To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Codzienna (krótka) jazda - ładowanie.
Kaemus - Pon 05 Lut, 2018
WojtekErnest napisał/a: | O jakim pakiecie mówimy ? O jakiej mocy silnika ? Jaki rodzaj drogi ? Czy masz wskaznik napięcia ?
Na ile km Twojego stylu jazdy ma w załozeniu taki pakiet wystarczyć ?
Na pewno nie zaszkodzi łądować go nawet po 10 km ale jesli Twój pakiet wystarczy na 100 km no to np po 20 km. |
Pakiet 36v 21Ah. Silnik Bafang 350W, prąd max 18 A.
Przy moim stylu jazdy powinienem moc przejechać 35-40 km.
Wskaźnik jest na wyświetlaczu, raczej poglądowy.
Dzięki wszystkim za pomoc i ciekawą dyskusję.
Km.
wwojciech - Wto 06 Lut, 2018
Można kombinować z wydłużenie żywotności ale to nie dla Ciebie, używaj jak koledzy napisali i ciesz się e-jazda:)
Kaemus - Wto 06 Lut, 2018
wwojciech napisał/a: | Można kombinować z wydłużenie żywotności ale to nie dla Ciebie, używaj jak koledzy napisali i ciesz się e-jazda:) |
Doszedłem do tego samego wniosku, dzięki za potwierdzenie : )
Pakiet nie będzie miał ze mną lekko - właśnie stoi na firmowym parkingu przy
mrozie -10...trudno, rzecz nabyta.
KM.
tas - Wto 06 Lut, 2018
od zawsze garażuje swoje maszyny w zimie -25, w lecie +50 i się nie przejmuję
madejp - Wto 06 Lut, 2018
Tas, Ty garażujesz, a można założyć, że skoro rower Kaemusa stoi na firmowym parkingu, to pewnie będzie nim wracał popołudniu. A jeżdżenie rowerem z zimną baterią już zdrowe dla baterii nie jest.
borsuk - Wto 06 Lut, 2018
Kaemus napisał/a: | ...
Wskaźnik jest na wyświetlaczu, raczej poglądowy.
|
A ja ci radzę podpiąć na stałe do ładowarki watomierz (choćby taki za 60 zl) i przy każdym ładowaniu możesz skontrolować sobie baterię.
Kaemus - Śro 07 Lut, 2018
madejp napisał/a: | Tas, Ty garażujesz, a można założyć, że skoro rower Kaemusa stoi na firmowym parkingu, to pewnie będzie nim wracał popołudniu. A jeżdżenie rowerem z zimną baterią już zdrowe dla baterii nie jest. |
Wczoraj mnie kolega oświecił, że przecież mogę sobie baterię zanieść do biura.
Chyba będę tak robił przy ekstremalnie niskich temperaturach.
KM.
Kaemus - Śro 07 Lut, 2018
borsuk napisał/a: | Kaemus napisał/a: | ...
Wskaźnik jest na wyświetlaczu, raczej poglądowy.
|
A ja ci radzę podpiąć na stałe do ładowarki watomierz (choćby taki za 60 zl) i przy każdym ładowaniu możesz skontrolować sobie baterię. |
Mógłbyś przybliżyć w jaki sposób mogę przy pomocy watomierza monitorować baterię?
Bo nie bardzo rozumiem jak to zrobić na podstawie pobranej mocy.
KM.
wwojciech - Śro 07 Lut, 2018
W zimie warto odłączyć sobie regena, bądź kontrolować jego prace ( nie zalaczac poniżej zera ℃). A sama jazda nie szkodzi zauważalnie. Jedynym odczuwalnym problemem na dużym mrozie jest zwiekszajaaca się nawet dwukrotnie rezystancja wewnętrzna ogniw co pośrednio zmniejsza zasieg.
Kaemus - Śro 07 Lut, 2018
wwojciech napisał/a: | W zimie warto odłączyć sobie regena, bądź kontrolować jego prace ( nie zalaczac poniżej zera ℃). A sama jazda nie szkodzi zauważalnie. Jedynym odczuwalnym problemem na dużym mrozie jest zwiekszajaaca się nawet dwukrotnie rezystancja wewnętrzna ogniw co pośrednio zmniejsza zasieg. |
Regena? Coż to takiego?
km.
borsuk - Śro 07 Lut, 2018
Kaemus napisał/a: |
Mógłbyś przybliżyć w jaki sposób mogę przy pomocy watomierza monitorować baterię?
Bo nie bardzo rozumiem jak to zrobić na podstawie pobranej mocy.
|
Chodziło mi o watomierz, który pokazuje oprócz mocy, prąd, napiecie, pojemność w Ah, Wh np. taki lub podobny:
https://pl.aliexpress.com/item/Hotselling-Digital-60V-100A-Energy-Voltage-Volt-Current-Power-DC-Watt-Meter-Battery-Analyzer-Balancer-Amps/1910514832.html?spm=a2g17.search0104.3.2.26b91a71S8WA8W&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10065_10344_10068_10342_10343_10340_10341_10084_10083_10618_10304_10307_10301_5722315_10313_10059_10534_100031_10103_441_10624_442_10623_10622_10621_10620_10142,searchweb201603_40,ppcSwitch_5&algo_expid=11897775-a3b0-494a-aa42-94f75b950246-0&algo_pvid=11897775-a3b0-494a-aa42-94f75b950246&transAbTest=ae803_5&priceBeautifyAB=0
Możesz wtedy skontrolwać nie tylko napięcie baterii i prąd ładowarki, ale także ile wpompowałeś w baterię amperogodzin (Ah) czyli w jakim stopniu była rozładowana dla danego napięcia.
wwojciech - Czw 08 Lut, 2018
Ten watomierz ma teoretycznie 60V bo 14S go pali, a dokładniej zasilanie elektroniki. Wystarczy podać mu zewnętrzne albo 5V albo 3,3 (nie pamietam) i śmiga:)
Kaemus - Czw 08 Lut, 2018
Rozumiem, pójdę w tym kierunku. Muszę doczytać o technikaliach , bo na razie
nie rozumiem jak to podpiąć (dotąd dokładałem tylko amperomierz).
OK, już widzę, że wystarczy dokupić 2 wtyczki i po prostu połączyć to między
ładowarką i baterią:
KM.https://www.youtube.com/watch?v=BVoPgMtuLlQ
tomek701 - Sob 17 Lut, 2018
Tamten watomierz jest bardzo niedokładny kup z tego wątku https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7854 jest rewelacyjny.
yasha - Wto 10 Kwi, 2018
Z moich obserwacji wynika że lipole i liony nie lubią zakresów "krytycznych" 0 do 20% i 90 do 100%. Unikanie pracy w tych zakresach znacznie wydłuża żywotność aku (szczególnie rozładowywanie dużym prądem w zakresie 20% do 0% daje sięim we znaki) Ten artykuł to ciekawie opisuje:
http://batteryuniversity....based_batteries
|
|
|