To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - Problem z uruchomieniem chińskiego sterownika

kamil22021990 - Nie 25 Mar, 2018
Temat postu: Problem z uruchomieniem chińskiego sterownika
Witam serdecznie
Zakupiłem sterownik z tej aukcji
LINK
Po podłączeniu niezbędnych przewodów niestety brak reakcji z wyjątkiem mrugającej Diody.
Jest mi ktoś w stanie doradzić co jest przyczyną takiego zachowania sterownika ?
Niestety chińczykowi nie chciało się przykleić na wtyczki opisów , ani nie raczył odpisać na zapytanie.
Na początek opisze co wiem i co zrobiłem.
1) podłączyłem zasilanie 71V plus i minus do baterii
2) podłączyłem przewody fazowe do silnika
3) Podłączyłem wszystkie 5 przewodów hallotronów.
4) podałem napięcie 71V do styku VCC wtedy sterownik zareagował mrugając cały czas diodą.
5) podłączyłem manetkę do wtyczki 3 pinowej na której panuje napięcie 5V pomiedzy czarnym a czerwonym , a na trzecim przewodzie wtedy jest napięcie w zależności od wychylenia manetki. Mam nadzieje że to jest ta wtyczka odpowiedzialna za manetkę.
6) próbowałem łączyć 2 pary wtyczek (tylko 2 pary wtyczek maja możliwość połączenia) myslałem że uruchomi sie tryb samo nauki ale niestety brak reakcji .

Wszystkie połączenia solidnie zlutowane. Jest mi ktoś w stanie pomóc ? :(
na koniec kilka zdjęć.




Inc0 - Nie 25 Mar, 2018

Twój sterownik bardzo przypomina budowa i rozmieszczeniem elementów na płytce GT1500 rózni sie szczegółami . Nie widzę na fotografii z aukcji wiązek które można by posądzić o odpowiedzialność za samo nauke ty tez nie dołączasz fotografii wiązek przewodów.biorac pod uwagę nazwę i podobieństwa spróbuj rozkminić kable analogicznie do GT1500
Moim zdaniem prawdopodobne są dwa scenariusze :
- sterownik nie ma funkcji samo nauki wyprowadzonej z płytki wiązką na zewnatrz lub wcale jej nie posiada wiec puki nie podłączysz kabli prawidłowo nie ruszy
-łącząc kable na pałę uszkodziłeś sterownik

kamil22021990 - Pon 26 Mar, 2018

załączam zdjęcie z wtyczkami :

Wtyczka do której podłączyłem manetkę to jest ta u samej góry na zdjęciu, a jej przewody dochodzą do pól płytki następująco:
- Zielony "SD" tu mam podłączone sygnał z halotronu manetki
- Czarny "GDN" (wiadome)
- Czerwony "4.3V" tu mam podłączone zasilanie halotronu manetki
Czyli manetka jest podłączona raczej dobrze a przynajmniej zgodnie z tematem na forum "Oznaczenia pinów na PCB sterowników"
Cytat:
-łącząc kable na pałę uszkodziłeś sterownik

nie łączyłem na pałę, nic nie było zamieniane kombinowane tylko dokładnie tak jak jest obecnie czyli tak jak opisałem w pierwszym poście.
Co więcej mogę dodać ze dioda mruga 7x potem przerwa na dłuższy moment.
Ma ktoś jakieś pomysły ? :(

Inc0 - Pon 26 Mar, 2018

Tak po mojemu to wygląda biorąc analogie z GT1500 jedynie wątpliwości mam czy dobrze rozpoznaje złącze manetki co miej na uwadze
pierwsze co się rzuca w oczy to masz przewody odpowiedzialne za włączanie/wyłączanie hamowania regeneracyjnego ( to te dwa pojedyncze kable łososiowe jednak łączyłeś kable na pałkę ;P )) wiec nie ruszy ci silnik z miejsca bo sterownik rozpoznaje to jako hamowanie rozłącz je i powinno wszystko zadziałać jak należy

kamil22021990 - Pon 26 Mar, 2018

Z tymi 2 wtyczkami próbowałem rożnych kombinacji łączenia i zawsze brak reakcji
A przewody z tej wtyczki którą opisałeś jako manetka dochodzą :
- czarny "GDN"
- czerwony "5V"
- zielony "ZL"
czyli znowu nawiązując do tematu "Oznaczenia pinów na PCB sterowników"
ZL - sygnał z PASu

kamil22021990 - Pon 26 Mar, 2018

Odłączyłem zasilanie główne , następnie przy zwartych białych przewodach (samonauki ?) załączyłem stacyjkę , aby wyczerpać elektrolity (VCC) , i wtedy silnik drgnął .
Nasuwa mi się myśl że sterownik wystartował gdy napięcie spadło (na elektrolitach) poniżej jakiejś wartości.

Inc0 - Pon 26 Mar, 2018

jak napisałem nie mam pewnosci czy to manetka bo nie pokazujesz kompletu wtyczek wiec nie bede sie przy tym upierać. Te dwa kabelki łososiowe jak rozumiem rozłączyłeś teraz i zaczeło cos sie dziac ale jak sam podejrzewasz nic wiele bo za niskie napięcie w baterii jest , na sterowniku masz napisane napiecie odciecia 62V jeśli ci spadło w akumulatorze napięcie do 62V to sterownik odłącza silnik naładuj akumulator i działaj
kamil22021990 - Pon 26 Mar, 2018

Jest pewien przełom w sprawie , te tykania silnika dały mi do myślenia i podłączyłem sterownik pod mniejszą ilość cel baterii i eureka koło się kręci :D
Z tym że po dalszych testach uświadomiłem sobie że działa tylko w zakresie 35V - 60V napięcia zasilania. Podejrzewam że chińczyk przykleił złą naklejkę na ten sterownik lub źle go ustawił I tutaj rodzi się kolejny problem do rozwiązania, jak zmodyfikować sterownik aby pracował do napięcia 84V (20S) . W okolicach pinu VSS jest napis na płytce 60V , czy ma to jakiś związek ze sprawą ? :) może zworka w tym miejscu ?

WojtekErnest - Wto 27 Mar, 2018

A kondensatory są na 100V ?
kamil22021990 - Wto 27 Mar, 2018

WojtekErnest napisał/a:
A kondensatory są na 100V ?

Tak dokładnie 100V

kamil22021990 - Śro 28 Mar, 2018

Udało mi się problem rozwiązać . Wylutowałem rezystor 24kOhm (ten przy samym VCC)
Zastąpiłem go tymczasowo potencjometrem który ustawiłem ponad 24kOhm i sterownik zaczął poprawnie pracować na większym napięciu :D . Jak naładuje do pełna baterie (84V) to ustawię odpowiednią rezystancje i wlutuje taki rezystor stały.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group