako manetka, żółty-brązowy wyłącznik, biały do plusa zasilania jako wskaźnik/wyświetlacz stansu naładowania baterii. 90 zł
|
|
|