To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - Instrukcja, objaśnienie funkcji ustawień KT-LCD3

tricz - Pią 16 Lut, 2018
Temat postu: Instrukcja, objaśnienie funkcji ustawień KT-LCD3
Nie znalazłem nigdzie na forum objaśnienia funkcji w wyświetlaczu KT-LCD3 więc postanowiłem sam zrobić "ściągawkę". Mam ją wydrukowaną tak aby na szybko coś zmienić i nie szukać za każdym razem w instrukcji.

Definicja kodu błędu
01 – błąd manetki
03 – błąd czujników hall
04 – błąd czujnika momentu obrotowego
05 – błąd czujnika prędkości (dotyczy tylko czujnika momentu obrotowego)
06 – błąd silnik lub kontroler ma zwarcie

P1 – ilość magnesów w silniku ( jeśli silnik przekładniowy P=współczynnik redukcji przełożenia silnika X ilość magnesów)
P2 – ilość impulsów (magnesów) koła na jeden obrót (dotyczy zewnętrznego czujnika prędkości)
P3 – Ustawienie parametrów stopnia wspomagania (jeśli 1 sterujemy mocą na poszczególnych trybach, jeśli ustawimy na 0 sterujemy prędkością na poszczególnych trybach wspomagania)
P4 – obsługa manetki (0 – działanie manetki od prędkości 0, 1- manetka nie działa na postoju)
P5 – regulacja, kalibracja wyświetlania poziomu baterii
C1 – czujnik wspomagania PAS, wybór typu
Wartość C1 00 5 magnesów
Wartość C1 01 8 magnesów
Wartość C1 02 10 magnesów
Wartość C1 03 12 magnesów

C2 – identyfikacja faz silnika
C3 – jaki stopień wspomagania ma być ustawiony po włączeniu zasilania
C4 - ustawienia pracy manetki (współgra z P4)
C5 – Przydział mocy wspomagania na poszczególne stopnie wspomagania w sposób liniowy. Ile amper na poszczególnych stopniach 10 – max
C6 – stopnie podświetlenia wyświetlacza
C7 – włączenie lub wyłączenie funkcji tempomatu (dodatkowe wyjście w sterowniku) – 0 – wyłączona, 1 – włączona
C8 – temperatura silnika (jeśli jest podłączony czujnik) – 0 – wyłączona, 1 – włączona
C9 – ustawienie hasła do sterownika – 0 – wyłączona, 1 – włączona
C 10 – ustawienia fabryczne
C11 – ustawienie protokołu komunikacji między nowymi a starymi wyświetlaczami
C12 – ustawienie minimalnego napięcia przy, którym sterownik ma odciąć zasilanie
C13 – funkcja odzyskiwania energii, 0 – funkcja odzysku wyłączony
C14 – ustawienie mocy sterownika

Uwagi lub poprawki mile widziane. Nie jestem w tym ekspertem, listę zrobiłem dla sobie ale może ktoś też będzie chciał z niej skorzystać.

ICE - Pią 16 Lut, 2018

tricz, dobra robota, napewno komuś się przyda.
slow - Wto 20 Lut, 2018

Orientuje się ktoś może czy KT LCD5 ma te same funkcje czy mniej bo jest tańszy.
Kermit - Pią 23 Lut, 2018

To tu jeszcze strona do instrukcji w j.angielskim instrukcje obsługi
Slow, na tej samej stronie jest też pdf z zestawieniem poszczególnych wyświetlaczy i porównaniem funkcji

slow - Nie 25 Lut, 2018

Kermit dzięki za odpowiedź ale czy mógłbyś wskazać link do tego porównania bo nie mogę znaleźć.
esati - Sob 10 Mar, 2018

Z ciekawości, czy ktoś się orientuje jak działa C2?
Czy chodzi o programowe podmienianie kolejności przewodów fazowych?

