To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - Przekrój przewodów sterowniczych
Wojtas82 - Śro 17 Sty, 2018 Temat postu: Przekrój przewodów sterowniczych Zastanawiam się czy mogę zrobić tak, że ze sterownika wypuszczę przewód sterowniczy na manetkę, hamulce i całą resztę. Mam przewód 16 x 0.25 mm2 i chciałbym pociągnąć go ze sterownika do kierownicy. Instalacja zyska na estetyce. Czy taki przekrój będzie ok czy może za mały? Które przewody ewentualnie powinny być grubsze?
Anonymous - Śro 17 Sty, 2018
Będzie OK. O ile nie będziesz tym zasilał żarówek
McL - Śro 17 Sty, 2018
0,25mm2 spokojnie do wszelkich sygnałów można stosować. Jedynie nie wiem czy jeden przewód z 16 żyłami nie będzie za gruby bo jeżeli wyprowadzasz na kierownicę to musi lekko pracować. Może lepiej i optymalniej dać dwa przewody 9x0,25.
Anonymous - Śro 17 Sty, 2018
No i musi być to linka, a nie drut
McL - Śro 17 Sty, 2018
ma się rozumieć
Wojtas82 - Śro 17 Sty, 2018
Dziękuję! Mam już 16 żyłowy więc taki montuję. Dam mu trochę luzu na pewno, nie będzie napięty jak plandeka na żuku. Chciałem ogólnie wpuścić w ramę ale trzeba by wiercić więc gra nie warta świeczki.
Anonymous - Czw 18 Sty, 2018
Jak go będziesz mocował do ramy? Ja mocuję zazwyczaj na trytytki, ale że mam zazwyczaj kilka razem z linkami, to owijam w spiralną rurkę. Miałem już kilka przypadków, że jednak przełamywały - rwały się wewnątrz w miejscu mocowania ostatnią trytytką przy kierownicy. Doszedłem do wniosku, że zaciskałem ją za mocno. Trzeba zostawić minimalny luz do pracy przewodów przy kręceniu kierownicą.
McL - Czw 18 Sty, 2018
Przewody z ramy na kierownicę najlepiej wyprowadzić w dość szeroką pętlą, tak aby przy skręcaniu kierownicy pętla zwiększała / zmniejszała swoją średnicę. W miejscach mocowania przewody nie powinny pracować.
Wojtas82 - Czw 18 Sty, 2018
zeeltom napisał/a: | Jak go będziesz mocował do ramy? Ja mocuję zazwyczaj na trytytki, ale że mam zazwyczaj kilka razem z linkami, to owijam w spiralną rurkę. Miałem już kilka przypadków, że jednak przełamywały - rwały się wewnątrz w miejscu mocowania ostatnią trytytką przy kierownicy. Doszedłem do wniosku, że zaciskałem ją za mocno. Trzeba zostawić minimalny luz do pracy przewodów przy kręceniu kierownicą. |
Na trytytki. Zostawię oczywiście bufor jak kierownica będzie pracować. Powiem szczerze, optymalnie byłoby schować przewód w ramie ale z braku laku będzie szedł po ramie aż do samej kierownicy gdzie będzie czarna puszka (hub) z której będą wychodzić przewody do manetki, watomierza, czujników hamulca tempomatu i włącznika.
|
|
|