To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Ramy rowerowe i inne - Rama REVOLUTION - Dyskusja ogólna
henio - Śro 31 Sty, 2018 Temat postu: Rama REVOLUTION - Dyskusja ogólna Co sądzicie o tej ramie. Nie było jeszcze takie dyskusji, a rowerek wydaje się bardzo fajny.
Uważam, oczywiście czysto teoretycznie, bo nie posiadam takiego e-bika, że największym plusem takiej ramy jest niższy środek ciężkości niż np. w Falconie.
Spójrzcie, wahacz tez ma "złamany" by lepiej przenosić obciążenia. Bardzo z reszto podobny do Falcona:
https://zapodaj.net/191dfd3648e89.jpg.html
Jakby można było przypiąć ten temat
Na marginesie:
Wszelkie rysunki techniczne tej ramy mile widziane. Dziękuję
umbur - Śro 31 Sty, 2018
Powtórzę to, co wrzuciłem w tamtym wątku o tym samym temacie:
Ja tu nie widzę, żeby Revolution miał niżej środek ciężkości.
Widać nawet, że Falcon ma więcej "mięsa" u dołu. I sterownik też jest niżej.
henio - Śro 31 Sty, 2018
No Revolution jakby miał więcej właśnie "mięsa" (ja to mówisz ) u dołu poprzez specyficzne załamanie skrzynki. Nie zestawiaj na kupę zdjęć tylko obok siebie.
---edit---
A swoją drogą na Twojej nałożonej fotce widać jak jeden konstruktor zżynał od drugiego. Ciekawe kto był pierwszy
umbur - Śro 31 Sty, 2018
henio napisał/a: | No Revolution jakby miał więcej właśnie "mięsa" (ja to mówisz ) u dołu poprzez specyficzne załamanie skrzynki. Nie zestawiaj na kupę zdjęć tylko obok siebie. |
Musisz wsiąść najpierw na tego typu rower, żeby poczuć samemu ciężar i wysokość na jakiej się znajduje. Zdjęcia nie oddają rzeczywistości, a teoria nie zawsze idzie w parze z praktyką.
Passat_EQ - Śro 31 Sty, 2018
Obnizenie o 2cm srodka ciezkosci chyba nie ma az tak duzego znaczenia zeby na tej podstawie podejmowac decyzje. Juz chyba cena czy kolor ma wiemszy sens.
Zlamany aku tam raczej nie wsadzisz
Tomas - Czw 01 Lut, 2018
Ta rama ma chamski spaw przez środek skrzynki na całej długości ale ogólny wygląd ok.
Passat to złamanie to miejsce / wnęka na sterownik, to samo od góry miejsce na damper. Przestrzeń na aku nie ma aż tak ostrych załamań ale i tak pakiet wejdzie spooro mniejszy jak do falcona czy vectora.
Uwzględniając to przestrzeń na beterię zaczyna się wyżej niż sugeruje zdjęcie boków ramy.
Wahacz - o nim myślałem w kategorii podobieństwa patrząc na tajemnicze zdjęcie wahacza nowej ramy kolegi Arka Tu prowadzenie przewodów silnika i hamulców jest we wnętrzu wahacza.
henio - Pią 02 Lut, 2018
Tomas napisał/a: |
( ... ) Uwzględniając to przestrzeń na beterię zaczyna się wyżej niż sugeruje zdjęcie boków ramy.
Wahacz - o nim myślałem w kategorii podobieństwa patrząc na tajemnicze zdjęcie wahacza nowej ramy kolegi Arka Tu prowadzenie przewodów silnika i hamulców jest we wnętrzu wahacza. |
Skoro tak, to cały jednoślad ma środek ciężkości wyżej, bo baterie to jeden z najcięższych elementów w konstrukcji.
Też mi się podoba schowanie kabli i przewodów do środka wahacza. Ciekawe czy potem nie są bardziej narażone na przetarcie w miejscu wyjścia i wejścia? Możesz dać link do zdjęcia ramy Arka?
Tomas - Pią 02 Lut, 2018
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7951
henio - Pią 02 Lut, 2018
Tomas napisał/a: | https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7951 |
Dzięki,
Ciekawe ile będą chcieli za taką ramę? Mi by wystarczyła bez malowania. Ale pewnie i tak będzie drożyzna. Zasłonią się, że z homologację i wywalą cenę. Na co mi homologacja. Jak chcę rower, a nie motor
henio - Pią 02 Lut, 2018
O tak idą akumulatory w Revolution:
https://zapodaj.net/0d98d2888bc9d.jpg.html
Sterownik pod spodem.
Passat_EQ - Pią 02 Lut, 2018
Tomas napisał/a: | Ta rama ma chamski spaw przez środek skrzynki na całej długości ale ogólny wygląd ok.
Passat to złamanie to miejsce / wnęka na sterownik, to samo od góry miejsce na damper. Przestrzeń na aku nie ma aż tak ostrych załamań ale i tak pakiet wejdzie spooro mniejszy jak do falcona czy vectora.
Uwzględniając to przestrzeń na beterię zaczyna się wyżej niż sugeruje zdjęcie boków ramy.
Wahacz - o nim myślałem w kategorii podobieństwa patrząc na tajemnicze zdjęcie wahacza nowej ramy kolegi Arka Tu prowadzenie przewodów silnika i hamulców jest we wnętrzu wahacza. | Czyli falcon v1 z miejscem na ster.
henio - Pią 02 Lut, 2018
Tu jest rama Falcon nie Revolution, ale ciekawie przerobiona - zabudowana ( no chyba nie dospawane ) Czy to może któregoś z forumowiczów? A jaki piękny kokpit... Ciekawe skąd wziął błotniki?
https://www.youtube.com/watch?v=jXAOAvk3TvQ
---edit----
Plastiki drukował w 3D
henio - Pią 02 Lut, 2018
O taką geometrię mi chodzi jak w powyższym e-bajku. Najprawdopodobniej jest to zabudowany sterownik, ale jakby zmienić całą konstrukcję Falcona właśnie pod tym kontem, to zbaczacie ile by jeszcze więcej weszło akumulatorów i gdzie byłby wówczas środek ciężkości. Powstałaby Super Maszyna!
Azazel - Pią 02 Lut, 2018
Raczej dość drastycznie (przynajmniej na oko) zmniejszy się miejsce na akumulatory. Co za tym idzie moc, zasięg i etc. Wygląda może nawet trochę ciekawiej ale wszystko ma swoje plusy i minusy. Większość osób jest bardzo zadowolona z ramy falcona v2 i jest to już sprawdzona przez wiele osób konstrukcja. Jeżeli chcesz mieć coś bardziej unikatowego buduj, kombinuj. Jeżeli Ci się uda zdobędziesz uznanie kolegów z forum i co najważniejsze będziesz miał swój wymarzony i unikalny projekt Trzymam kciuki chociaż to długa i ciężka droga
henio - Pią 02 Lut, 2018
Dzięki. Jak się zmniejszy? Przecież skrzynka się powiększy. Mówię o e-bajku z tego filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=jXAOAvk3TvQ nie o ramie Revolution. Rama na filmiku to jest rama Falcon tylko zabudowana.
|
|
|