To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Codzienna (krótka) jazda - ładowanie.

Kaemus - Pon 05 Lut, 2018

WojtekErnest napisał/a:
O jakim pakiecie mówimy ? O jakiej mocy silnika ? Jaki rodzaj drogi ? Czy masz wskaznik napięcia ?
Na ile km Twojego stylu jazdy ma w załozeniu taki pakiet wystarczyć ?
Na pewno nie zaszkodzi łądować go nawet po 10 km ale jesli Twój pakiet wystarczy na 100 km no to np po 20 km.


Pakiet 36v 21Ah. Silnik Bafang 350W, prąd max 18 A.
Przy moim stylu jazdy powinienem moc przejechać 35-40 km.
Wskaźnik jest na wyświetlaczu, raczej poglądowy.

Dzięki wszystkim za pomoc i ciekawą dyskusję.

Km.

wwojciech - Wto 06 Lut, 2018

Można kombinować z wydłużenie żywotności ale to nie dla Ciebie, używaj jak koledzy napisali i ciesz się e-jazda:)
Kaemus - Wto 06 Lut, 2018

wwojciech napisał/a:
Można kombinować z wydłużenie żywotności ale to nie dla Ciebie, używaj jak koledzy napisali i ciesz się e-jazda:)


Doszedłem do tego samego wniosku, dzięki za potwierdzenie : )

Pakiet nie będzie miał ze mną lekko - właśnie stoi na firmowym parkingu przy
mrozie -10...trudno, rzecz nabyta.

KM.

tas - Wto 06 Lut, 2018

od zawsze garażuje swoje maszyny w zimie -25, w lecie +50 i się nie przejmuję :)
madejp - Wto 06 Lut, 2018

Tas, Ty garażujesz, a można założyć, że skoro rower Kaemusa stoi na firmowym parkingu, to pewnie będzie nim wracał popołudniu. A jeżdżenie rowerem z zimną baterią już zdrowe dla baterii nie jest.
borsuk - Wto 06 Lut, 2018

Kaemus napisał/a:
...
Wskaźnik jest na wyświetlaczu, raczej poglądowy.

A ja ci radzę podpiąć na stałe do ładowarki watomierz (choćby taki za 60 zl) i przy każdym ładowaniu możesz skontrolować sobie baterię.

Kaemus - Śro 07 Lut, 2018

madejp napisał/a:
Tas, Ty garażujesz, a można założyć, że skoro rower Kaemusa stoi na firmowym parkingu, to pewnie będzie nim wracał popołudniu. A jeżdżenie rowerem z zimną baterią już zdrowe dla baterii nie jest.


Wczoraj mnie kolega oświecił, że przecież mogę sobie baterię zanieść do biura.

Chyba będę tak robił przy ekstremalnie niskich temperaturach.

KM.

Kaemus - Śro 07 Lut, 2018

borsuk napisał/a:
Kaemus napisał/a:
...
Wskaźnik jest na wyświetlaczu, raczej poglądowy.

A ja ci radzę podpiąć na stałe do ładowarki watomierz (choćby taki za 60 zl) i przy każdym ładowaniu możesz skontrolować sobie baterię.


Mógłbyś przybliżyć w jaki sposób mogę przy pomocy watomierza monitorować baterię?
Bo nie bardzo rozumiem jak to zrobić na podstawie pobranej mocy.

KM.

wwojciech - Śro 07 Lut, 2018

W zimie warto odłączyć sobie regena, bądź kontrolować jego prace ( nie zalaczac poniżej zera ℃). A sama jazda nie szkodzi zauważalnie. Jedynym odczuwalnym problemem na dużym mrozie jest zwiekszajaaca się nawet dwukrotnie rezystancja wewnętrzna ogniw co pośrednio zmniejsza zasieg.
Kaemus - Śro 07 Lut, 2018

wwojciech napisał/a:
W zimie warto odłączyć sobie regena, bądź kontrolować jego prace ( nie zalaczac poniżej zera ℃). A sama jazda nie szkodzi zauważalnie. Jedynym odczuwalnym problemem na dużym mrozie jest zwiekszajaaca się nawet dwukrotnie rezystancja wewnętrzna ogniw co pośrednio zmniejsza zasieg.


