To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Motocykl dawca do ebike?

Haggis - Czw 22 Mar, 2018
Temat postu: Motocykl dawca do ebike?
Witam wszyskich na na najlepszym polskim forum ebikowym. :mrgreen:

Mam pytanie, czy budowal ktos kiedykolwiek ebike uzywajac motocykla jako dawcy?

Mam 188cm wzrostu I 100kg wagi, znalezienie ramy rowerowej podwojnie amortyzowanej, ktora pomiescilaby wystarczajaca ilosc baterii graniczy z cudem.

Patrzac na ramy motocyklowe I rame do ebikow z internetu widac duzy potencial za mniejsze pieniadze?
Pozdrawiam

Jak zrobic zeby fotki pokazywaly sie pod postem a nie jako zalacznik?

wwojciech - Pią 23 Mar, 2018

Dużo wyższa masa dawcy motocyklowego, i jednak na ścieżce rowerowej falkonowi bliżej do roweru:) trochę za bardzo by się rzucał w oko motocykl
kazuk - Pią 23 Mar, 2018

Moim zdaniem ciekawa alternatywa.
Jednak cena ramy to tylko jakaś część całego projektu
Do takiej ramy silnik rowerowy będzie za słaby.
Silnik minimum 10KW cena to ok 4000zł
http://ekonapedy.com/category/produkty/silniki/

do tego sterownik i odpowiednia bateria pewnie następne 4000zł

Ale sam chętnie zbudował bym coś takiego :)

Haggis - Pią 23 Mar, 2018

Czyli kwestia wagi jest problematyczna, mi chodzi o wykorzystanie glownie tylnego wahacza z amortyzatorrem I rama, przod moglby byc juz rowerowy. Rozmiar amortyzatorow motocrossowych na przednim widelcu tez troszke overkill sie wydaje do ebike.
Rama na kolkach DR350 ze zdjecia kosztowala w przeliczeniu na pln 1tys zlotych. Pewnie jakas wartosc odsprzedania bylaby w kolach, plastikach I przednich amorkach.

Ile wazy rama of falcona z tylnim wahaczem I amortyzatorem ale bez kierownicy etc?

Haggis - Pią 23 Mar, 2018

Czy musze miec okreslona liczbe postow zeby dodawac fotki pod tekstem a nie jako zalacznik?
Saku - Pią 23 Mar, 2018

Mysle ze nie.
W przegladarce wyswietl sobie to foto co dodales w zalaczniku tak jak bys chcial je zobaczyc.
Skopiuj link normalnie tego foto.
I przejdz do odpowiedzi i masz pod ta mordka :mrgreen: IMG klikasz wklejasz link i dodajesz odpowiedz.
Mam nadzieje ze zrozumiales mnie :lol:



Wracajac do tematu fajny bajer z tym moto tylko licz sie z tym ze spora kasa pojdzie na akumulator i najlepiej silnik nie w kole tylko na lancuch.

Silnik + sterownik to jedno. Akumulator to jest raczej cos miedzy 5tys a 10ty by to mialo jakies dobre osiagi jak na moto by wstydu nie bylo na ulicy :twisted:

Inc0 - Pią 23 Mar, 2018

Na pewno rama motocyklowa wraz z zawieszeniem i hamulcami oraz elektryka (światła) są świetna baza do zbudowania elektrycznego motocykla. W robienie z tego elektrycznego roweru bym się nie pchał bo lekkie to nie jest, nie wiem jak to wygląda od strony prawnej ale jesli masz kat A to ograniczeń co do mocy raczej nie będzie i jeśli będzie spełniać wymogi homologacji jak dla motocykli to mysle ze uda ci sie to zarejestrować jako motocykl i pomykać na legala po drogach niestety OC też trzeba wykupić, jesli masz tylko kat B to kategoria B uprawnia do kierowania motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3( silnik elektryczny ma 0 pojemności skokowej wiec go ten fragment nie dotyczy) , mocy nieprzekraczającej 11 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg ( czyli cała konstrukcja nie może ważyć mniej niz 110kg przy maxymalnej dozwolonej mocy ale czy cos stanie ci na przeszkodzie by zapodac ukryty przełącznik który może odblokować dodatkowe kuce ;P )pod warunkiem, że osoba posiada prawo jazdy kategorii B od co najmniej 3 lat.)
adam4x - Sob 24 Mar, 2018

Konkretne dane (moja konwersja):
Peugeot XP6 (wersja cross)
bateria 20s22p (z ogniw 18650)
silnik RHR205-50
sterownik SVMC72150
waga 95 kg - bardziej "odchudzić" się nie da
koszt materiałów - ok. 14000 zł

Haggis - Nie 25 Mar, 2018

95 kg to juz sluszna waga ciezko dyskutowac :mrgreen:
tylnie zawieszenie od moto i rama rowerowa to brzmi jak dobre polaczenie, zwlaszcza, ze najczesciej tylnie kolo jest motoocyklowe tak czy inaczej.

SiriusLee - Wto 03 Lip, 2018

Zastanawiam się nad podobnym tematem tylko na ramie Falcon v2 z motocyklowym qs273 z hamulcami moto i motocyklowym amortyzatorem.
WojtekErnest - Wto 03 Lip, 2018

Rama motocyklowa, pochodzaca z FIRMOWEGO homologowanego motocykla daje szansę na legalizacje pojazdu rowerowego.
Samodzial w postaci ramy Falcona raczej nie uda Ci się zalegalizowac jako motorower czy motocykl.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group