To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Parę pytań o konfigurację na początek.

Adalbertus - Czw 01 Mar, 2018

Cytat:
tak jak napisałem MID cenowo jest dla mnie za drogi.

Zestaw BBS01 250W bez baterii można mieć za ok. 300USD. Za specyfikację, którą podałeś na początku, zapłacisz praktycznie tyle samo. Nawet jeżeli będzie jakaś różnica to raczej niewielka. Być może kit huba wyjdzie nawet drożej bo będziesz musiał zrobić do niego większą baterię.
Cytat:
W sumie nie chcę jeździć szybko bo zależy mi na poprawie formy (czyli aktywnym wspomaganiu) więc może taki bez przekładniowy.

Jeżeli nie chcesz jeździć szybko to właśnie mid będzie lepszy. Do aktywnego wspomagania najlepszy bedzie PAS. Takie rozwiązanie można zastosować do obu systemów. Jest tu jednak mały problem bo te lepsze PAS-y mierzące siłę nacisku a nie kadencję są zauważalnie droższe.
Dobrą formą dla aktywnego treningu, i to jest ciekawostka, może być tempomat..
Na płaskim terenie, ustawiam np. 25km/h i dobieram tak przełożenie aby uzyskać odpowiednią kadencję i jednocześnie zauważalny opór w korbie. Tempomat staje się wtedy takim "trenażerem w terenie".
Cytat:
A jak wygląda sprawa z trwałością przekładni

BBS01 to sprawdzony napęd wypuszczany w kolejnych ulepszanych wersjach. Moim zdaniem do normalnego rekreacyjnego jeżdżenia w zupełności wystarczy więc trwałością przekładni za bardzo bym się nie przejmował.

Larix - Pią 01 Lut, 2019

Przepraszam , że odświeżam stary temat ale przyszła nowa zima i nowe chęci na e-bika (latem wystarczył mi analog).
Otóż zastanawiam się nad jakimś gotowym zestawem HUB 1000 W bezprzekładniowym (chcę mieć święty spokój i trwałość) + bidon 15-17 Ah. Pisano tu o małej elastyczności takiego silnika pod górę.
Zapytam jak jest w praktyce. Czyli ja (100 kg) i rower 25 kg razem 125 kg stroma góra i lekkie pomaganie pedałowaniem. Nie zagotuję silnika ? Z jaką prędkością muszę jechać aby nie męczyć silnika ?

wibi - Pią 01 Lut, 2019

Raczej zagotujesz silnik.To jest właśnie KATASTROFALNA WADA silników bezprzekładniowych, im mniejsze obroty (szybkość,wielkość koła) tym większa temperatura silnika i większe zużycie energii której "lwia" część idzie na grzanie a nie na MOC (Moc= Moment * Obroty). Pod góę HUB nie ma ani momentu ani obrotów więc grzeje się niemiłosiernie.Jeśli chcesz "zdobywać " góry to tylko MID a w ostateczności HUB ale PRZEKŁADNIOWY.
Mariusz_p - Pią 01 Lut, 2019

Przekladniowka około 1 kw generuje od dołu większy moment niż 2,5kW o średnio szybkim nawoju bez przekładni. Przy wyższy prędkościach wygrywa bezprzekladniowy. Ale wolno pod górę przekładnia pokazuje swoje zalety.
Dodatkowo dla zasilania z bidonu przekładnia da sporo większy zasięg..

Larix - Pią 01 Lut, 2019

Przekładniówka HUB też da większy zasięg od bezprzekładniowego ?
Co myślicie o np takim zestawie ?
https://allegro.pl/oferta/zestaw-konwersja-ebike-rower-elektryczny-mxus-mx01-7682309566

