To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Sprawdzanie stanu baterii po zimie w 16s10,5p 67V 34Ah

acmen - Śro 25 Kwi, 2018
Temat postu: Sprawdzanie stanu baterii po zimie w 16s10,5p 67V 34Ah
Przeprowadziłem test swojej baterii 67V 34Ah wg poradnika Tasa: https://youtu.be/BtvBIBoEjBs
Wszędzie pięknie równo po 4,18 a jedna sekcja 0…


Teraz pytania:
1. czy mam podładować tą jedną zerową sekcję osobno ładowarką modelarską, w nadziei że nie będę musiał szukać i wymieniać 1 celi? Do mojego akumulatora 16p10,5s mam ustawić 4,2V 1A?
2. Jeśli będę musiał ją wymienić, to czy jest szansa bez rozwalania blach na wyłapanie jej np. kamerą termowizyjną? Mogę taką pożyczyć? Jeśli tak to jak to zrobić?
4. Chciałbym dokupić cele przed wolnymi majami te zielone to Panasonic NCR18650B 3400mAh Li-ION 3,7V a te czerwone macie pomysł co to jest? I w sumie dlaczego mam baterie złożone z dwóch różnych celi? Tak powinno być? Czy dokupowywane ogniwo ma być nowe?

5. Zamawiałem baterię 16s, dziś dostając się do BMSa przeliczyłem je i okazało się że składają się z 168 sztuk celi… co daje 10,5 na 1 sekcję…. czyli mam baterię 16s10,5p?

djmarcin56 - Śro 25 Kwi, 2018

Od kogo masz tę baterię? być może wykonawca dał nowe koszulki na część ogniw i dlatego są czerwone, musisz dotrzeć do ktoregoś gdzie będzie widać czy jest głatkie- nowa koszulka czy to zupełnie inne ogniwo, jeśli miało być z nowych ogniw nie z demontażowych no to raczej nie jest.
Ten zero V segment musisz zlokalizować, wiesz gdzie jest na wtyczce do bmsa to teraz zobacz gdzie do aku prowadzę te 2 kabelki gdzie na wtyczce jest zero volt. Niestety musisz calość tego opakowania zdjąć inaczej nie dojdziesz do tego no chyba, że akurat się uda z tego co już rozdarłeś, potem sprawdź czy gdzieś zgrzew puścił czy jak ale to raczej cała sekcja do wymiany bo jak już ma zero v to już kosz no chyba, że akurat połączenie się zerwało i tylko kabelek do bms może się przetarł a sam sement ma napięcie ok, musisz zmierzyć .

WojtekErnest - Śro 25 Kwi, 2018

Najpierw sprawdz napiecie przed tą zerowa i po tej serowej. Moze jest tam 8,38 V a tylko kabelek balansera się urwal, upalil, nie styka złącze.
Jesli zaś to jest prawdziwie 0 cela, to trzeba wyjac caly segment do pomierzenia ale zapewne do wymiany. Nie mozna wykluczyc uszkodzenia BMS.

acmen - Czw 26 Kwi, 2018

Macie racje kwestia zerwanego kabelka, już naprawione. Cała bateria trzyma idealnie w każdej sekcji równo po 4,18 po roku użytkowania. Akumulatory z odzysku więc pewnie czerwone koszulki tak jak mówicie to nowe koszulki. Cieszę się niezmiernie bo weekend majowy mam zamiar spędzić na rowerze :-) )) a nie serwisując.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group