To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - No to napiszę..skoro nik nie pisze:)

Anonymous - Nie 02 Lip, 2006
Temat postu: No to napiszę..skoro nik nie pisze:)
Witam,

czasu mało, a jeszcze zona każe schody robic..wiec skoro kaze to robie;)
Ale ostatnio zapytała, a co z tym skuterkiem, rozebrałes popsułes i co?..Ja na to..oj to lece robic:)
Więc tak..dokupiłem dwa 12/18Ah Haze od Condora jak zalecaliscie:)
Podłaczyłem wszystkie 4 akku do silnika bosch 2kW..pieknie kreci, przy rozruchu mało mi reki nie połamał;) pociagnal chwilowo chyba z 60-70A, ale bezwładnośc wskazówki ameromierza dokładnie nie pozwala odczyta...potem stabilizuje się na 10A na biegu jałowym, co przy zmierzonym napięciu 50V daje 500W...ja nie mogę..na sam bieg jałowy 0,5kW;)
Dzisiaj tokarka poszła w ruch, do przekładni polecanej przez Dawida dorabiam taki specjalny pierście do podłaczenia z silnikiem 2kW...marna ta moja tokara...ale jakos daje sie robic..tylko nie mam noża do odciecia juz zrobionego detalu...jutro muszę kupic...Oj czy ja dam rade jeszcze pojeździc w tym sezonie?;)

Wiesiek

Arbiter - Nie 02 Lip, 2006
Temat postu: Re: No to napiszę..skoro nik nie pisze:)
Inzynierze Rudzik - fajnie, ze działasz. Sezon ciagle trwa i chyba jeszcze zdążysz;)
Anonymous - Nie 02 Lip, 2006
Temat postu: Re: No to napiszę..skoro nik nie pisze:)
Arbiter napisał/a:
Inzynierze Rudzik - fajnie, ze działasz. Sezon ciagle trwa i chyba jeszcze zdążysz;)


Oj w głowie to ja mam takie projekty i pojazdy że ho ho;))...a w praktyce...hi hi...3 godziny przed tokarką, raz na miesiąc...oj leń, leń...:))

Wiesiek

Arbiter - Nie 02 Lip, 2006
Temat postu: Re: No to napiszę..skoro nik nie pisze:)
Wrocilem wlasnie z piwnicy. Tokarki nie mam, ale obrabiam różne wałki, ośki i zębatki bezpośrednio na silniku. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
Anonymous - Wto 25 Lip, 2006
Temat postu: Wróciłem z urlopu
Witajcie...własnie wróciłem z urlopu...trzeba sie brac do roboty....a tu zaglądam na allegro...no i nie wytrzymałem...musiałem kupic.....:)) nie mówcie mojej zonie:)
http://www.allegro.pl/ite...w_22v_2800.html

Tak więc...była okazja..to kupiłem...zasilę je 6 akumulatorami (12V/80Ah Varta) tak aby uzyskac 36V/160Ah i powinienem uzyskac całkiem przyzwoitą moc :) )

Ale to robota na zimę i wolne chwile...na razie trzeba dokończyć skuterek,
przejściówka już wytoczona...teraz jeszcze kołnież przejsciowy...na końcu podeslę zdjęcia

pozdrawiam

Wiesiek

PS. to trzeba zmienic sygnaturke...na ...... planuje....samochód 2x4kW DC :) )

Arbiter - Wto 25 Lip, 2006
Temat postu: Re: Wróciłem z urlopu
Fajne silniki. szkoda tylko ze napiecie małe. Korzystniej byloby 88v. Ile zaplaciles za silniczki?
Anonymous - Wto 25 Lip, 2006
Temat postu: silniki
820 zł z przesyłką
Arbiter - Wto 25 Lip, 2006
Temat postu: Re: silniki
CZyli zaczynasz robic pojazd na powaznie.

Moze to sa silniki od takich wozkow akumulatoroowych jak jezdza przy dwrocach PKP.?