wibi - Sob 02 Lut, 2019

Gdy zaczynałem swoją przygodę na e-biku nie wiedziałem co wybrać i co jest najlepsze.Czytając różne wypowiedzi sądziłem, że elektryfikacja roweru to silnik ze 1.5-2kW to minimum. Ale ponieważ ja chcę jeździć a nie szaleć bo i wiek nieodpowiedni i wrażenia wolę mieć w innych "układach" niż jazda rowerowa, poza tym uważam, że koszt też jest ważny a nowe nie znaczy wieczne.Teraz sądzę, że gdybym miał ochotę lub potrzebę zakupu silnika do elektryfikacji za 1500 zł to po prostu puknął bym się w głowę gdyż za połowę tego można mieć i dobry silnik i inne elementy konieczne do elektryfikacji (prócz baterii którą można zamówić tu na forum za tą druga połowę ceny tej z allegro). Podam przykład, na OLX facet wystawia rower z silnikiem MID,jakiś klon Bafanga BBSxx na dodatek z przekładnią w piaście tylnego koła itp.za jedyne 810 zł. A to link https://www.olx.pl/oferta...html#bee0470aa6 ,ja uważam, że to prawdziwa okazja bo silnik i inne elementy wystarczy tylko przełożyć i ma się naprawdę dobry rowerek.Ale to ty wybierasz, dodam tylko, że nie mam nic wspólnego ze sprzedawcą tylko dziwię się, że taka okazja tak długo na tym portalu siedzi i gdyby nie to, że mam więcej silników niż rowerów to sam pewnie bym się połakomił.
borsuk - Sob 02 Lut, 2019

wibi napisał/a:
rower z silnikiem MID,jakiś klon Bafanga BBSxx na dodatek z przekładnią w piaście tylnego koła ... dziwię się, że taka okazja tak długo na tym portalu siedzi i gdyby nie to, że mam więcej silników niż rowerów to sam pewnie bym się połakomił.

Jakiś klon, tylko nie wiadomo jaki, żadnych danych w ogłoszeniu i jest to kupowanie kota w worku. Mnie wcale nie dziwi , że nie ma chętnych, taki zakup wiąże się z dużym ryzykiem.

Larix - Sob 02 Lut, 2019

Czy mógłby wypowiedzieć się jakiś posiadacz HUB-a bezprzekładniowego około 1000 W ?
Chodzi mi o to podjeżdżanie pod górę . Dajmy na to asfalt/szuter 15 % . Moja waga 100+25 rower. Nie chcę jechać na samej manetce tylko aktywnie wspomagać. Nie wierzę , że wszyscy z bezprzekładniowymi jeżdżą po płaskim .
Rozumiem już zalety MID i HUB przekładniowych ale mimo wszystko skłaniam się ku bezawaryjności i ciszy.

wibi - Sob 02 Lut, 2019

borsuk napisał/a:
..Jakiś klon, tylko nie wiadomo jaki, żadnych danych w ogłoszeniu i jest to kupowanie kota w worku. Mnie wcale nie dziwi , że nie ma chętnych, taki zakup wiąże się z dużym ryzykiem.

Masz rację,podając przykład miałem siebie na myśli, gdyż dla mnie tam nie ma ryzyka zważywszy inne elementy (5-cio biegowa przekładnia,dynamo..itp) prócz silnika ale dla początkującego gdyby było "coś nie tak" to mógłby być problem.
A tak ogólnie to zastanawiam się skąd wzięło się przeświadczenie o jakoby niezawodności HUBów bezprzekładniowych? Jakoś mało słyszę o uszkodzeniach MIDów czy HUBów przekładniowych natomiast o spalonych bezprzekładniowcach sporo, nawet pojawiają się "namiary" na "przewijaczy" spalonych silników. Poza tym trzeba też brać pod uwagę np.awarię baterii i powrót do domu na pedałach a to już prawdziwe wyzwanie,swoista "golgota" jeźdźca gdyż jak wiadomo taki silnik stawia poważny opór.

Larix - Sob 02 Lut, 2019

Hmm, jednego dnia jestem za przekładnią , drugiego za DD. Czym więcej czytam tym bardziej nie mogę się zdecydować.
Niemniej jestem za nowym zestawem z gwarancją. Co myślicie o zestawie który zalinkowałem parę postów wyżej ? Jakieś "haczyki" widać czy raczej ok ?

leszcz - Nie 03 Lut, 2019

Larix napisał/a:
Hmm, jednego dnia jestem za przekładnią , drugiego za DD. Czym więcej czytam tym bardziej nie mogę się zdecydować.
Niemniej jestem za nowym zestawem z gwarancją. Co myślicie o zestawie który zalinkowałem parę postów wyżej ? Jakieś "haczyki" widać czy raczej ok ?


Wysoka cena. Lcd niekonieczny. Osobno ok 1000 ci wyjdzie tylko mxus.pl leży

Larix - Nie 03 Lut, 2019

A gdzie to niby za 1000 kupię ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group