To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Wheeler Hornet + silnik Go Swiss Drive

kazuk - Czw 15 Mar, 2018
Temat postu: Wheeler Hornet + silnik Go Swiss Drive
Witam
jeszcze nie nacieszyłem się poprzednim moim projektem a już zacząłem budowę drugiego :)
Pomysł powstał po zobaczeniu na allegro takiej ramy WHEELER

hosting

Jak widzicie na zdjeciu w ramie brakuje wahacza ( 2szt ). Z uwagi na to że na co dzień pracuje na ploterze frezującym CNC dorobienie takiego elementu nie stanowiło problemu. Znalazłem na necie jego wymiary i dorobiłem element z aluminium PA6 .

hosting

Musiałem również dorobić mocowania do starego dumpera który chwilowo będzie musiał mi wystarczyć

hosting
hosting
Całość wygląda tak
hosting

Jako napęd planuje zamontować silnik Go Swiss Drive. Silnik ten wymaga trochę przeróbek gdyż halotrony na zamontowane nie na stojanie tylko na płytce sterownika oraz nie posiada typowej osi z wycieciem do blokowania.
Na osi tylko z jednej strony są wycięte frezy.
hosting
postanowiłem dodatkowo pogłębić otwory i nagwintować je w korpusie ( standardowo są już te otwory bez gwintu i na głębokość ok 3mm )
hosting
do tak przygotowanej osi zaprojektowałem taki element który będzie nabity na frez i dodatkowo przykręcony do stojana dwoma śrubami M5 ( chwilowo wycięty ze sklejki ale docelowo będzie z twardego aluminium 10mm )
hosting
hosting
Tak to wygląda zamontowane na silniku
hosting
a tak wsadzony silnik w ramę
hosting
Silnik ma dość duże wyprowadzenie na przewody (owal o wymiarach 6x12mm )

Z danych na forum dowiedziałem sie że silnik według producenta pracuje na 25A. Na silniku było napisane ze jest do koła 28cali . Ja będę zaplatał koło 26 cali. Jaki byście polecili sterownik do tego silnika . Ile max bezpiecznie można mu dać napięcie i ampery?

Arbiter - Czw 15 Mar, 2018

NIezłyt warsztat masz i umiejętności żeby dorabiać takie komponenty:)
AOLEK - Pią 16 Mar, 2018
Temat postu: Re: Wheeler Hornet + silnik Go Swiss Drive
kazuk napisał/a:

Z danych na forum dowiedziałem sie że silnik według producenta pracuje na 25A. Na silniku było napisane ze jest do koła 28cali . Ja będę zaplatał koło 26 cali. Jaki byście polecili sterownik do tego silnika . Ile max bezpiecznie można mu dać napięcie i ampery?


Ja go mam założonego na kole 26" opona 2,5" sterownik gt1500 ustawiony na 30A bateria 13s moja waga 114kg
W styczniu zrobiłem 1 próbę prędkości. Wyszło V 56km/h zmarznięte ręce i banan na twarzy.

kazuk - Pią 16 Mar, 2018
Temat postu: Re: Wheeler Hornet + silnik Go Swiss Drive
AOLEK napisał/a:
kazuk napisał/a:

Z danych na forum dowiedziałem sie że silnik według producenta pracuje na 25A. Na silniku było napisane ze jest do koła 28cali . Ja będę zaplatał koło 26 cali. Jaki byście polecili sterownik do tego silnika . Ile max bezpiecznie można mu dać napięcie i ampery?


Ja go mam założonego na kole 26" opona 2,5" sterownik gt1500 ustawiony na 30A bateria 13s moja waga 114kg
W styczniu zrobiłem 1 próbę prędkości. Wyszło V 56km/h zmarznięte ręce i banan na twarzy.


Mówisz o czymś takim.
link aliexpres 1

link aliexpres 2

Jak się w takich regulatorach ogranicza maksymalny prąd ?

A co sadzicie o takim sterowniku?
link ali

Elektrotonus - Pią 16 Mar, 2018

Polecam sterownik z greentime są przetestowane i raczej bezproblemowe.

Co do prądu w greentime to jest rozwiązanie:

http://ebike.nexun.pl/zwiekszenie-mocy-sterownika/

kazuk - Pią 16 Mar, 2018

A jak zmienia się sposób sterowania z manetki na czujnik PAS ?
oraz czym zmieniamy siłe wspomagania.
musi być do tego jakiś specjalny sterownik na kierownicę ?

kazuk - Pią 16 Mar, 2018

Arbiter napisał/a:
NIezłyt warsztat masz i umiejętności żeby dorabiać takie komponenty:)


