To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Silnik do roweu-przewoltowanie

Anonymous - Czw 20 Sty, 2011
Temat postu: Silnik do roweu-przewoltowanie
Witam.
Kupiłem na allegro zestaw z silnikiem bez szczotkowym 36V 500W.Niedawno miałem okazję kupić baterię LiFePO4 48V 20Ah. Myślę że silnik wytrzyma wyższe napięcie, ale co mam zrobić z kontrolerem?Pewnie nie wytrzyma więc jaki kontroler powinienem dokupić?Dodatkowo max natężenie(chwilowe) prądu baterii to 25A, czy kontroler może mieć więcej, np taki 1000W,ma chwilowo 35A?Czy wie ktoś gdzie mogę kupić taki kontroler w dobrej cenie?

tomasz_kombi - Czw 20 Sty, 2011

Dla 1000W i napięcia 48V będziesz miał ok 21A. Pytanie czy ten silnik (i pakiet) jest w stanie tyle pociągnąć (to znaczy "wygenerować"/pobrać 1000W przy zasilaniu 48V)?
Na mój gust to przewoltowanie tego silnika z nominalnych 36V na 48V powinno poprawić osiągi o około 30% i nie sądzę aby prąd przy ruszaniu (lub podjeździe pod górkę) przekraczał kilkanaście A (może max 20) i większość kontrolerów przeznaczonych (przystosowanych) do napięcia 48V powinno dać sobie radę.

Co do zakupu samego kontrolera "w dobrej cenie" to musisz najpierw określić co to dokładnie oznacza :)
Te co ja mam wytrzymują podobno 30A prądu ciągłego i do 50A prądu chwilowego ale osobiście nie miałem możliwości aż tak obciążać aby stwierdzić to empirycznie (wycisnąłem na moim silniku 750W*/36V niecałe 24A). Kosztują w detalu po 260zł brutto. Syrenka "alarmowa" gratis :)

*) 750W to moc nominalna. Podczas testów z silnika "wycisnąłem" maks 880W.

W Ekonapędach mają najtańsze (w plastikowej obudowie) po 220zł (przynajmniej tak jest na Ich stronie ... trzeba by zweryfikować co to za sprzęt).

Anonymous - Czw 20 Sty, 2011

W mojej okolicy są dość spore górki, więc nie wiem czy prąd nie przekroczy 25A :cry: ,czy może to uszkodzić BMSa?Co w takiej sytuacji zadecyduje o natężeniu prądu: BMS(który nie puści więcej niż 25A)czy kontroler który pociągnie np30A i spali BMS :?: Kontroler z ekonapędów w plastikowej obudowie jakoś nie budzi mojego zaufania. Gdzie kupiłeś ten 30A?Na kontroler chcę wydać max 300zł
toft - Pią 21 Sty, 2011

Jesli bms ma funkcje odciecia to poprostu wylaczy prad. Wiekszość kontrolerów typu 36 48 V ma wsrodku elektronike do 63 wolt... Mysle ze sie nie spali:). Taki silnik przy 48V moze pobrac spokojnie 50A. Wszystko zależy od kontrolera.
Anonymous - Pią 21 Sty, 2011

Niestety ale nie mam pojęcia czy mój BMS ma funkcję odcięcia.Skoro elektronika może wytrzymać do 60V, to może jednak spróbuję z moim kontrolerem na 36V...
PS. Czy może mi ktoś powiedzieć gdzie kupić dobry kontroler

Zbyszek Kopeć - Pią 21 Sty, 2011

Przewoltowany silnik traci błyskawicznie woją sprawność (dostarczamy dużo więcej energii, a na wale uzyskujemy tylko troszkę więcej energii), do tego zwiększone obroty psują silnik, oprócz innych wad.
Teraz producenci dokładniej wyliczają i mierzą parametry silników na hamowniach, a każde przekroczenie parametrów podanych przez producenta powoduje konieczność przygotowania się do nowych wydatków, albo do jazdy z coraz gorszymi efektami (duże pobory, a mało na kole).

toft - Pią 21 Sty, 2011

U mnie prędkość rośnie niemal liniowo przy podaniu większego napięcia. Pobór mocy również nie rośnie jakoś gwałtownie co by świadczyć mogło o znacznym spadku sprawności. Uważam, że podanie wyższego napięcia to najlepsze co można zrobić temu silnikowi:).
Anonymous - Pią 21 Sty, 2011

Może taki będzie dobry:
http://www.aliexpress.com...holesalers.html
Cena doskonała :cool:

Zbyszek Kopeć - Pią 21 Sty, 2011

Jeszcze napisz, że ta prędkość rośnie liniowo pod dużą górę.
Jakiś czas wytrzyma (czasem 200 m, a czasem 200 km).
Wielu jest takich, co przewoltowują, a potem reklamują towar zwalając na producenta (to jest bardzo ciężki grzech).
A przecież wiadomo, że w pojeździe akumulatory są ładowane do napięcia wyższego od nominału i przy przewidzianym pakiecie akumulatorów przy określonym prądzie to napęcie zaraz siada do nominału, a przy polepszeniu baterii lub przy większym pakiecie to siadanie napięcia w czasie jazdy zanika (czyli juz jest przewoltowanie, chyba że dokładnie pilnuje się woltomierza na silniku).

Możesz podłączyć odkurzacz zamiast pod 230V, to dajesz 400V i zobaczysz czas pracy odkrzania (a ssanie będzie że hoho.).

Anonymous - Pią 21 Sty, 2011

Widziałem już kilka silników pracujących na szerokiej gamie napięć(np. te z goldenmotor), poza tym mój silnik jet duży i dość ciężki więc nie powinien się przegrzewać( na 36V po godzinie jazdy był nadal chłodny)
Co sądzicie o kontrolerze z aliexpress :?:

toft - Pią 21 Sty, 2011

600 wat i taki duży? on ma 18 cm długości:( ile wychodzi z przesylka?
Anonymous - Pią 21 Sty, 2011

Przeczytaj dokładniej.Przesyłka jest GRATIS :grin:
Wielkość nie ma dla mnie większego zanaczenia, jakoś go upchnę

toft - Pią 21 Sty, 2011

no to jedyne pytanie ile chwilowo A pozwala pociagnac tak aby tw bms nie wwylaczal zasilania.
Anonymous - Pią 21 Sty, 2011

Może coś takiego
http://forum.arbiter.pl/v...light=sterownik
tylko gdzie można kupić ten zestaw?
Napisałem zapytanie do chińczyka i czeka na odpowiedź

Anonymous - Pią 21 Sty, 2011

Ktoś kupował w tym sklepie? Coś nie mogę uwierzyć w tą darmowa wysyłkę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group