To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Przeróbki, naprawy - Zmiana parametrów ładowarki do pakietu z 14s na 13s

Cruiser - Wto 27 Mar, 2018
Temat postu: Zmiana parametrów ładowarki do pakietu z 14s na 13s
Witam ,chciałem zmienić parametry ładowarki do pakietu ,ładowarka była ustawiona na pakiet 14p czyli 58,8v , teraz potrzebuje zamienić ją na 13s i zmieniłem już napięcie potencjometrem koło bezpiecznika na 54,6v ale mam jeszcze dwa potencjometry bliżej środka i nie wiem do czego służą ale chyba do zmiany prądu ładowania ale nie jestem pewien , jak kręcę tym dolnym na maks do się wentylator włącza , może on jest od jakiegoś czujnika a ten górny nie mam pojęcia.Prosiłbym o pomoc w ustawieniu tego ponieważ nie chcę uszkodzić pakietu.Pozdrawiam
borsuk - Śro 28 Mar, 2018
Temat postu: Re: Zmiana parametrów ładowarki do pakietu z 14s na 13s
Cruiser napisał/a:
Witam ,chciałem zmienić parametry ładowarki do pakietu

To już było wielokrotnie omawiane np tu:
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5434

Cruiser - Nie 01 Kwi, 2018

Ok , dzięki za link , ustawione mam już prąd ładowania ale brakuje mi info ile mam ustawić prąd końcowy ładowania.Prosiłbym was o pomoc
WojtekErnest - Pon 02 Kwi, 2018

Chyba wbrew pozorom nie ma jednej metody, bo zmiana napięcia destabilizuje fabryczne progi max A i cc/CV. Znam przypadki gdy podłączenie sztucznego obciązenia blokuje lub uszkadza ładowarkę. Bezpieczniej byc może będzie ustawić cc/cv na ogniwie które będzie miało napięcie bliskie końcowego.
Poza tym uwaga na te ustawienia które sa też zależne od temperatury/nagrzana ładowarka.

Cruiser - Pon 02 Kwi, 2018

No dokładnie chcę to ustawić na ladowanym pakiecie pod koniec tylko nie wiem dokładnie kiedy i jaki prąd.
WojtekErnest - Pon 02 Kwi, 2018

Przy 54,20 V niech by prąd byl ledwie 0,3A. Ale to nie gwarantuje ze nie zmienią sie ustawienia napiec, a poza tym niewiadomo jak to wplynie na odcinanie ladowania.
Cruiser - Pon 02 Kwi, 2018

No to co mam w z tym zrobić?:-)
WojtekErnest - Pon 02 Kwi, 2018

Cruiser napisał/a:
No to co mam w z tym zrobić?:-)

Szczerze ? Oddać elektronikowi, który to będzie umial sprawdzic i ew ustawic.
Sporo ryzykujesz...

Cruiser - Pon 02 Kwi, 2018

Kurde , to w takim razie będę wdzięczny jak ktoś zaoferuję taką pomoc albo powie jak to dobrze ustawić bo nie wydaje mi się żeby to było wielką filozofią.
borsuk - Śro 04 Kwi, 2018

WojtekErnest napisał/a:
..
Sporo ryzykujesz...

W tym konkretnym przypadku, gdy napiecie ładowarki zostało zmniejszone o ok.7% dużego ryzyka raczej nie ma. Należy tylko prąd fazy CC (potencjometr VR1) pozostawić bez zmian i podobnie prąd progowy (potencjometr VR3). Za pomocą VR3 ustawiamy wartośc prądu kiedy wyłącza się wentylator i zapala dioda LED. To może być ok.100 mA.

Cruiser - Śro 04 Kwi, 2018

No to super to konkretnie panowie , bez zmian już tego nie zostawię bo kręciłem tymi zanim czytałem że lepiej zostawić , to ten prąd ładowania ustawię na 3,5A a ten końcowy na ile i jak dokładnie , bo już wszystko czeka tylko na zamontowanie a już cieplutko jest i teraz jazda bez manetki jak bez ręki :-)
borsuk - Śro 04 Kwi, 2018

Cruiser napisał/a:
No to super to konkretnie panowie , bez zmian już tego nie zostawię bo kręciłem tymi zanim czytałem że lepiej zostawić

I to był błąd, tak nie wolno. Musisz teraz, po ustawieniu napięcia ładowarki przy odłaczonej baterii, ładować ją poprzez amperomierz, gapić sie na prąd i złapać moment kiedy wyłaczy się wentylator i zapali zielona dioda. Jak wyłaczy się za wcześnie przy większym prądzie to trzeba podkręcic, żeby to było 100 czy 200mA (u mnie jest 100mA w ładowarce 2,5A 42V). Jak osiagnie ten prąd i się nie wyłaczy to kręcisz w drugą stronę. Najwygodniej jest ładować przez podłaczony watomierz, wtedy kontrolujesz na bieżąco prąd, napięcie i jeszcze pojemnośc baterii. Zawsze polecam ładowanie przez watomierz (wydanie kilkudziesięciu zł), szczególnie przy niesprawdzonym sprzęcie.

Cruiser - Śro 04 Kwi, 2018

Kurcze , po co ja ruszałem te potencjometry, nie wiem czy to ogarnę ,watomierza nie mam niestety ,nie chciałbym uszkodzić pakietu bo kosztował mnie sporo pieniędzy ,chyba mi się nie opłaca sam za to brać ehhh
Cruiser - Pią 06 Kwi, 2018

Ok , ładuje tak jak mi kazałeś , mam jeden miernik podłączony do pakietu na v a drugi szeregowo na A.Mam 3.5 prąd ładowania i czekam na wyłączenie ładowarki ,jak krece tym vr3 to prad sie nie zmienia w ogole tylko wentylator zwalnia i dioda sie robi jakby bardziej zielona.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group