To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - iBMS - Battery Monitor System

Zbyszek Kopeć - Sob 05 Mar, 2011

Przeczytałem jeszcze teraz 3 razy i w końcu wycofuję się z tego twierdzenia, ale ten tekst powinien być precyzyjniejszy, bo większość czyta pobieżnie i potem mnie przekonuje, że pomiar prądu (czyli amperomierz) można pominąć, a przecież on na silniku jest najważniejszy (albo mocne ograniczenia elektroniczne i rezygnacja z parametrów silnika - wleczenie się).
Druga sprawa, to nie sprawdzałem tego urządzenia w moich autach i podejrzewam, że jego wskazania są podobne do innych cyfrowych tego rodzaju, czyli ich wskaz pewnie w realu jest daleki od prawdy (wcześniej już na FORUM dyskutowaliśmy o przypadku auta EV i tych pomiarach tymi miernikami).
Trzecia sprawa, skoro firma istnieje i coś oferuje na swoich stronach, to dane kontaktowe z lokalizacją są tym obowiązkowym minimum - smam wiarygodność firmy itp..

7h7 - Sob 05 Mar, 2011

Proszę dzwonić, zawsze kontakt telefoniczny w kwestii zamówień mile widziany mam wiele tematów na głowie i nieraz priorytet się zmienia kilka razy na dzień. Natomiast pocztę sprawdzam wyrywkowo wiec mogłem przeoczyć.



To nadal nie jest odpowiedź na moje pytanie!

Rozmawialiśmy telefonicznie kilka razy.

Myślałem, że koledze zależy na dobrej współpracy...
proponuję przejrzeć pocztę z przed 3-4 miesięcy chyba że NEGATYW na allegro za zakupiony iBMS odświeży pamięć ?

Zbyszek Kopeć - Sob 05 Mar, 2011

Zawsze są takie problemy z firmami ukrywającymi swoje dane kontaktowe i adresowe, prawidłowo one muszą być na swojej stronie.
rs232 - Sob 05 Mar, 2011

Panie Zbyszka jaka "firma" gdzie Pan wyczytal ze jesteśmy firmą ? kolejny raz wprowadza Pan zamieszanie i wprowadza uzytkowników w błąd. Jesteśmy osobami które intersują sie tematyką EV, natomiast zawodowo zajmujemy sie elektroniką, realizujemy projekty głównie na zasadzie umowy o dzieło itd. (jezeli jest mozliwość wystawiamy fvat) Wiec sie pytam po raz kolejny jaki jest sens wprowdzania w bład uzytkowników Panie Zbyszku, proszę o lekkie zastanowienie sie zanim Pan coś napisze niz nabijać tylko puste posty bez wiekszego sensu merytorycznego. Bardzo proszę o pisanie na temat.

W kwestii wplywu zakłoceń na pomiar kwestia ta została rozwiązana i jest nam znana, co jeszcze logiczne przy sterowaniu PWM i dużych mocach.

7h7 info na priv

Zbyszek Kopeć - Sob 05 Mar, 2011

Przecież teraz z tych opisów wynika, że firma (usługi, faktury VAT itp.).
Zbyszek Kopeć - Sob 05 Mar, 2011

A w jakim i w czyim aucie były sprawdzane te mierniki ?
Anonymous - Sob 05 Mar, 2011

Zbyszku, nie szukaj dziury w całym, tylko pisz zgodnie z tematem. Wszędzie zaczynasz mieszać. Policz do dziesięciu, odetchnij, przeczytaj temat, w którym piszesz i pisz zgodnie z meritum tematu.
rs232 - Sob 05 Mar, 2011

zeeltom dziekuje za poparcie i zgadzam sie w 100%, nie mam ani czasu ani ochoty robic wyklad z ekonomi czym jest firma, a czym osoba lub grono osób wykonujacych konkretne zadanie na umowe o dzieło/zlecenie w ramach swojego prywatnego czasu.

wracając do temu, iBMS był testowany lub jest użytkowany:

- skuterze elektrycznym marki "ZER" napędzanego silnikiem BLDC o mocy 750W
- silnikiem DC o mocy 1.2kW zasilanego z prostownika mocy do rozruchu aut cieżarowych
- zespołem akumulatorów trakcyjnych TROJAN w układzie buforowego podtrzymania energii lokalnej stacji teletechnicznej
- auto po konwersji opel astra combi, silnik LEMCO LEM-200-D135 + Alltrax 72xxx (nie pamietam dokladnego symbolu sterownika) konwersji dokonała firma EVCONVERT z Warszawy

wszędzie był realizowany pomiar prądu i napięcia oraz komunikacja z PC w celu diagnostyki.

Zbyszek Kopeć - Sob 05 Mar, 2011

Już wiem wszystko i lepiej milczę.........
Pir-serwis - Pon 23 Maj, 2011

Ale ja nie wiem...
:)

Anonymous - Śro 25 Maj, 2011

Nie chciabym być sceptyczny ale jeśli te monitorowanie pojemności ogniw/a miało by być przeprowadzane podczas jazdy w dowolnym momencie i w bardzo krótkim czasie potrzebnym na ten pomiar to z doświadczenia wiem że dokładność będzie niewielka żeby nie powiedzieć żadna.Co do reszty funkcji to zgadzam się jest to możliwe i wykonalne.

