To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Moc znamionowa silników Nine continent seri rh28xx

Scuda - Pią 16 Lut, 2018
Temat postu: Moc znamionowa silników Nine continent seri rh28xx
Jak to jest z mocą znamionową tych silników ? Z jednej strony na nexun.pl pisze ze niby 500/800w a z kolei tu na forum piszą koledzy ze 1500w to jest moc znamionowa.
tas - Pią 16 Lut, 2018

Bo na sklepie jest moc znamionowa (jakaś tam wymyślona cyferka przez producenta) a koledzy posługują się często mocami np maksymalnymi (30A x 48V = ~1500W)
Scuda - Pią 16 Lut, 2018

Ale to chyba nie jest jego moc maksymalna, bo widzę że niektórzy lądują w niego 3 kw ?
gienek333 - Pią 16 Lut, 2018

Wszystkie grzyby da się zjeść, ale niektóre tylko raz :cry: .
Scuda - Pią 16 Lut, 2018

Ja rozumiem, że silnik przyjmuje wszystko ale chodzi o granice w której moc idzie w moc a nie grzanie :)
McL - Sob 17 Lut, 2018

Moc znamionowa określa moc silnika przy której może on pracować długotrwale (czyli chodzi o to, że przy takiej mocy / prądach silnik się nie przegrzeje). Oczywiście można silnik przeciążyć i wycisnąć większe moce ale powoduje to znacznie większe grzanie i wymaga monitorowania temperatury silnika.

Należy pamiętać, że ilość strat energii w postaci wydzielonego ciepła (w silniku) rośnie w kwadracie do prądu. Czyli jeżeli silnik 9C dla 13s ma moc znamionową 800W to prąd pobierany z akumulatora wynosi ok 17A (prąd fazowy oczywiście jest większy). Zwiększenie prądu z akumulatora dwukrotnie do 34A zwiększy także prądy fazowe dwukrotnie i straty ciepła w silniku 4-krotnie. Oznacza to po pierwsze, że temperatura silnika będzie rosnąć znacznie szybciej, oraz że duża część z przekazanej energii w silnik zostanie zamieniona w ciepło, a nie moment obrotowy.
Analogicznie wzrost prądu 3 krotny z 17 na 51A spowoduje wzrost strat 9-krotny.
Jak widać wielkie przeciążenia silnika nie mają sensu ponieważ jest to nieefektywne bo spora część idzie w ciepło silnika którego temperatura narasta lawinowo.

Dodatkowo trzeba pamiętać, że w silniku najwięcej grzeją się druty wewnątrz uzwojeń. My monitorujemy temperaturę na zewnątrz (naklejane czujniki). Dodatkowo zjawisko bezwładności cieplnej powoduje, że temperatura na zewnątrz uzwojeń będzie przez pewien okres czasu rosła pomimo wyłączenia zasilania. W związku z tym warto odcinać zasilanie przed osiągnięciem granicznych temperatur.

Scuda - Sob 17 Lut, 2018

A co się dzieje jeśli zwiększamy napięcie a nie natężenie ? Tak samo rośnie strata ?
McL - Sob 17 Lut, 2018

Straty cieplne powoduje przepływ prądu. Prąd również generuje moment obrotowy.
Widać to na przykładzie 9C i mocy znamionowych

36V = 500W
prąd znamionowy to 500W / 36V = 14A

48V = 800W
prąd znamionowy to 800W / 48V = 16,6A

Jak widać prąd jest ten sam niezależnie od napięcia. Czyli owszem na wyższym napięciu silnik osiągnie większą moc ale nie moment obrotowy w związku z czym przejawi się to większą prędkością obrotową.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group