To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Najlepsze używane rowery pod elektryfikację

henio - Śro 24 Sty, 2018

Mam już odpowiedź z samej góry, od Nexuna :) Mój rower jak najbardziej się nadaje na e-bika. Małe dostosowanie i będzie dobrze :) Ufff... Odetchnąłem z ulgą :)
tas - Śro 24 Sty, 2018

bo to coś z twoich zdjęć to nie jest typowa oś przewlekana z otworem przed jaką przestrzegają chłopaki tylko zwyczajna oś 9mm na szybkozamykacz, pilnik, ewentualnie kawałek blachy 4mm i się uda to umocować :)
henio - Pią 26 Sty, 2018

tas napisał/a:
bo to coś z twoich zdjęć to nie jest typowa oś przewlekana z otworem przed jaką przestrzegają chłopaki tylko zwyczajna oś 9mm na szybkozamykacz, pilnik, ewentualnie kawałek blachy 4mm i się uda to umocować :)


Dzięki Tas. Jestem początkującym elektryfikatorem i wolę nieraz wyjść na głupka i wiedzieć, niż nie wyjść na głupka i nie wiedzieć :) Bardzo Ci dziękuję za podpowiedzi i przede wszystkim za inspirację :)

2E - Pią 26 Sty, 2018

Powitać, tak sobie patrzę i widzę, że większość rowerów to wybór na ramie do XC. Moim zdaniem jeśli ktoś pragnie jeździć w terenie z prędkościami powyżej 35 km/h to warto jednak szukać rowerów o innej geometrii, tzn nie tak ostrym kącie główki. Tu się zaś pojawia problem, bo te nieszczęsne ośki X12/142 czy tam Thru12 występują z tyłu. A gdyby wsadzić silnik centralny ? Mamy rower z dobrym geo, sztywną oś z tyłu, sztywną z przodu... i jest fajnie, sztywno a silnik w środku. Chyba, że silniki centralne nie są poważane, nie wiem, nie znam się dopiero stawiam pierwsze kroki, jeżdżę enduro i XC i mam porównanie jeśli chodzi o prowadzenie roweru, XC ssie przy większych prędkościach w terenie... endurówka łyka wszystko jak żaba i to za sprawą właśnie łagodniejszego kąta główki. koło łatwiej się przetacza przez przeszkody. Nie bez znaczenia jest też to, że endurówki czy trailówki mają więcej skoku, rower wprost płynie, w porównaniu do fulla XC o skoku 100 mm to jest jak w Caddilacu :) .
henio - Pią 26 Sty, 2018

2E napisał/a:
( ... ) A gdyby wsadzić silnik centralny ? Mamy rower z dobrym geo, sztywną oś z tyłu, sztywną z przodu... i jest fajnie, sztywno a silnik w środku. Chyba, że silniki centralne nie są poważane, nie wiem, nie znam się dopiero stawiam pierwsze kroki ( ... )


@2E
Zdecydowanie najlepszy wybór wspomagania elektrycznego w rowerze to silnik w tylnym kole.

2E - Pią 26 Sty, 2018

Ale dlaczego Heniu ? Spójrz na elektryczne rowery full suspension - wszystkie mają fabrycznie silniki centralne, podyktowane to jest niską masą wahacza, i dobrym rozkładem ciężaru. Dla producenta nie było by problemu zrobić silnik na hubie z inną średnicą osi, tak, żeby przechodziła prze nią oś 12 mm.
Weź takiego Speca elektryka, albo inne enduro czy All Mountain rowery. Ja własnie nie wiem jak to jest i dlaczego. Na asfalty i lekkie szutry to i owszem, tylko hub, duża moc, i dzida...

henio - Pią 26 Sty, 2018

Podobno mocno skomplikowane są te silniki. W środku masa bebechów i jest się co psuć. Nie mają takiej żywotności. Serwis trudny i drogi. Nie uzyska się też takiej mocy. No i łatwo je zgubić jak się spodem przywali :) Falcony - najmocniejsze rowery ze wspomaganiem mają silnik z tyłu turbo, to Ci idzie jak dzida przez śnieg, czy też bagno, zobacz jaki mają tylny wahacz: http://ebike.nexun.pl/bud...-neutron-5000w/ - taki kształt przenosi olbrzymie obciążenia. Rowerek marzenie :)
2E - Pią 26 Sty, 2018