Akurat do tego się przyczepiłem bo opracowałem swojego czasu urządzenie do pomiaru ilości energii jaka się znajduje w akumulatorze z funkcją sprawdania wyeksploatowania ogniwa czyli ile realnie akumulator zachował pojemności ze zakładanej znamionowej w % po wprowadzeniu początkowej wartości lub mAh. Pierwszy Pomiar da się przeprowadzić w stosunkowo krótkim czasie jednak dla zachowania akceptowalnej dokładności trzeba było prowadzić badanie na akumulatorze obciążonym jedynie przyrządem i najkrótsza skuteczna metoda pomiaru i tak zajmowała kilkanaście sekund.

Tak więc ciekaw jestem tej funkcji.

toft - Wto 31 Maj, 2011

Hejka do pomysłodawcy projectu. Mam na oku cycle analist w nie najgorszej cenie cyli prawie nowy za 120$ z dostawą. Alternatywą byłoby twoje urządzenie. Może pokusiłbyś się o małe porównanie za i przeciw? Zwłaszcza w kontekście opcji oraz ceny... Dokładność pomiaru to osobna kwestia ale zakładam że oba urządzenia plus minus 5% pokazują podstawowe parametry tak samo.
tomson - Wto 31 Maj, 2011

No ja się może doczekam cycle analist w następnym tygodniu po przejściach pocztowo celnych
kosztował mnie 144.5$ a ile jeszcze podatku u nas to się okaże .
Będzie podpięty do sterownika przez złączkę CA i wykorzysta się do pomiaru mostek pomiarowy z regulatora i napięcie z baterii.Zamówiłem wersję z oddzielnym czujnikiem do pomiaru prędkości.

rs232 - Wto 31 Maj, 2011

Widze ze iBMS jest tanszy 3 razy przy 3 krotnie lepszych mozliwosciach rozbudowy. Jedyne czego nie oferuje to obudowy - zabudowa we wlasnej konstrukcji.

toft napisał/a:
Dokładność pomiaru to osobna kwestia ale zakładam że oba urządzenia plus minus 5% pokazują podstawowe parametry tak samo.

Dokładność iBMS jest dość wysoka 12bit przetworniki A/C, co do możliwości to w pierwszym poście tego watku sa zdjecia i karta katalogowa do iBMS.

http://rs232.elektroda.eu/?page_id=15

Małe porównanie:

iBMS__________________vs________________Cycle Analyst

1. Koszty zakupu

cena: 150zł_______________________________cena: 120 $ (około 324zł) + cło

2. Plusy iBMS

- obsługa wyświetlaczy 2x16 (dowolnie innego na sterowniku HD44xx)
- procesor 16 – bitowy (do dalszej rozbudowy, modyfikacja oprogramowania pod - użytkownika końcowego)
- 1 kanał pomiaru napięcia do 200V DC
- 4 kanały do pomiaru napięcia pojedyńczej baterii lub celi – pomiar do dwóch miejsc po przecinku (rozdzielczość 12 bit)
- pomiar całkowitej pojemności
- 2 kanały pomiary prądu (bocznik lub przekładnik serii LEM)
- 2 kanały pomiaru temperatury – czujniki firmy maxim-ic
- pomiar obrotów za pomocą czujnika Hall’a
- pomiar mocy chwilowej kW i całkowitej kWh
- motogodziny (całkowity czas pracy urządzenia)
- obsługa 3 przekaźników (wyzwalanie od przekroczenia temperatury, prądu lub napiecia)
- komunikacja w standardzie RS485 - odporna na zakłócenia
- konfiguracja z poziomu PC (iBMS Configurator)
- napięcie zasilania 9-24V DC / 80mA
- wymiary: 80x36x24 [mm]
- gwarancja 24 miesiace
- możliwość dokupienia dodatkowych komponentów (czujniki temperatury, przetworniki LEM, zespół przekaźników)

3. Minusy iBMS

- brak dedykowanej obudowy, przewidziany do zabudowy we wlasnym zakresie
- obecna wersja oprogramowania nie oblicza odległości (zostanie wprowadzona w kolejnej wersji softu)
- ???? może któs jeszcze wskaże jakieś braki o którym mi nie wiadomo

4. Plusy Cycle Analyst

- obsługa wyświetlacza LCD 16 znaków
- pomiar napiecia, pradu, mocy
- pomiar Wh i Ah
- pomiar odległości, prędkości i czasu
- ilość Wh/km - matematyczne wyliczenie
- całkowita ilość cykli pracy baterii
- obsługa funkcji ograniczenia prędkości dla pojazdu, ograniczenia prądu lub odcięcia zasilania w przypadku zbyt niskiego napiecia
- możliwość podłączenia dataloggera
- łądana dedykowana obudowa
- możliwość zakupu komponentów (bocznik, datalloger, przewód do komunikacji z PC)

5. Minusy Cycle Analyst

- dość wysoka cena wzgledem możliwości
- pomiar napięcia tylko w jedym punkcie
- niższa rozdzielczość pomiaru 10 bit
- brak pomiaru napiecia na poszczególnych ogniwach
- brak możliwości bezinwazyjnego pomiaru pradu (przetworniki LEM)
- brak możliwości pomiaru temperatury
- brak obsługi przekaźników
- brak wbudowanego bootloadera
- komunikacja w standardzie TTL - niemożliwa w przypadku zakłóceń od sterownika PWM
- brak możliwości pracy urzadzeń w sieci
- brak informacji na temat gwarancji

tomson - Śro 01 Cze, 2011

Nie ma tu co mieszać IBMSa z tym miernikiem bo to całkiem inne urządzenie że tak powiem :)

Wielopunktowy pomiar napięcia to tylko w układzie baterii a do zużycia to napięcie finalne jakie dochodzi już do sterownika i prąd sterownika + prędkość pojazdu
I jeszcze mnie ciekawi ile konsumuj sam iBMS sam w sobie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group