To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - sine wave 48/60 z chin - problem za wys. napięcia?

kondrat5 - Sob 17 Mar, 2018
Temat postu: sine wave 48/60 z chin - problem za wys. napięcia?
Witam,
posiadam sterownik sine wave 48/60 z Alieex.
Czy sterowniki posiadają również ograniczenie za wysokiego napięcia? Czy przy ustawieniu sterownika na 48 V może zdarzyć się że napięcie 54,4V będzie za wysokie? dlaczego takie pytanie, ano:
Gdy testowałem rower na 4 akumulatorach 12V takich z UPS czyli napięciu 48 V wszystko było w porządku.
Gdy zbudowałem baterię na 18650 i była jeszcze nie naładowana i miał 48 V również wszystko było OK. Po naładowaniu baterii do 54,4V poskładałem rower a silnik tylko zareagował raz na manetkę i więcej nie chciał.
Po różnych podejrzeniach i obawach, wziąłem i podłączyłem ponownie zestaw baterii z UPS i wszysko śmiga. po podłączeniu zestawu li-ion z u=54,4V znów tylko możliwe jednorazowe użycie manetki. Dopóki nie odpuszcze manetki silnik będzie cały czas działał. po odpuszczeniu manetki sterownik jest nieaktywny.
Żeby ponownie "obudzić sterownik musze go zasilić niższym napięciem.
czy tu działa jakieś zabezpieczenie za wysokiego napięcia czy gdzieś indziej powinienem szukać problemu?

kondrat5 - Sob 17 Mar, 2018

Dodatkowa informacja.
wziąłem i pomierzyłem czy pojawia się napięcie +5V na wtyczkach.
i jak jest podłączony zestaw 48V tak jest i wszystko działa.
Ale jak podpinam baterie li-ion 54,4V to niestety pojawia się tylko 1,5V, co jest przyczyną że nie działa manetka i wszystko...
Co może być przyczyną braku +5V?

WojtekErnest - Nie 18 Mar, 2018

Prawdopodobnie przy 54,4 V sterownik wykrywa go jako rozladowany 60V.
Sprawdź jak w tym sterowniku ustawiany jest tryb 48 V a jak 60 V.

kondrat5 - Nie 18 Mar, 2018

Przełączenie pomiędzy 48/60jest przez połączenie jednego obwodu i oczywiście jest rozłączony dla 48V.
Powoli rozladowywuje pakiet i teraz napięcie mam 51.7 i wszystko działa.
Nie wiem czy szukać powiazania z LVC który jest dla 60v ustawiony na 53 i jakoś to ustawienie wpływa na 48V?
Tak sobie głośno gdybam.
Bede sprawdzal jakie jest najwyzsze napiecie przy ktorym ten sterownik dziala

djmarcin56 - Nie 18 Mar, 2018

Sprawdź wszystko bo jak to z chińczykami bywa czesto coś mylą i być może dla 48v musisz mieć połączone kable a rozłączone są dla 60
kondrat5 - Nie 18 Mar, 2018

Jednak jest poprawny opis. Jak ustawiłem na 60v to silnik ledwo zaczął się kręcić bo jest już poniżej lvc.
kondrat5 - Nie 18 Mar, 2018

I znów zbity z tropu jestem. Jak sądzę wychodzi że sterownik ma problem z napięciem od 53 w gore. 52.6V wyglądało że jest ok. Ale jak podadowałem do 53 pojawił się problem. Jest nowa obserwacja. Przy tych 53v nie muszę nawet urichamiac silnika. Wystarczy że poczekam ok 20 sek i napiecie +5v zmienia się na 2.9v i jest już po wszystkim.
Widać że spadek napięcia sterującego uzależniony jest też od napięcia wejściowego .
Ogolnie :sad: :?: :!: :???:
Ogólnie typ mam taki sterownik
https://m.aliexpress.com/item/32796667053.html

kondrat5 - Nie 18 Mar, 2018

Znalazłem nowy ślad. Wyszczelony kondensator. Wymienię i się okaże czy coś się zmieni .
wibi - Nie 18 Mar, 2018

kondrat5 napisał/a:
Znalazłem nowy ślad. Wyszczelony kondensator. Wymienię i się okaże czy coś się zmieni .

To nie jest dobra informacja, musisz przeglądnąć wszystkie kondensatory pod katem napięcia bo dla 60V napięcie na kondziołkach powinno być 100V a jak jest 63V to tylko dla baterii 13s,czyli dla 48V (54.6V naładowana na full). Praktycznie wszystkie elementy elektroniczne mogły takie uszkodzenie kondensatora spowodować.Może był wlutowany odwrotnie biegunami?

kondrat5 - Śro 21 Mar, 2018

No i udało się naprawić. Uszkodzony kondensator byl tropem do tranzystora ktory niestety sie uszkodzil . Po wymianie, Sterownik działa jak nowy. :mrgreen: koszty 3 pln.
Pewnie przy moich kombinacjach w poszukiwaniu sygnału do hamulcow nastąpiło uszkodzenie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group