To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - MXUS MX01C hałas i chrobotanie z przekładni

esati - Czw 08 Mar, 2018
Temat postu: MXUS MX01C hałas i chrobotanie z przekładni
Powiedzcie mi proszę, wszystkie przekładnie są tak hałaśliwe czy dostałem wadliwy silnik? Silnik nowy z e-biker. Hałasuje to niemiłosiernie. Jakieś rady?

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be (z bliska)
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be (z odległości)

Elektrotonus - Czw 08 Mar, 2018

Strasznie głośny jest, moim zdaniem. Coś jest nie tak z przekładnia. Montowalem nowy przekładniowy 250 W ale był o wiele cichszy. Daj znać jak zalatwiłes ew reklamacje u sprzedawcy.
djmarcin56 - Czw 08 Mar, 2018

Na moje chodzi normalnie tak jak moj, nagraj jak działa ale z normalnej odległości na przykład stan za kierą okrakiem nad przednim kolem i nagrywaj z kierownicy i wtedy zobaczymy dźwięk.
Scuda - Pią 09 Mar, 2018

Widze jak dużą zaletę ma silnik DD w porownaniu do przekladniowca.
esati - Pią 09 Mar, 2018

Nie no, ewidentnie silnik wydaje dwa odgłosy - szum z przekładni i bardzo hałaśliwe "chrobotanie"

Wrzuciłem drugi filmik z wysokości kierownicy - link w pierwszym poście.

Zobaczymy jak do sprawy podejdzie e-biker (czekam na odpowiedź). Mam zaplecze aby go otworzyć i ewentualnie wymienić/nasmarować przekładnie ale póki jest nowy na gwarancji to nie chce nic samemu ruszać.

PS. znalazłem taki film na yt https://www.youtube.com/watch?v=CKgm6a7TEhQ gdzie silnik chodzi znacznie ciszej, dopiero pod obciążeniem słychać przekładnie, ale nadal znacznie mniej niż w moim egzemplarzu i to bez obciążenia

esati - Sob 10 Mar, 2018

Rano dostałem odpowiedź z e-bikera. Zaproponowali wymianę silnika na drugi i jednocześnie dali mi zielone światło na otworzenie silnika i sprawdzenie co z nim może być nie tak - tak też uczyniłem z nadzieją że obejdzie się bez odsyłania. Podejrzana była przekładnia i e-biker obiecał dosłać drugą jeżeli okaże się że ta ma wadę.

Silnik otworzyłem. Przekładnia fabrycznie nasmarowana i optycznie nie było widać żadnych uszkodzeń.
Delikatne luzy na kołach, ale pewnie wszystkie mają takie dość luźne pasowanie.
Na jednym łożysku jakby trochę większy luz osiowy niż na pozostałych, ale raczej w normie.
Same łożyska chodzą bardzo ładnie.


Jako, że nie stwierdziłem nieprawidłowości stwierdziłem że podłącze silnik bez obudowy (na której jest wewnątrz zębatka) aby posłuchać i zobaczyć jak chodzi.
Film na yt: https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be .
Jak widać na filmie przekładnia chodzi normalnie i silnik nie wydawał żadnych niepokojących dźwięków. Przy ściągniętej obudowie nie było żadnego "chrobotania".

Nie pozostało nic innego jak z powrotem wszystko poskładać do kupy. Przy składaniu moją uwagę zwróciła jedna tulejka dystansowa w silniku, która wchodzi bardzo luźno i mogła się telepać od drgań.



Posmarowałem ją smarem teflonowo-silikonowym. Dodałem też trochę więcej smaru na główne koło zębate na osi silnika, które przenosi napęd na koła od przekładni.
Jednak suma sumarum, nie znalazłem usterek i zrezygnowany złożyłem silnik z zamiarem odesłania na wymianę. Po złożeniu uruchamiam i... silnik chodzi normalnie i nie wydaje już nieprzyjemnych dźwięków - słychać tylko szum z przekładni (dość głośno, ale bez "chrobotania"). Sam się naprawił? Czy może ta metalowa tulejka wpadała w drgania i wydawała metaliczne dźwięki? Tego nie wiem. Chętnie bym rozebrał drugi sprawny silnik, aby sprawdzić czy ona powinna być tak luźna (może w fabryce się pomylili i dali od innego silnika?) i czy fabrycznie też nie jest smarowana (a powinna być?). W każdym razie - silnik zaczął chodzić normalnie i nie ma powodów do jego wymiany. Zobaczymy czy usterka nie wróci - mam nadzieję że będzie ok!

WojtekErnest - Sob 10 Mar, 2018

Nie widziałem wnętrza MXUS MX01C ale przez porównanie do innych podobnych mam watpliwość czy tuleja nie powinna być blokowana segerem przed przemieszczaniem. A jeszcze na seger spotyka się osłonę, podkładkę z b. cienkiego mosiądzu. Tu jak rozumiem było tylko wsuwane i mocowane de facto przez skręcenie dolnej i górnej pokrywy ?
esati - Sob 10 Mar, 2018

Tak. Tulejka nie ma żadnego rowka i na pewno nie było żadnej nakładki (może zapomnieli jej zamontować w fabryce?). Co gorsza jak ja się włoży w gniazdo to ma spory luz (metal o metal) i tutaj dałem smaru aby wytłumić. Co nie zmienia faktu że moim zdaniem gdyby to ona była przyczyną to dźwięk byłby trochę inny, a jak na filmach z pierwszego postu posłuchasz to tak jakby chrobotała przekładnia (byłem pewien że to przekładnia). Może się coś inaczej ułożyło, ale złożyłem w odwrotnej kolejności jak rozebrałem... Zastanawiające.