4kW *2 to juz powinno napędzieć maluszka:)

Anonymous - Śro 26 Lip, 2006
Temat postu: silniki
Witam, dzisiaj przyszły...wyglądaja na nowe :) to ruska robota:)...zobaczymy...jak na razie jestem zadowolony...gorzej z kasą:(

pozdr

Wiesiek

Anonymous - Śro 26 Lip, 2006

A jakiego bolida zamierzasz przerabiać, czy jeszcze nie zadecydowałeś?
Anonymous - Śro 26 Lip, 2006
Temat postu: bolid :))
Nie zamierzam niczego przerabiac, buduję od podstaw pojazd typu SAM,
mam już ramę, do tego będzie zawieszenie przednie z cinquocento, czyli zwrotnice, wahacze, teleskopy, półosie i sam mechanizm róznicowy od wersji 700 połaczony bezposrednio z silnikiem elektrycznym. (cinguocento700 miał silnik podobny jak w 126bis i praktycznie taką samą skrzynię jak w maluchu, całosc umieszczona rzędowo, wersja 900 to juz inny silnik i skrzynia umieszczone poprzecznie) . Tylne zawieszenie będzie od malucha i koła napedzane półosiami takimi jak w maluchu, tu również częśc skrzyni , czyli sam mech. róznicowy i podpięty do tego drugi silnik. Uważam , że tylko pojazd zbudowany od początku może byc odpowiednio lekki i opływowy, zwaracam uwagę też na minimalną powierzchnię czołową...pozycja kierowcy będzie taka jak w gokarcie, prawie leżąca:)...Niestety trzeba bedzie zastosowac pewne kompromisy, aby pojazd zarejestrowali, więc do końca wodze fantazji nie bedę rozwijał;). Szkoda tylko , ze rama jest już przystosowana do zawieszenia przedniego jak w maluchu, resor itp...przeróbka na zawieszenie od cinquocento to nie problem...tylko mam juz troche utopionej kasy na nowe części (zwrotnica kompletna resor itp....)

pozdrawiam

Wiesiek

Anonymous - Śro 26 Lip, 2006

No to całkiem odważny pomysł i będziesz miał elektryk 4x4, nieźle to brzmi. A jakie planujesz rozwiązać elektrykę? Przede weszystkim jakie napięcie zasilania i jaki regulator?
NocnyPtak - Śro 26 Lip, 2006

Ech, też bym się zabrał za samochodzik. Oczywiście, podobnie jak kol. Rudzik, tez od podstaw, typu SAM.
Przeraża mnie jednak perspektywa karoserii, bo z resztą, to bym sobie pewnie poradził.

Anonymous - Czw 27 Lip, 2006

A ja jestem leń i gdybym miał coś robić to jednak przeróbkę. Tym bardziej, że mnie urządzałoby autko o zasięgo ok 30 km, więc te kilka kilogramów więcej byłoby do zaakceptowania. Podoba mi się ta przeróbka Wartburga ze strony Dawida http://www.xlabs.anubisdev.com/polskiepoj.html
jest dość solidna i rozwiązania typowe, więc stosunkowo tanie, tylko samo autko jednak dość ciężkawe, raczej szukałbym czegoś w granicach 600-700kg.

Anonymous - Czw 27 Lip, 2006

Rudzik6 będziesz miał niezłą maszyne jak dwa silniki po 4KW to już jest nieźle bo można przeciażyć 2x prądem a chwilowo może nawet trzykrotny prąd ich nie spali do tego 3x napiecie z 24V na 72V a można poeksperymentować i na
96V czyli 4x :) ale drogo będzie ze sterownikiem bo to już blisko 100V poza tym przy 4x obrotach jak niechcacy go puścisz bez obciążenia to będzie iskra dookoła wirnika latała :)
ale gdyby tak to 4x napiecie i 3x prąd to masz 12x wiecej mocy czyli 8KWx12
to masz 96KW to 120 koni!!! hah to raczej rama i te wszystkie częsci nie wyrobią chociaż to jest moc rozłożona na przód i tył to może wytrzyma ale i tak dałbym wzmocnienia gdybyś planował taką rakiete. Gdyby to ważyło poniżej 1000kg to przy 120KM to bedzie niezła rakieta to nawet spalinowy co ma 150KM i waży 1000kg nie bedzie miał szans na starcie :)
A najlepiej gdyby na każde koło dać silnik 4KW to elektroniką można rozwiazać mechanizm różnicowy hamulce ABS i kontrole trakcji i to jest dopiero zabawa z elektroniką i programowaniem która mi sie marzy:)
pełna kontrola rozkładania mocy na każde koło przy zakrętach i w terenie byłaby wspaniałym rozwiązaniem. Taki elektroniczny mechanizm różnicowy nie głupiałby gdyby jedno koło straciło przyczeponość procesor doskonale by wiedział że to jest utrata przyczepności a nie wejście w zakręt czy nawet przy utracie przyczepności na zakręcie też poradziłby sobie odpowiednio sterując mocą każdego koła.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group