To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Mxus MX01C vs Nine Continent 9C

kagemar - Pon 12 Mar, 2018
Temat postu: Mxus MX01C vs Nine Continent 9C
Cześć, zabieram się za elektryfikację mojej meridy. Jest to typowy 29er i nie wiem który silnik będzie lepszy. Rower będzie służył jako środek transportu do pracy. Czasami wyskoczę na jakiś szlak rowerowy w lesie. Bez szaleństw, skoków, etc. Rekreacyjna jazda po raczej równym terenie.

Jeżeli chodzi o akumulator to na pewno będzie to 13s5p (akumulator w bidonie).

Myślę nad silnikiem przekładniowym Mxus MX01C albo nad Nine Continent RH2809 (7x9).


Proszę o poradę w tej kwestii, myślałem również nad MIDem - Bafang BBS02 ale tutaj obawiam się o usterki - wiadomo towar z Chin więc ciężko z gwarancją. No chyba że w moim przypadku będzie miał ogromne plusy to wtedy jeszcze raz przemyślę swoją decyzję.

Pozdrawiam,
Piotrek

esati - Śro 14 Mar, 2018

Wstrzymaj się na razie z MX01C. Mam z nim problemy z hałasem i z wyważeniem. Chce go wymienić na drugi egzemplarz i wtedy może napiszę coś więcej czy mi się taki trafił czy takie wykonanie tych silników. 9c 10x6 też mam i cały sezon bezawaryjnie.
Darki - Pon 18 Cze, 2018

No własnie jak porównanie wypada pomiędzy 9C 7x9 a tym Mxusem MX01C?
esati - Pon 18 Cze, 2018

Oba silniki eksploatuje do dzisiaj, ale 9c w wersji 10x6.

MC01C jest dość problematycznym silnikiem wymagającym specjalnej troski. Ma dwie duże zalety, ale reszta to same wady:
+ większy moment przy tej samej mocy - w praktyce 1000W na MX01C rusza tak jak ok 2000W na 9c 10x6 - ale tylko do 15-20km/h, potem 9c jest szybszy (na tym samym napięciu 9c 10x6 jest o jakieś 15% szybszy)
+ lekki (4,2kg)
- zdecydowanie głośniejszy. W ogóle pierwszy egzemplarz który otrzymałem to chodził tak głośno, że nie szło na tym jeździć. Z drugim egzemplarzem jest już lepiej, ale i tak hałas przekładni jest nieprzyjemny (w szczególności powyżej 20-30km/h, bo dla niskich prędkości jest całkiem znośnie)
- nie nadaje się do ostrzejszej jazdy (delikatne przekładnie, gorsza termika)
- wymagający obsługi - trzeba smarować przekładnie

Silniki 9c też nie są bez wad np. stukanie przy sterownikach wektorowych, ale przy sterownikach blokowych są bezobsługowe.

Jak ktoś buduje lekkiego elektryka na miasto z akumulatorem na małe prądy (<25A) to specjalnie nie ma wyjścia, ale w każdym innym przypadku brałbym silnik bezprzekładniowy.

JAC56 - Nie 05 Sie, 2018

esati napisał/a:
Oba silniki eksploatuje do dzisiaj, ale 9c w wersji 10x6.

MC01C jest dość problematycznym silnikiem wymagającym specjalnej troski. Ma dwie duże zalety, ale reszta to same wady:
+ większy moment przy tej samej mocy - w praktyce 1000W na MX01C rusza tak jak ok 2000W na 9c 10x6 - ale tylko do 15-20km/h, potem 9c jest szybszy (na tym samym napięciu 9c 10x6 jest o jakieś 15% szybszy)
+ lekki (4,2kg)
- zdecydowanie głośniejszy. W ogóle pierwszy egzemplarz który otrzymałem to chodził tak głośno, że nie szło na tym jeździć. Z drugim egzemplarzem jest już lepiej, ale i tak hałas przekładni jest nieprzyjemny (w szczególności powyżej 20-30km/h, bo dla niskich prędkości jest całkiem znośnie)
- nie nadaje się do ostrzejszej jazdy (delikatne przekładnie, gorsza termika)
- wymagający obsługi - trzeba smarować przekładnie


Jest gdzieś jakaś instrukcja serwisowania (smarowania)?
Jak często, jakim smarem?
Użytkuje taki silnik i gdyby nie "tramwajowy" gwizd podczas pracy byłbym zupełnie zadowolony.
Jeżdżę raczej w lekkim terenie (ścieżki leśne, piachy) na razie daje sobie radę wyśmienicie (1000km?)
Przy mocnym przyspieszaniu rower "wyjeżdża" spod d.py, prędkośc 42km/godz (koła 26") jest dla mnie wystarczająca (czasami sam stukam się w czoło jak trudny odcinek przejeżdżam za szybko)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group