Sprawdzałem też magnesy czy któryś się nie odkleił ale wszystkie trzymają.
20 magnesów na obwodzie - dla potomnych.

WojtekErnest - Sob 10 Mar, 2018

No fakt że chyba słychać przekładnię, ale to byc może mógł być SKUTEK, ruchu, luzu osi i wtedy koła przekładni były chwilami lekko 'przekoszone' w stosunku do osi.
Teraz to smar uszszelnił z zlikwidował micro luzy. Ale to tylko gdybanie.
W każdym razie jesli mam rację to efekt wróci stopniowo. Czyli jeżdzić i sprawdzać. Tym bardziej że masz 'zielone' światło od dostawcy aby to zdiagnozować.

esati - Sob 10 Mar, 2018

Ale zespół przekładni wchodzi bezpośrednio na wałek silnika (czarny na zdjęciu - kliny prowadzące) a ta tulejka pełni rolę dystansu (pozycjonuje metalowe koło napędowe z kołami przekładni - aby całość nie weszła "za głęboko") i z tego co patrzyłem to cała przekładnia nie ma znaczących luzów na wałku. No nic, pojeździmy zobaczymy. Ewidentnie musiało się coś inaczej ułożyć skoro hałasowało a nie hałasuje. Albo smar tymczasowo wytłumił. Jak wróci to będę raportował i będziemy dochodzić.
Elektrotonus - Nie 11 Mar, 2018

Testuj ile wlezie, jeśli masz opcje bezproblemowej wymiany ;-)
esati - Śro 14 Mar, 2018

Niestety chrobotanie szybko wróciło.
Otworzyłem silnik bez wyciągania go z obudowy (sam dekiel) i tak to pracuje:
https://www.youtube.com/watch?v=N7xUWLTKo34

Ewidentnie coś zawadza. Po wyjęciu z obudowy optycznie żadnych śladów na powierzchniach, nic nie zawadza, przekładnia wygląda ok. Po ponownym włożeniu hałasu nie ma. Nie mam pojęcia o co chodzi. Nie wygląda mi to na problem wyżej wspomnianej tulejki. Próbowałem kilka razy zazębić przekładnie w różnych pozycjach (może jest taka pozycja w której hałasuje) ale bezskutecznie - nie byłem w stanie ponownie wywołać tego dźwięku.

To co jeszcze zauważyłem to silnik jest źle wyważony, co też ma wpływ na jego pracę. Aczkolwiek nic nie zawadza. Na zdjęciach poniżej odstępy po przeciwnych stronach silnika.





Zastanawiam się czy problem nie leży głębiej w konstrukcji silnika - może w sprzęgle? Nie wiem jak jest zbudowane - nie rozbierałem dalej silnika bo dalsze rozbieranie jest bardziej inwazyjne a wolę go wymienić na drugi.

Wczoraj napisałem do e-biker z prośbą o wymianę. Chciałem chłopakom (i sobie) zaoszczędzić procedurę reklamacyjną i za ich zgodą go otwierałem, jednak nie mam pojęcia co mu jest :( Mam nadzieję że jest to kwestia tylko i wyłącznie tego egzemplarza, a nie całej wadliwej serii.

Czy ktoś ma lub miał podobne problemy z tymi silnikami?

Czy ktoś mądry wie co mu jest lub ma jakiś pomysł?

djmarcin56 - Śro 14 Mar, 2018

Myśle, że szukasz dziury w całym on tak poprostu chodzi i powinieneś cieszyć się jazdą a nie kombinować z wadami duchami, na zdjęciach które wstawiłeś odstępy zawsze będą różne po obu stronach bo bez drugiej strony silnika - dekla to oś nie jest idealnie wypoziomowana.
esati - Śro 14 Mar, 2018

To nie tłumaczy dlaczego po wyjęciu i włożeniu chodzi normalnie - bez tego chrobotania. Po pierwszym rozebraniu, nasmarowaniu, złożeniu - kilka kilometrów chodził w porządku. Zobacz filmik który wrzuciłem post wyżej jak coś wadzi/chrobocze przy obracaniu. Po wyjęciu z obudowy i włożeniu (ponowne zazębienie przekładni) chodzi płynnie. Poza tym byłem na zlocie gdzie ktoś miał identyczny silnik i chodził normalnie - tylko szum z przekładni. Zresztą sam e-biker przyznał że silnik chodzi nieprawidłowo. Także to nie są moje urojenia..

A cieszyć się jazdą niestety nie da rady bo przechodnie oglądają się kto używa tak głośnej wiertarki ;)
Gdyby każdy MX01C miał tak chodzić to jest to najgorszy z możliwych wyborów do roweru elektrycznego.

ps. może z Twoim silnikiem też jest coś nie tak i Ci to nie przeszkadza.

WojtekErnest - Śro 14 Mar, 2018

Nie jest to normalne w nowym silniku. Może, nie wyważenie, czy raczej lekka krzywizna, która ma zwiazek z tą tuleja, powoduje lekko niecentralne położenie ? Bo taki objaw szybko wracajacy by na to wskazywal.
A drugie co może (oby) jest w nim, to nadal za malo smaru, który się rozszedl.
Kibicujemy az do szczęśliwego zakończenia.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group