To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Hyde Park - Pomoc dla starszego człowieka
Przemek - Śro 07 Lut, 2018
Yin napisał/a: | odciąć ten tył z wigry i wspawać coś co już ma piwoty lub mocowanie pod tarcze i najważniejsze normalne mocne haki |
ta propozycja wydaje sie byc najlepsza najmniej skomplikowana odciąć tył górala przyspawać i gotowe bez kombinacji nawet nie musi być tam tarcza tylko v-brek, silnik też będzie łatwiej dopasować pod 24/26" mam jakąś ramę na warsztacie pooglądam co tam leży i prześle zdjęcia popołudniem
co do silnika tak jak pisał Zeltom 500w według mnie przynajmniej co by miał jakąś sprawności i sie nie grzał,
pas raczej tak żeby było pod ustawę no i manetka kciukowa żeby łatwo tym było startować
a bateria podwieszana pod kanapą pasażera
edyt
z tym pasem to mogą byc dla staruszka problemy w ruchu miejskim wiecie jak to dziadostwo działa 0-1 może tą rikszą szarpać
Anonymous - Śro 07 Lut, 2018
Też bym PAS sobie darował. Manetka musi być kciukowa przy tym ustawieniu chwytów do kierowania.
Mam jakiś sinik na tył, przekładniowy o mocy raczej większej, niż te 250W, bo spory gabarytami. Ktoś mi go kiedyś podesłał, żebym sobie naprawił, bo ukruszył się kawałek aluminium w miejscu mocowania szprych. Już jest naprawiony i ewentualnie można by go wykorzystać. Zmiana mocowań z koła 20 cali na 24/26 cali wydaje się zbędna. Mniejsze koło = mniejsza szybkość, mniejszy pobór prądu, większy moment.
toft - Śro 07 Lut, 2018
Mówiłem włąśnie o tyle w kwestii hamulcy. Myślę, że górą jak i nawet dołem zmieści się Vka. Można zastosować szczekowe takie jak były w starych Rometach czy jak są w kolarkach.
A swoją drogą taki napęd jak w ezip co pokazałem miałby tę zaletę vs hub, że można dać dowonie duże trybo na koło tym samym zrobić przekładnię gdzie przy nominalnych obrotach jedzie np 10km/h. O w hubie raczej niemożliwe.
A no i instalacja na 24V:). W sumie przy tym całym przespawywaniu połówki rowera to nie wiem czy to dużo roboty. Może by się znalazł na forum jakiś skrawacz metali co by był z okolicy i się podjął. Tu zresztą jest o tyle prościej, że mocowanie do silnika mozna pewno porostu dospawać do ramy...
Anonymous - Nie 11 Lut, 2018
Czekam na silnik od tofta, jak się da go uruchomić, to ogólnie będzie brakowało baterii. Obręcz, dętkę, szprychy i oponę jakoś załatwię.
Przemek - Nie 11 Lut, 2018
Toft jaki silnik podarowałeś ?
niegodny - Nie 11 Lut, 2018
Tomku jak będzie czegokolwiek potrzeba to dzwoń, albo pisz na pw. Wszystko da się ogarnąć. Co do instalacji, aby gość miał komfort to proponuję coś na 48 V 30 A i silnik 1500 W 90 Nm najlepiej w wersji kaseta 7 x 9 30H.
toft - Pon 12 Lut, 2018
No to koło 26 z 9c 7x9. Jednak narazie Zeltom oceni czy silnik jest sprawny (jak pisałem mam nadzieje ze to kwestia kabli/czujników.
Przemek - Pon 12 Lut, 2018
ok, Zeltom daj znać jak je ogarniesz to doślę sterownik chyba że już przesłać
np
http://nexun.pl/sklep/ste...6v-48v-30a.html
lub
http://nexun.pl/sklep/ste...0w-60v-45a.html
ten 1500 może być za mocny pod 7x9
ale może sie mylę bo niekokswalem nigdy 9c 7x9 45A
no chyba że ten
http://nexun.pl/sklep/ste...36-48v-31a.html
Anonymous - Pon 12 Lut, 2018
To musi być silnik wolny, o dużym momencie, nie z tych szybkich, bo gość jeździ bardzo wolno, w granicach 10 km/h. Zawsze to można przyciąć napięciem manetki, jak będzie za szybko. Nie ma co męczyć silnika i akumulatorów. Sterownik najlepiej 36V tak z 800W. To powinno wystarczyć.
Mamy na forum kogoś z okolic Legionowa, kto mógłby na miejscu pomóc w sprawie?
Jeśli nie, to muszę załatwić transport i przytargać tę rikszę do siebie na warsztat po skompletowaniu części i potem po przeróbce i sprawdzeniu wszystkiego odwieźć z powrotem do Legionowa.
Hamulce trzeba koniecznie porobić, bo po założeniu silnika w tylne koło nie będzie już hamowania torpedo.
Mamy kogoś, kto ewentualnie dysponuje przyczepką, lub innym większym pojazdem, żeby taki transport załatwić? Trasa Legionowo - Żyrardów. Chyba, że ktoś ma bliżej i zechce się pobawić w przeróbkę.
Przemek - Pon 12 Lut, 2018
no to ten trzeci by się nadawał tylko musiał by sie ktoś wypowiedzieć czy będzie ruszał od 10s czyli minimalnie 30V przy padniętym aku
Przemek - Pon 12 Lut, 2018
zeeltom napisał/a: | Obręcz, dętkę, szprychy i oponę jakoś załatwię. |
oponę też mam / podeślę niejakiego worma prawie nówka ale dla mnie sie nie nadaje bo to łysy laczek na asfalt a jak tam mało bywam
Yin - Pon 12 Lut, 2018
zeeltom napisał/a: | To musi być silnik wolny, o dużym momencie, nie z tych szybkich, bo gość jeździ bardzo wolno, w granicach 10 km/h. |
To trzeba wpakować tego 9c 7x9 w obręcz 20" lub 24" - moment wzrośnie, prędkość spadnie i z racji mniejszej dźwigni będzie się mniej grzał. Boję się tylko że rurki tego tyłu z wiry zachowają się jak gałązki wierzby i zrobi się riksza low rider
Anonymous - Wto 13 Lut, 2018
Czekam na silnik, jeden z forumowiczów ma mi podesłać blokady osi. Po dokładnych oględzinach podam listę potrzebnych materiałów.
Na pewno będą potrzebne hamulce typu V, nie wiem jeszcze czy na dwa piwoty, czy na jeden.
bartoslaw - Wto 13 Lut, 2018
Chętnie przyłączę się do akcji.
Mogę zaoferować ogniwa NCR 18650 BL w ilości 120 szt. Na 13s9p akurat podejdzie. Ogniwa nowe
z rozpakietowania, kupione od forumowicza. Przetestowane przeze mnie więc ręczę, że są ok. Dorzucę do nich koszyki w kwadrat. Mam też sporo taśmy niklowanej i kawałek rękawa term. żeby to jakoś wyglądało. Jak ktoś dorzuci BMSa to bateryjka powinna wyjść całkiem porządna.
Jeśli chodzi o montaż na miejscu to mogę pomóc przy spawaniu. Mam mobilny migomat i piłę taśmową żeby uciąć ramę.
Problem u mnie tylko z czasem. Mogę się umówić tylko w konkretne dni.
Jestem z Warszawy i nie ma problemu żeby dojechać do Legionowa.
niegodny - Wto 13 Lut, 2018
Jeżeli nie będzie nikogo bliżej, mogę je zgrzać w pakiet i dorzucić BMS ( Bielsko-Biała )
|
|
|