Jakby ktoś coś potrzebował to służę pomocą .
głownie pracuje na materialach typu pleksi, dibond i PCV oraz blacha aluminiowa.
Nie mam możliwości obróbki stali
z PCV grubości 10mm mozna sobie na przykład zrobić taki koszyczek do baterii :)

hosting
hosting

a z blach 2mm taką przykładowo obudowę baterii
hosting
hosting
hosting

djmarcin56 - Pią 16 Mar, 2018

Ja używam silnik na 35A max póki jest pogoda koło zera, był trochę cieply, jeździłem po górkach stromych w lesie i było ok ale jak przyjdzie ciepło to pewnie trzeba będzie trochę z prądu zejść, napięcie max miałem z 12s to jakieś 45km/h i z 10s to 37km/h na samej manetce. Więcej ten silnik raczej nie wytrzyma niż 1,5kw, docelowo baterie będe miał na 14s ale prąd ogranicze, żeby się nie grzał i kable mam 12awg fazowe oraz z baterii.
Co do zabezpieczenai to ty masz taki frez a jak mam spłaszczenie na osi na jakieś 4mm szerokości nie do samego silnika .
Uważaj na tarcze jak będziesz przykręcał, normalne śrubki są za długie i wkrecisz je w łożyska i nie będzie się obracał, trzeba je spiłować trochę oraz gwint jest przelotowy i krótki przez co delikatny

Bajoniks - Pią 16 Mar, 2018

djmarcin56 napisał/a:
Co do zabezpieczenai to ty masz taki frez a jak mam spłaszczenie na osi na jakieś 4mm szerokości nie do samego silnika .



djmarcin56 - Pią 16 Mar, 2018

Tak właśnie takie, dzięki za foto Bajoniks :)
smdrwf12300 - Pią 16 Mar, 2018

@kazuk : widzialem te ramy jeszcze w nizszej cenie na znanym portalu aukcyjnym wlasnei bez wahaczy i to mnie z tego co pamietam mocno zastanowiło . Nie pamietam juz gdzie to znalazlem ale te ramy mialy jakies wady fabryczne i wheller juz ich nie montuje w rowerach ( zeby nie było że jakaś kampania to od razu mowie ze sam przez pare lat jezdziłem na ramie Wheeler 20 ). I druga sprawa : wszytkie ramy z akctiv pivotem ( w tej ramie ze wzgledu na patent "łamanie" nie jest w osi koła tyko przesuniete ) nie za bardzo nadaja sie do obciązania ich dużą masa w kole ... pewnie to bedzie pracować tylko nie tak jak to zaprojektowano . Ja w Rampie 20 który chyba jest jedno zawiasowy z tego co pamietam miałem fatalny efekt przy hamowaniu na stromych zjazdach ... nie przyjemne wrecz niebezpieczne skoki tylnego koła ... z kolem bez silnika ten objaw parawie nie występował.
kazuk - Pią 16 Mar, 2018

smdrwf12300 napisał/a:
@kazuk : widzialem te ramy jeszcze w nizszej cenie na znanym portalu aukcyjnym wlasnei bez wahaczy i to mnie z tego co pamietam mocno zastanowiło . Nie pamietam juz gdzie to znalazlem ale te ramy mialy jakies wady fabryczne i wheller juz ich nie montuje w rowerach ( zeby nie było że jakaś kampania to od razu mowie ze sam przez pare lat jezdziłem na ramie Wheeler 20 ). I druga sprawa : wszytkie ramy z akctiv pivotem ( w tej ramie ze wzgledu na patent "łamanie" nie jest w osi koła tyko przesuniete ) nie za bardzo nadaja sie do obciązania ich dużą masa w kole ... pewnie to bedzie pracować tylko nie tak jak to zaprojektowano . Ja w Rampie 20 który chyba jest jedno zawiasowy z tego co pamietam miałem fatalny efekt przy hamowaniu na stromych zjazdach ... nie przyjemne wrecz niebezpieczne skoki tylnego koła ... z kolem bez silnika ten objaw parawie nie występował.


Za rame dałem 290 z przesyłką więc chyba za bardzo nie przepłaciłem. To są ramy z modelu z 2006r więc na 100% już ich nie stosują

ravkill - Wto 20 Mar, 2018

Jak byś dorabiał te wahacze komercyjnie, to byś zarobił na falcona....Sam się zastanawiałem nad tą ramą....
kazuk - Śro 21 Mar, 2018

ravkill napisał/a:
Jak byś dorabiał te wahacze komercyjnie, to byś zarobił na falcona....Sam się zastanawiałem nad tą ramą....


:)
Właśnie dorabiam koledze z forum , tylko że musimy je przeprojektować na skok 215mm.
Wysłałem mu wzór zrobiony ze sklejki w celu przymiarki.

tak wygląda mój wahacz z kpl montażowym.

hosting
hosting
hosting
hosting
hosting

Cruiser - Pią 23 Mar, 2018

Świetna robota , widać żę masz smykałkę do takich rzeczy , ja z takim warsztatem nie zawracał bym sobie głowy stalowym falconem tylko zaprojektował i wykonał własną ramę z aluminum albo spawaną jak falcon albo może pomyśleć na modułowo skręcaną na śruby z klejem ,możliwości jest masa , ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia :-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group