Darki - Nie 11 Mar, 2018

Tu omówione podstawowe parametry LCD3 https://www.youtube.com/watch?v=pbAV5lgPPg8
Kermit - Nie 11 Mar, 2018

slow napisał/a:
Kermit dzięki za odpowiedź ale czy mógłbyś wskazać link do tego porównania bo nie mogę znaleźć.


http://www.szktdz.com/en/...?article_id=426

slow - Czw 05 Kwi, 2018

Mam pytanie do posiadaczy.
Dziś zamontowałem sterownik KT + LCD3.
Przy jeździe na manetce sam załącza się tempomat. Kilka razy to zaobserwowałem, jak manetkę potrzyma się kilka sekund na maxa.
Robi to ze zworką założoną na niebieskie przewody jak i bez niej. Przed chwilą sprawdziłem ustawienia i C7 jest na 0 czyli tempomat wyłączony.
W czym jest problem??

djmarcin56 - Nie 08 Kwi, 2018

Rozepnij wtyczke wyświetlacza i baterii podlacz na nowo, wejdz w ustawienia wyświetlacza i zobacz czy na pewno masz tempomat wyłączony c7 ma być na 0.
slow - Nie 08 Kwi, 2018

Jest na 0 od początku. Wyczytałem że tempomat sam się włącza o ile przez kilka sekund jedzie się ze stałą prędkością i założona jest zworka. Mi to robił nawet bez zworki.
Ale rozwiązałem problem demontując manetkę i zostawiając sam PAS. Przynajmniej jeżdżę jak rowerem.

Kermit - Wto 10 Kwi, 2018

Panowie, mam taka przypadłość z PAS. (wyświetlacz KT LCD 6, PAS V12 - 6 magnesów, dual) Otóż, jak kręcę jednostajnie na danej prędkości silnik dostaje impuls i słychać jego prace jednak gdy gwałtowniej przyspieszam, PAS nie daje sygnału do silnika, silnik przestaje działać, prędkość na wyświetlaczu spada gwałtownie. Musze zacząć znowu miarowo pedałować żeby silnik zaczął pracować. Wygląda to tak, ze to ja swoim kręceniem muszę się dostosować do czujnika a nie czujnik do mojego kręcenia. Czy to tak ma wyglądać?

Nie miałem czasu przetestować rożnych ostawień P i C a kombinacji może wyjść sporo. Puki co mam P3 = 0 (sterowanie prędkością) muszę zmienić na sterowanie mocą może pomoże, być może P2 - próbowałem na 0 i 1 nie ma żadnego efektu. W tym LCD6 jest tez ustawienie kadencji jednak za bardzo nie wiem jak się za to zabrać. Współgra to niby z P2 ale jakie impulsy i z czego?

Vegasnight9 - Pią 20 Lip, 2018

Ile magnesów ma Mxus 30H 7x9 ? Bo nie wiem jak ustawić parametry w LCD3.

Wie ktoś? Pozdrawiam

roybatty - Sob 04 Sie, 2018

instrukcja w języku niemieckim - są dokładniejsze opisy i paremtry do C14 włącznie
https://www.pedelecforum....d_3-pdf.195551/

roybatty - Sob 04 Sie, 2018

esati napisał/a:
Z ciekawości, czy ktoś się orientuje jak działa C2?
Czy chodzi o programowe podmienianie kolejności przewodów fazowych?

C2 Motorphasenform Anpassungistein Codierungsmodus Erdient, als
Identifikationsparameter der verschiedenen Phasenformen des Motors bei der
Verwendung von Sinus Antrieben. Der Standardwert ist 0.
Wenn C2 null(0) ist,weist es darauf hin, dass die verwendete Phasenform
eine herkömmliche ist. Wenn die Einstellungeinenanderen Werthat,weistes
daraufhin,daßeinespeziellePhasenformverwendetwird.

parametr identyfikujący różne formy (kształty) faz silnika sinusowego
w skrócie 0 - standardowa forma
1 - informuje że zastosowano inną formę
z opisu wynik, że parametr nie zmienia nic w pracy silnika, a jedynie informuje sterownik że zastosowane są inne niż typowe fazy silnika.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group