Wiem jak to wygląda, ale to ciężkie kloce, w trudnym terenie górskim to nie daje rady, nie są zwinne a ja chcę lekkiego roweru z maks 1000W wspomaganiem, żeby był lekki i zwinny, chcę jeździć w takim terenie jak na swoim klasycznym enduro. Oranie pola mnie interesuje :-)
henio - Pią 26 Sty, 2018

Przy przerabianiu roweru trzeba uważać na wile rzeczy. Na każdym etapie można polec. Najlepiej wklej dokładne zdjęcie roweru jaki chcesz przerobić i Ci podpowiedzą, czy się nadaje i pod jaką elektryfikację. Tu są naprawdę dobrzy fachowcy i życzliwi ludzie. Niekiedy trochę trzeba poczekać z odpowiedzią bo siedzą w swych warsztatach i manufakturują :)
2E - Pią 26 Sty, 2018

Heniu, nie wybrałem jeszcze ramy czy roweru. Ale z całą pewnością nie będzie to rodzaj roweru który tu się poleca do konwersji. Czyli duża rama z pustym trójkątem, zżeby weszło dużo ogniw, miękka ośka i otwarte haki tylnego koła, żeby bezproblemowo założyć silnik skok zawieszenia 100 mm też mnie nieto interesuje. Dlatego pytam o sam silnik, dlaczego tylko huby się poleca, bo dla mnie i mojego przysZłego projektu to hub niemusi ma zalet aż tylu.
henio - Pią 26 Sty, 2018

@2E,
Jakbyś mógł, wolnym czasem, wklej z googli ramę o której mówisz, takie klasyczne enduro co pisałeś.

2E - Pią 26 Sty, 2018

Heniu, ram jest tyle, że to bez sensu. Chciałbym poznać konkretne argumenty przeciw centralnemu. Już wiemy, że mega moc mnie nie interesuje a na pewno nie zrezygnuję z tylnej osi 12mm wkręcanej w wahacz. Biorąc to pod uwagę silnik MUSI być centralny. I teraz pytanie dla czego one są be. Większą awaryjność biorę pod uwagę, to dla mnie kolejny element roweru do serwisu i tyle.
henio - Pią 26 Sty, 2018

Tas to fajnie tłumaczył na swoim blogu, na YT. Obejrzyj najlepiej cały filmik, od 13 min zaczyna mówić o centralnych napędach:

https://www.youtube.com/watch?v=TqHgRJB_nP8

domik - Nie 04 Lut, 2018

Kupiłem rower "wysyłkowo" według mnie jest w bardzo dobrym stanie. Tu i tam porysowany, rysy zabezpieczone farbą, bardzo dobry osprzęt, ale.. Mam za krótkie nogi na ramę 19.5" - niby sprawdzałem w necie jak to wygląda ale pomyliłem modele :( Ten który kupiłem jest o 2cm wyższy niż ten który sprawdzałem. Nie wpadłem na to żeby powiedzieć gościowi żeby mi go po prostu zmierzył.

Pomiędzy kroczem, a górną rurą praktycznie nie mam luzu. Owszem wejdzie troszkę większa bateria przez tą większą ramę ale boję się co się stanie jak z niego zlecę.

Kolega mówi mi że jak dołożę baterię to dociąży sam rower i trochę opadnie tyle że nie jestem przekonany czy aż tyle żebym czuł się bezpiecznie.

Ktoś coś doradzi? Sprzedać go dalej czy próbować budować na nim? Do sezonu rowerowego zostało 2 miesiące więc pewnie znajdę coś innego.

https://www.olx.pl/oferta...67-IDrpedZ.html

djmarcin56 - Nie 04 Lut, 2018

Obciąż go mniej więcej wagą bateri i sterownika przyszłego z te 7kg w plecaku na rurce zawieś usiądź na rowerze i zobacz ile się ugnie w dół i czy ci wygodnie będzie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group