To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - KONA COILER - niebieski elektryczny full

Elektrotonus - Nie 04 Mar, 2018
Temat postu: KONA COILER - niebieski elektryczny full
Rozpoczynam nowy projekt. Poprzednia rama nie spełniała w 100% założeń. Zdecydowałem się na polecane na forach solidne ramy downhilowe - kona Coiler 2005 rozmiar 18. Ciężko je w ogóle kupić w większym rozmiarze. Rower ma być użytkowany w mieście oraz w lekkim terenie, okazyjnie w cięższym ale dalko mu do wycieczek po górach jak ekipa Tasa ;-) Chcę mieć docelowo mocny wytrzymały rower z zapasem na przyszłość.

Chciałem się Was też poradzić.

AMORTYZATOR:

Niestety brakuje mi amorka. Zakupiłem samą ramę bez amortyzatora. Oryginalnie był tam amortyzator o skoku 150 mm. Marzocchi Drop Off Iv 150mm. Mam wolny amortyzator raidon. Podejrzewam, że raidon ustawiony nawet na max swoich możliwości czyli 120 mm może zaburzyć geometrię ramy i być zdecydowanie za słaby. Możecie coś sensownego polecić, używanego w budżecie ok 700 zł ? Raczej jednopółkowy, a może wato pójść w dwupółke ? Jeszcze pytanie, oś klasyczna 9 mm czy więksa sztywniejsza 20 mm ? Mam już gotowe koło na os 9 mm i wybór innej osi to dodatkowe koszty zakupu nowego koła. Pytanie czy warto dopłacać ?


POPRAWA WYGLĄDU:

Jak można zamaskować niewielkie odpryski lakieru na wahaczu i spodzie ramy ? Marker wodoodporny ?

DAMPER I MOCOWANIE:

Kolejna sprawa, można dolne mocowanie dampera przesunąć oczko w prawo, bliżej rury ? Zyskam kilka mm na skrzynkę, tylko czy to w jakiś sposób wpłynie na pracę zawieszenia ?



ŁukaszR

Mechano - Nie 04 Mar, 2018

Amorek trzeba dobrać o podobnym skoku 140-160mm, niestety w tej cenie może być trudno, trzeba polować (najlepiej mieć kogoś kto się zna i można się szybko poradzić). Nie warto się tutaj pchać w dwupółkę, dodasz tylko masy i obciążysz główkę ramy a tego skoku pewnie i tak nigdy nie wykorzystasz.
Zmiana punktu mocowania dampera wpływa na skok zawieszenia i jego czułość, jak zmienisz punkt na ten bliższy to zmniejszysz dźwignię czyli zmniejszysz skok ramy, za to zwiększysz czułość zawieszenia.

Elektrotonus - Nie 04 Mar, 2018

Generalnie nie chciałbym wydać więcej niż 800 zł na amor. Dziękuję za info o zawieszeniu.
Arbiter - Nie 04 Mar, 2018

Ta śruba na damperze z dołu wydaje się do wymiany bo jest zdaje sie taka "z castoramy". Odpryski zamalowałbym lakierem do paznokci w podobnym kolorze lub zamówił setkę akrylu z utwardzaczem na allegro (mieszalnie lakierów samochodowych się ogłaszaja)

Scuda - Nie 04 Mar, 2018

wlasnie prawie zakonczyłem projekt na identycznej (nawet kolorystycznie) ramie :)
W zalaczniku mozesz zobaczyc jak wyglada. Amor to marzocchi 380, damper x-fusion vector. Całość chodzi pięknie. Pierwszy raz jezdzę na amortyzowanej ramie i juz nie chce sztywniaka.

Elektrotonus - Nie 04 Mar, 2018

Ta śruba faktycznie do wymiany, sprzedający ją chwilowo założył i tak zostało. Polecił mi bym kupił taką nierdzewną z gładkim trzpieniem w środkowej części.
Taką jak ta, tylko zastanawiam się czy kupić na imbus ?


miirage - Nie 04 Mar, 2018

Amorek do elektryka musi być pancerny jak chcesz z zapasem.
Najlepiej sprężyna bo powietrze to tylko w lekki teren no i wymaga większego serwisu
np coś takiego:
https://www.olx.pl/oferta...html#3aba4c4798

RST Storm, 36mm goleń, 160mm skoku (można ustawić mniej) oś 20mm, nie do zabicia.

Elektrotonus - Nie 04 Mar, 2018

Dzięki za link, cena niewielka, może warto nawet jakby coś nie tak to mała strata.
Arbiter - Nie 04 Mar, 2018

W Warszawie moge za darmo pozyczyc do testow rst hi5 dwupolkowy 127mm. To na wypadek jakbus kompletnie nie mial co wsadzic:)
Elektrotonus - Pon 05 Mar, 2018

Dziękuję Arbiter. Jeśli będę potrzebował odezwę się na priva.

Jeszcze małe pytanie. Śruba do mocowania dampera musi być gładka w przebiegu przez środek mocowania dampera czy może być na całym odcinku gwintowana ? Nie wiem czy znajdę taką by nie trzeba skracać. Stosuje się podkładki pod łęb śruby a z drugiej strony pod nakrętkę samohamowną ?

Mechano - Pon 05 Mar, 2018

Zobacz czym jest przykręcony damper z drugiej strony, zastosuj podobną śrubę i będzie po problemie, ważne, żeby tak dobrać tulejki, żeby nie było luzów na mocowaniu dampera.
Elektrotonus - Wto 06 Mar, 2018

Mam już śrubę nierdzewna z gładkim trzpieniem. Niestety ale rama jest lekko porysowana pod podkładką więc zastosuje na nowe szersze podkładki pod łeb śruby oraz nakrętkę. Pytanie, czy powinno się czymś smarować oś śruby wewnątrz tulei wahacza ?
Mechano - Wto 06 Mar, 2018

Raczej nie zaszkodzi ale obowiązkowe raczej też nie jest, będzie pewnie zbierać więcej syfu. Ja bym radził przede wszystkim posmarować delikatnie gwint, żeby się nie zapiekł.
Elektrotonus - Wto 06 Mar, 2018

Sama śruba wchodzi lekko bez oporów do tulejki .Znalazłem taka z gładką powierzchnią. Czym smarować tą os obrotu/mocowanie uszka dampera ?

Przy okazji spytam, chciałbym sobie przeserwisowąć zawieszenie fulla. Odkręcę wahacze od ramy. Sprawdzę jak kręcą się łożyska i czy nie mają luzów. W przypadku kłopotów wyprasuje je i wprasuje na klej nowe. Oczywiście na koniec wkręcę oryginalne śruby mocujące wahacze na klej do gwintów. Czy coś jeszcze się powinno zrobić ?

Mechano - Wto 06 Mar, 2018

Ja u siebie niczym i smarowałem.
Co do serwisu to same łożyska wypadałoby nasmarować zarówno jak są nowe, jak i używane (najpierw dokładnie wyczyścić środek).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group