To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Diamant Apex T5 lekka przekładniówka

Arbiter - Pią 09 Mar, 2018

Rowerek pierwsza klasa. Wyglad elegancki i mala masa praktycznie 6kg ciezszy od zwyklego roweru.
Co do silika czy to znaczy ze ma wolne koło? Tzn naped sprzegniety tylko przg napedzaniu?

esati - Sob 10 Mar, 2018

Tak, napęd jest sprzęgnięty tylko przy napędzaniu.
Przy wyłączonym silniku stawia on opór tylko jak kręcimy kołem w przeciwnym kierunku (jazda do tyłu).
W kierunku jazdy po zakręceniu kołem ręką kręci się ono luźno tak jak na zwykłej piaście.

Silnik rozebrany. Na filmie można zobaczyć pracę przekładni:
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Jak widać chodzi cicho. Po złożeniu silnik zaczął normalnie chodzić.
Nie wiem co było - moje domysły opisałem w temacie dot. usterki

Pierwsze wrażenia z jazdy w porównaniu do 9c 10x6:
- przyspieszenie 0-15km/h na ~1000W jest porównywalne do 0-15km/h w 9c na ograniczniku 2000W. 9c na 3000W subiektywnie jest już mocniejszy z dołu. Czym szybciej jedziemy tym większa różnica na korzyść 9c i czuć że mxus jest słabszy. Powyżej 30km/h 9c ma jeszcze kopnięcie, a mxus po prostu czuć że się rozpędza. Jakby porównać 1000W vs 1000W to mxus mocniejszy, ale wolniejszy.
- prędkość maksymalna - jeszcze nie wiem, na 50% baterii ok 40km/h, ale to jeszcze sprawdzę później na pełnej baterii z GPS bo nie wiem czy dobrze jest prędkość wyskalowana. Na 9C prędkość maksymalna to ~52-54kmh.
- przy ruszaniu jest bardzo cicho. W 9C na sterowniku blokowym (GT1500) słychać "terkotanie". Jednak czym szybciej tym większy szum ze strony przekładni i powyżej 20km/h 9c będzie już cichszy.
- pedałowanie bez wspomagania na mxusie po prostu bajka - żadnych oporów. W 9C tak jakby podczas rozpędzania był delikatnie zaciśnięty hamulec (opór silnika)
- brak regena w silniku przekładniowym to poważna wada, jednak hamowanie regeneracyjne w 9c robi dobrą robotę (mam tu na myśli szybkie wytracanie prędkości, a nie odzyskiwanie energii).

To tyle na gorąco. Więcej po testach długodystansowych. Ciekaw jestem zużycia energii w porównaniu do 9c.

Elektrotonus - Nie 11 Mar, 2018

Fajny sprzęcik :-) Nie narzekaj na opory silnika 10x6, 7x9 to dopiero samospowalniacz bajka na luzie ;-)
esati - Śro 14 Mar, 2018

Problemów z silnikiem ciąg dalszy:
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=8231

Rower musi stać do czasu rozwiązania problemu.
Na szczęście wracają mrozy.

esati - Śro 21 Mar, 2018

Silnik wymieniony na drugi i w końcu można by pojeździć. A nie... zaraz - na zewnątrz znowu zima hyhy...
Opis wymiany silnika w w/w temacie.

Inc0 - Śro 21 Mar, 2018

Gdzie dostałeś taka fikuśna obudowę sterownika?
esati - Czw 22 Mar, 2018

Inc0 napisał/a:
Gdzie dostałeś taka fikuśna obudowę sterownika?

na ali

Mikkonen - Nie 15 Kwi, 2018

Powiedz mi, jak sprawuje Ci się obudowa baterii, a dokładnie jej mocowanie. Ja mam taką samą obudowę, zamontowaną normalnie (nie do góry nogami), i miałem pewne problemy z jej stabilnością, podskakiwała i telepała się na nierównościach. Musiałem wykonać dodatkowe mocowanie trzymające ją od tyłu (w sumie szyna baterii trzyma się u mnie aż na 4 nitonakrętkach). Jeśli nic nie przerabiałeś, to u Ciebie całość trzyma się tylko na trzpieniu zamka, co według mnie nie ma prawa wytrzymać więcej niż kilkadziesiąt kilometrów.
esati - Czw 19 Kwi, 2018

Jest dodane jedno mocowanie. Od spodu baterii jest aluminiowy radiator - tam zrobiłem dwa otwory, ale nie w osi baterii tylko bardziej po bokach tak aby opaską można było złapać baterię do rury ramy. Pod baterią jest też deseczka z MDF'u która stabilizuje baterię na boki. W ramie nie wierciłem żadnych dodatkowych otworów. Sama bateria się dość ciężko wsuwa w podstawę i po przekręceniu kluczyka jest stabilnie, aczkolwiek do solidnej skrzynki to się nie umywa.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group