To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Ramy rowerowe i inne - Rama REVOLUTION - Dyskusja ogólna

henio - Śro 31 Sty, 2018
Temat postu: Rama REVOLUTION - Dyskusja ogólna
Co sądzicie o tej ramie. Nie było jeszcze takie dyskusji, a rowerek wydaje się bardzo fajny.

Uważam, oczywiście czysto teoretycznie, bo nie posiadam takiego e-bika, że największym plusem takiej ramy jest niższy środek ciężkości niż np. w Falconie.

Spójrzcie, wahacz tez ma "złamany" by lepiej przenosić obciążenia. Bardzo z reszto podobny do Falcona:

https://zapodaj.net/191dfd3648e89.jpg.html

Jakby można było przypiąć ten temat

Na marginesie:

Wszelkie rysunki techniczne tej ramy mile widziane. Dziękuję :)

umbur - Śro 31 Sty, 2018

Powtórzę to, co wrzuciłem w tamtym wątku o tym samym temacie:

Ja tu nie widzę, żeby Revolution miał niżej środek ciężkości. :roll:
Widać nawet, że Falcon ma więcej "mięsa" u dołu. I sterownik też jest niżej.

henio - Śro 31 Sty, 2018

No Revolution jakby miał więcej właśnie "mięsa" (ja to mówisz ) u dołu poprzez specyficzne załamanie skrzynki. Nie zestawiaj na kupę zdjęć tylko obok siebie.

---edit---
A swoją drogą na Twojej nałożonej fotce widać jak jeden konstruktor zżynał od drugiego. Ciekawe kto był pierwszy :mrgreen:

umbur - Śro 31 Sty, 2018

henio napisał/a:
No Revolution jakby miał więcej właśnie "mięsa" (ja to mówisz ) u dołu poprzez specyficzne załamanie skrzynki. Nie zestawiaj na kupę zdjęć tylko obok siebie.

Musisz wsiąść najpierw na tego typu rower, żeby poczuć samemu ciężar i wysokość na jakiej się znajduje. Zdjęcia nie oddają rzeczywistości, a teoria nie zawsze idzie w parze z praktyką. :wink:

Passat_EQ - Śro 31 Sty, 2018

Obnizenie o 2cm srodka ciezkosci chyba nie ma az tak duzego znaczenia zeby na tej podstawie podejmowac decyzje. Juz chyba cena czy kolor ma wiemszy sens.
Zlamany aku tam raczej nie wsadzisz ;)

Tomas - Czw 01 Lut, 2018

Ta rama ma chamski spaw przez środek skrzynki na całej długości ale ogólny wygląd ok.
Passat to złamanie to miejsce / wnęka na sterownik, to samo od góry miejsce na damper. Przestrzeń na aku nie ma aż tak ostrych załamań ale i tak pakiet wejdzie spooro mniejszy jak do falcona czy vectora.
Uwzględniając to przestrzeń na beterię zaczyna się wyżej niż sugeruje zdjęcie boków ramy.
Wahacz - o nim myślałem w kategorii podobieństwa patrząc na tajemnicze zdjęcie wahacza nowej ramy kolegi Arka :wink: Tu prowadzenie przewodów silnika i hamulców jest we wnętrzu wahacza.

henio - Pią 02 Lut, 2018

Tomas napisał/a:

( ... ) Uwzględniając to przestrzeń na beterię zaczyna się wyżej niż sugeruje zdjęcie boków ramy.
Wahacz - o nim myślałem w kategorii podobieństwa patrząc na tajemnicze zdjęcie wahacza nowej ramy kolegi Arka :wink: Tu prowadzenie przewodów silnika i hamulców jest we wnętrzu wahacza.


Skoro tak, to cały jednoślad ma środek ciężkości wyżej, bo baterie to jeden z najcięższych elementów w konstrukcji.

Też mi się podoba schowanie kabli i przewodów do środka wahacza. Ciekawe czy potem nie są bardziej narażone na przetarcie w miejscu wyjścia i wejścia? Możesz dać link do zdjęcia ramy Arka?

Tomas - Pią 02 Lut, 2018

https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7951
henio - Pią 02 Lut, 2018

Tomas napisał/a:
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7951


Dzięki,
Ciekawe ile będą chcieli za taką ramę? Mi by wystarczyła bez malowania. Ale pewnie i tak będzie drożyzna. Zasłonią się, że z homologację i wywalą cenę. Na co mi homologacja. Jak chcę rower, a nie motor :(

henio - Pią 02 Lut, 2018

O tak idą akumulatory w Revolution:

https://zapodaj.net/0d98d2888bc9d.jpg.html

Sterownik pod spodem.

Passat_EQ - Pią 02 Lut, 2018

Tomas napisał/a:
Ta rama ma chamski spaw przez środek skrzynki na całej długości ale ogólny wygląd ok.
Passat to złamanie to miejsce / wnęka na sterownik, to samo od góry miejsce na damper. Przestrzeń na aku nie ma aż tak ostrych załamań ale i tak pakiet wejdzie spooro mniejszy jak do falcona czy vectora.
Uwzględniając to przestrzeń na beterię zaczyna się wyżej niż sugeruje zdjęcie boków ramy.
Wahacz - o nim myślałem w kategorii podobieństwa patrząc na tajemnicze zdjęcie wahacza nowej ramy kolegi Arka :wink: Tu prowadzenie przewodów silnika i hamulców jest we wnętrzu wahacza.
Czyli falcon v1 z miejscem na ster.
henio - Pią 02 Lut, 2018

Tu jest rama Falcon nie Revolution, ale ciekawie przerobiona - zabudowana ( no chyba nie dospawane ) Czy to może któregoś z forumowiczów? A jaki piękny kokpit... Ciekawe skąd wziął błotniki?

https://www.youtube.com/watch?v=jXAOAvk3TvQ

---edit----
Plastiki drukował w 3D

henio - Pią 02 Lut, 2018

O taką geometrię mi chodzi jak w powyższym e-bajku. Najprawdopodobniej jest to zabudowany sterownik, ale jakby zmienić całą konstrukcję Falcona właśnie pod tym kontem, to zbaczacie ile by jeszcze więcej weszło akumulatorów i gdzie byłby wówczas środek ciężkości. Powstałaby Super Maszyna!
Azazel - Pią 02 Lut, 2018

Raczej dość drastycznie (przynajmniej na oko) zmniejszy się miejsce na akumulatory. Co za tym idzie moc, zasięg i etc. Wygląda może nawet trochę ciekawiej ale wszystko ma swoje plusy i minusy. Większość osób jest bardzo zadowolona z ramy falcona v2 i jest to już sprawdzona przez wiele osób konstrukcja. Jeżeli chcesz mieć coś bardziej unikatowego buduj, kombinuj. Jeżeli Ci się uda zdobędziesz uznanie kolegów z forum i co najważniejsze będziesz miał swój wymarzony i unikalny projekt ;) Trzymam kciuki chociaż to długa i ciężka droga
henio - Pią 02 Lut, 2018

Dzięki. Jak się zmniejszy? Przecież skrzynka się powiększy. Mówię o e-bajku z tego filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=jXAOAvk3TvQ nie o ramie Revolution. Rama na filmiku to jest rama Falcon tylko zabudowana.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group