To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Przeróbki, naprawy - Problem z odcinaniem zasilania w silniku

Cruiser - Pią 02 Mar, 2018
Temat postu: Problem z odcinaniem zasilania w silniku
Witam , jakiś tydzień temu zmontowałem swój pierwszy e-bike.Bazą był mój stary rower składak z harisona , stary ale lekki i fajnie lekko jeździ.Dokupiłem do niego przerobiony silnik bionxa z załącznika , pakiet 14s6p 58,8V 15,6Ah do tego jest BMS 4-16s LiPo/LiIon - 50A/10A oraz sterownik 48/60/64V ,38A ,800W.Jak pakiet był naładowany do pełna to rower jechał maks 43km/h i ogólnie nieźle przyspieszał , teraz jak ma 54V to raz że słabo przyspiesza i to jest spora różnica , dwa że prędkość zmalała do 36km/h to jeszcze go odcina całkowicie jakbym wyłączył zasilanie , wtedy muszę przekręcić stacyjkę i od nowa jedzie a po krótkiej chwili znowu jest to samo i coraz częściej.Rower jest lekki i chodzi bardzo płynnie , ja jestem lekki jakieś 64kg i dziwi mnie że ma tak mało moc nawet naładowany do pełna ,tak małą prędkość maks i te odcięcia mnie dziwią strasznie ,zrobiłem nim raptem kilka naście km i to nie katując go absolutnie , może ma znaczenie pogoda , dziś było -18 ale rower stał z piwnicy gdzie mam 16 stopni i po 2 km bo tyle mam do pracy w garażu gdzie też jest w miarę ciepło , raz odcięło go po 1 km od domu a potem 3 razy wracając z pracy , dodam że wtedy na voltomierzu manetce skacze napięcie.Jestem na razie trochę zielony w tych sprawach , może źle podłączyłem fazy albo żle nauczyłem sterownik silnika bo też o tym czytałem.Z góry dzięki za pomoc:-)
WojtekErnest - Sob 03 Mar, 2018

Chyba nie wiemy czy sterownik jest ustawiony na 48 V.
Cruiser - Sob 03 Mar, 2018

No ja tym bardziej nie wiem , to się jakoś ustawia? prosiłbym o porady bo jest weekend to bym coś przy nim grzebnął
djmarcin56 - Sob 03 Mar, 2018

Odłącz fizycznie całą baterię od sterownika i podłącz za 5 min na nowo, bateria musi mieć góra 54v jak ma więcej to rozładuj trochę. Teraz na nowym podłączeniu potestuj powinno być ok być może to sterownik wczesniej działał na 60v 16s i zobacz czy nie masz tam jakiejś zworki do przełączania napięcia na ile działa
Cruiser - Sob 03 Mar, 2018

Dzięki to bardzo logiczne , nie pomyślałem o tym , podłączałem go na naładowanym pakiecie , to może być to ,a jeśli chodzi o zworkę , na zew jej na pewno nie ma jedynie może być w środku a jak go podłączę to włączyć ten tryb samo nauki od nowa żeby się ułożył?
djmarcin56 - Sob 03 Mar, 2018

tak, na nowo i zobacz wtedy. Zworka może być w środku na płytce albo wyprowadzone przewoy które trzeba połączyć ze sobą aby przejść na inne napięcie co jakby łączenie kabelków w 3 spee. jaki masz ten sterownik dokładnie daj linka
Cruiser - Nie 04 Mar, 2018

Zrobiłem co kazałeś i chyba pomogło , kręci się jakby szybciej i szybciej się wkręca , nie jeździłem jeszcze ale powinno być ok.Zdjęcie sterownika w załączniku.
djmarcin56 - Nie 04 Mar, 2018

Muszę cię zmartwić bo sterownik nie obsługuje 14s, ma odcięcie tak jak pisze na nim na 41v/52v i podłączając baterię 14s przełącza się na na 60v i odcina przy 52v i masz problem wtedy. Chcąc korzystać z baterii 14s powinieneś wymienić sterownik na 36/48v i wtedy nie będzie tego problemu, problem będzie z każdym sterownikiem 48v/60v. Równie dobrze możesz przerobić baterie na 13s i będzie w porządku ale raczej jej szkoda i najlepiej zainwestować w nowy sterownik. Doraźnie możesz narazie jak nie chcesz nic inwestowac to ładować baterie tylko do 54v ale to tylko na chwile bo nie będzie się balansować i jednak będzie sporo nie doładowana.
Cruiser - Nie 04 Mar, 2018

Właśnie wróciłem z jazdy i jest dużo lepiej niż było nic nie odcina i ogólnie ma więcej mocy itp tylko pewnie jak go doładuje do 58,8 to znowu się przełączy w tryb 60v czy nie koniecznie ?Jak nie będę odpinał zasilania to powinien cały czas korzystać z tego ustawienia chyba że on cały czas po przekręceniu stacyjki się resetuje.
djmarcin56 - Nie 04 Mar, 2018

Potestuj ale zapewne jak napięcie na aku podskoczy do ponad te 54,5-55v to już się przełączy na tryb 60v
Cruiser - Pon 05 Mar, 2018

A nie da się tego ustawić na sztywno ? rozbiorę ten sterownik może jakaś zworka będzie jak mówiłeś.
Kajman - Nie 13 Maj, 2018

A jakie dolne odcięcie napięcia ma taki sterownik 48v?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group