Regena? Coż to takiego?

km.

borsuk - Śro 07 Lut, 2018

Kaemus napisał/a:

Mógłbyś przybliżyć w jaki sposób mogę przy pomocy watomierza monitorować baterię?
Bo nie bardzo rozumiem jak to zrobić na podstawie pobranej mocy.

Chodziło mi o watomierz, który pokazuje oprócz mocy, prąd, napiecie, pojemność w Ah, Wh np. taki lub podobny:
https://pl.aliexpress.com/item/Hotselling-Digital-60V-100A-Energy-Voltage-Volt-Current-Power-DC-Watt-Meter-Battery-Analyzer-Balancer-Amps/1910514832.html?spm=a2g17.search0104.3.2.26b91a71S8WA8W&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10065_10344_10068_10342_10343_10340_10341_10084_10083_10618_10304_10307_10301_5722315_10313_10059_10534_100031_10103_441_10624_442_10623_10622_10621_10620_10142,searchweb201603_40,ppcSwitch_5&algo_expid=11897775-a3b0-494a-aa42-94f75b950246-0&algo_pvid=11897775-a3b0-494a-aa42-94f75b950246&transAbTest=ae803_5&priceBeautifyAB=0
Możesz wtedy skontrolwać nie tylko napięcie baterii i prąd ładowarki, ale także ile wpompowałeś w baterię amperogodzin (Ah) czyli w jakim stopniu była rozładowana dla danego napięcia.

wwojciech - Czw 08 Lut, 2018

Ten watomierz ma teoretycznie 60V bo 14S go pali, a dokładniej zasilanie elektroniki. Wystarczy podać mu zewnętrzne albo 5V albo 3,3 (nie pamietam) i śmiga:)
Kaemus - Czw 08 Lut, 2018

borsuk napisał/a:
Kaemus napisał/a:

Mógłbyś przybliżyć w jaki sposób mogę przy pomocy watomierza monitorować baterię?
Bo nie bardzo rozumiem jak to zrobić na podstawie pobranej mocy.

Chodziło mi o watomierz, który pokazuje oprócz mocy, prąd, napiecie, pojemność w Ah, Wh np. taki lub podobny:
https://pl.aliexpress.com/item/Hotselling-Digital-60V-100A-Energy-Voltage-Volt-Current-Power-DC-Watt-Meter-Battery-Analyzer-Balancer-Amps/1910514832.html?spm=a2g17.search0104.3.2.26b91a71S8WA8W&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10065_10344_10068_10342_10343_10340_10341_10084_10083_10618_10304_10307_10301_5722315_10313_10059_10534_100031_10103_441_10624_442_10623_10622_10621_10620_10142,searchweb201603_40,ppcSwitch_5&algo_expid=11897775-a3b0-494a-aa42-94f75b950246-0&algo_pvid=11897775-a3b0-494a-aa42-94f75b950246&transAbTest=ae803_5&priceBeautifyAB=0
Możesz wtedy skontrolwać nie tylko napięcie baterii i prąd ładowarki, ale także ile wpompowałeś w baterię amperogodzin (Ah) czyli w jakim stopniu była rozładowana dla danego napięcia.


Rozumiem, pójdę w tym kierunku. Muszę doczytać o technikaliach , bo na razie
nie rozumiem jak to podpiąć (dotąd dokładałem tylko amperomierz).


OK, już widzę, że wystarczy dokupić 2 wtyczki i po prostu połączyć to między
ładowarką i baterią:

KM.https://www.youtube.com/watch?v=BVoPgMtuLlQ

tomek701 - Sob 17 Lut, 2018

Tamten watomierz jest bardzo niedokładny kup z tego wątku https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7854 jest rewelacyjny.
yasha - Wto 10 Kwi, 2018

Z moich obserwacji wynika że lipole i liony nie lubią zakresów "krytycznych" 0 do 20% i 90 do 100%. Unikanie pracy w tych zakresach znacznie wydłuża żywotność aku (szczególnie rozładowywanie dużym prądem w zakresie 20% do 0% daje sięim we znaki) Ten artykuł to ciekawie opisuje:

http://batteryuniversity....based_batteries



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group