To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Zasięg - NC RH2806 (10x6) vs NC RH2809 (7x9)

Narkun - Pią 30 Mar, 2018
Temat postu: Zasięg - NC RH2806 (10x6) vs NC RH2809 (7x9)
Czy istnieją kalkulatory którymi można by porównać potencjalny zasięg obu silników ?

Ta sama prosta asfaltowa droga, prędkość 25km/h, bateria 13s8p na bazie Samsung35E, waga rowerzysty 120kg, koła 26".

Chodzi mi o różnicę momentu obrotowego, czy wyższy drugiego 90 względem pierwszego 60 przełoży się na rekompensatę masy rowerzysty czy bardziej na większy pobór z aku ?
W myśl koncepcji, użyje mocniejszy silnik, mniej się pode mną umęczy, dalej zajadę.


.

wwojciech - Pią 30 Mar, 2018

Jeśli jedziesz ta same trasę z tą sama prędkością to zapotrzebowanie na moc jest identyczne i niezależne od silnika. Ma za to znaczenie charakterystyka pracy silnika, czyli sprawność silnika w danym punkcie pracy. Porownujac te dwa silniki, 7x9 będzie odrobinę sprawniejszy. Różnica kilku Wh. Więc jeśli tylko nie zależy Ci na wyższych prędkościach to lepszy zawsze będzie ten wolniejszy. Sytuacja kiedy lepiej wybrać szybszy jest gdy chcesz w niego pchać więcej prądu bo ma grubsze uzwojenia
Inc0 - Pią 30 Mar, 2018

Silnik z większym momentem lepiej sobie poradzi z większym obciążeniem jak np:trudny teren, strome podjazdy , szybciej się "zbierze" na światłach a dodatkowy bagaż na wyprawę mu nie będzie tak bardzo ciążyć itp uogólniając wolno się kreci ale ma siłę żeby się kręcić. Natomiast szybszy silnik nie będzie juz tak dobrze znosić takich zadań ale ma możliwość rozwijać znacznie większe prędkości co go naturalnie predysponuje do szybkiego przemieszczania sie z punktu A do punktu B bo swój optymalny zakres obrotów osiąga przy wyższych prędkościach niż wolniejszy brat
Narkun - Pią 30 Mar, 2018

Ja nie chce śmigać ani się ścigać, robiłem to za młodu o własnych nogach, chce się przemieszczać latem po lasach 20-30km/h drogami asfaltowymi (sporo takich w okolicy) po równym terenie na dystanse 50km lekko dopedałowując, delektując się przyrodą :) Problemem jest moja spora waga (duży ze mnie chłop) więc szukam optymalnej kombinacji silnik-koła-aku.
Inc0 - Pią 30 Mar, 2018

czyli nie potrzebujesz "ogiera pełnej krwi" tylko "osiołka" który niezmordowanie bedzie potulnie wozić swego pana moim zdaniem 7x9 będzie odpowiedni w obreczy 26 lub 28 (nieco szybszy bezie) aku 48v im pojemniejszy tym dalej zajedziesz
Narkun - Pią 30 Mar, 2018

Na to by wychodziło :)
jszk - Sob 31 Mar, 2018

mam u siebie NC7x9 i też jestem ze szczecina i myślę że mamy podobne oczekiwania od e-roweru, jak chcesz porównać, potestować wypróbować to się odezwij na priv.
esati - Sob 31 Mar, 2018

A jaki sterownik?
Przy takim samym sterowniku przy 25km/h różnica minimalna, rzędu 1-2% w sprawności i zasięgu. Nie mam porównania 2806 vs 2809 ale mam 2806 vs 2808:



Zauważ że jeden będzie miał odkreconą manetką na 46% a drugi na 60%

Większą różnicę poczujesz dla bardzo niskich prędkości, np przy ruszaniu różnica w sprawności to ok 3 punkty procentowe co daje już ok 15% mniejsze zużycie energii (i o tyle samo mniejsze grzanie) a do tego około 15-20Nm więcej (przy tym samym prądzie).

Ale weź tez pod uwagę że 2806 ma grubsze uwzwojenie dzięki czemu możesz dać większy prąd (np. sterownik 45A) i mieć zdecydowanie większy moment niż 2809 na 30A (ale nadal niższą sprawność). 2806@45A będzie miał z 10Nm więcej niż 2809@30A.

Jak Ci Vmax ~38km/h starczy i nie przeszkadzają większe opory silnika (kiedy pedałujesz sama siłą mięśni), a do tego często będziesz ruszał z miejsca i hamował to 2809 będzie lepszym wyborem.
Jak chcesz Vmax ponad >45km/h, lubisz sobie popedałować bez silnika (mniejsze opory) i większość tras będzie przelotowych (bez częstego ruszania i hamowania) ponadto bez jakiś ostrych podjazdów (z niską prędkością) to bierz 2806. Ponadto w 2806 możesz puścić większy prąd i o ile nie będziesz często jeździł z dużą mocą na niskiej sprawności (grzanie) to generalnie możesz mieć mocniejszy rower do codziennej jazdy.

Link do kalkulatora:
http://www.ebikes.ca/tool...100&throt_b=100

Narkun - Sob 31 Mar, 2018

jszk napisał/a:
mam u siebie NC7x9 i też jestem ze szczecina i myślę że mamy podobne oczekiwania od e-roweru, jak chcesz porównać, potestować wypróbować to się odezwij na priv.


Czytałem opis Twojej budowy, gratuluję, widzę że parametry i oczekiwania mamy podobne :)


esati napisał/a:
A jaki sterownik?
Przy takim samym sterowniku przy 25km/h różnica minimalna, rzędu 1-2% w sprawności i zasięgu. Nie mam porównania 2806 vs 2809 ale mam 2806 vs 2808:

Obrazek

Zauważ że jeden będzie miał odkreconą manetką na 46% a drugi na 60%

Większą różnicę poczujesz dla bardzo niskich prędkości, np przy ruszaniu różnica w sprawności to ok 3 punkty procentowe co daje już ok 15% mniejsze zużycie energii (i o tyle samo mniejsze grzanie) a do tego około 15-20Nm więcej (przy tym samym prądzie).

Ale weź tez pod uwagę że 2806 ma grubsze uwzwojenie dzięki czemu możesz dać większy prąd (np. sterownik 45A) i mieć zdecydowanie większy moment niż 2809 na 30A (ale nadal niższą sprawność). 2806@45A będzie miał z 10Nm więcej niż 2809@30A.

Jak Ci Vmax ~38km/h starczy i nie przeszkadzają większe opory silnika (kiedy pedałujesz sama siłą mięśni), a do tego często będziesz ruszał z miejsca i hamował to 2809 będzie lepszym wyborem.
Jak chcesz Vmax ponad >45km/h, lubisz sobie popedałować bez silnika (mniejsze opory) i większość tras będzie przelotowych (bez częstego ruszania i hamowania) ponadto bez jakiś ostrych podjazdów (z niską prędkością) to bierz 2806. Ponadto w 2806 możesz puścić większy prąd i o ile nie będziesz często jeździł z dużą mocą na niskiej sprawności (grzanie) to generalnie możesz mieć mocniejszy rower do codziennej jazdy.

Link do kalkulatora:
http://www.ebikes.ca/tool...100&throt_b=100


Dzięki wielkie, będzie co "rozkminiać" w święta :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group