To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Sprawdzajcie regularnie rowery

furifurius - Pią 09 Mar, 2018
Temat postu: Sprawdzajcie regularnie rowery
Chcialbym sie podzielic dzisiejszymi przygodami z wycieczki i po niej, zeby inni nie popelniali tych samych bledow co ja.
Wiec tak, wracajac dzisiaj w pewnym momencie musialem uzyc hamulcow bo za pozno zaczalem hamowac regenem przed skrzyzowaniem. Ku mojemu zaskoczeniu po zaaplikowaniu przedniego hamulca, przednie kolo przekrzywilo sie w bok. Podczas jazdy bez uzywania hamulca nie bylo zadnych problemow. Po powrocie do domu ustalilem ze dociski wiankow sie poluzowaly (albo bieznie/kulki zuzyly, sam nie wiem). Poskrecalem wszystko, zeby nie bylo luzow i zalozylem kolo spowrotem.
Kiedy testowalem czy wszystko jest ok zamiast przedniego nacisnalem tylni hamulec. I tu kolejne zdziwko - rower jechal ze 2 cm do przodu/tylu przy nacisnietym hamulcu. Szybko ustalilem, ze wszystkie sruby mocujace tarcze do kola sa kompletnie luzne. To moglo by sie skonczyc tragicznie, przy probie awaryjnego hamowania tarcza by sie urwala i bym wjechal w to przed czym hamowalem. W najlepszym wypadku jedna ze srub by calkiem wylazla, przeciela i zwarla kable silnika i bym musial nowy silnik i kontroler kupowac.

Takze panowie i panie - ktokolwiek regularnie nie sprawdza stanu technicznego roweru niech zacznie. Ja napewno od teraz przed kazdym wyjazdem bede sprawdzal, czy wazne sruby nie sa luzne.
BTW: Zobaczcie zdjecia zimy stulecia w Irlandii. Juz od tygodnia jest odwilz, a tu nadal takie obrazki :)

Arbiter - Pią 09 Mar, 2018

Snieg spory. A w Polsce zero sniegu i wczoraj +7C

Odnosnie hamulcow tarczowych to moze warto zaciski przgkrecic srubami na klej? Jakis loctite etc. V braki jak pamietam tez bylg skrecane srubami pomalowanymi kleksem z jakiejs farby

Inc0 - Sob 10 Mar, 2018

Zadbałem na etapie "budowy" roweru o piasty na łożyskach maszynowych wiec opcja rozkręcających się wianków nie istnieje, tarcze hamulcowe są sprzedawane z kompletem śrubek ( często z podkładkami zapobiegającymi luzowaniu) i są potraktowane niebieska farba fabrycznie ,która zapobiega luzowaniu się śrub ale jest jednorazowego zastosowania jeśli odkręcałeś śrubki musisz zakupić ww przez kolegę klej najlepiej niebieski ..czerwony lepiej nie bo będzie trudno odkręcać ewentualnie w razie naglącej potrzeby poratować sie tymczasowo lakierem do pazurków swojej lubej :P i w możliwie szybkim terminie zrobić to jak trzeba. warto nie tylko śrubki kontrolować ale same zaciski , klamki i przewody w hydraulikach pod kontem wycieków i przetarć podobnie w mechanicznych hamulcach warto obejrzeć linki czy nie sa naderwane a pancerze przetarte/nadłamane.
furifurius - Sob 10 Mar, 2018

Inc0 napisał/a:
Zadbałem na etapie "budowy" roweru o piasty na łożyskach maszynowych wiec opcja rozkręcających się wianków nie istnieje, tarcze hamulcowe są sprzedawane z kompletem śrubek ( często z podkładkami zapobiegającymi luzowaniu) i są potraktowane niebieska farba fabrycznie ,która zapobiega luzowaniu się śrub ale jest jednorazowego zastosowania jeśli odkręcałeś śrubki musisz zakupić ww przez kolegę klej najlepiej niebieski ..czerwony lepiej nie bo będzie trudno odkręcać ewentualnie w razie naglącej potrzeby poratować sie tymczasowo lakierem do pazurków swojej lubej :P i w możliwie szybkim terminie zrobić to jak trzeba. warto nie tylko śrubki kontrolować ale same zaciski , klamki i przewody w hydraulikach pod kontem wycieków i przetarć podobnie w mechanicznych hamulcach warto obejrzeć linki czy nie sa naderwane a pancerze przetarte/nadłamane.


Zrobie jak piszesz, wezme z roboty buteleczke niebieskiego locite'a i zabezpiecze krytyczne sruby przed poluzowaniem sie. Wstyd, ze nie zrobilem tego od razu przy budowie roweru.
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group