To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Napęd z silnikiem w kole - Dodatkowa blokada osi obrotu do Mxus 3K V3
acmen - Śro 02 Maj, 2018 Temat postu: Dodatkowa blokada osi obrotu do Mxus 3K V3 Zmieniłem felgę na moto + zamierzam dołożyć Sabvotona SVMC72100 + doszło mocowanie do osi pod przyczepkę + 50kg. Stąd chciałem wzmocnić blokadę osi. Do tej pory blokadę obrotu miałem tylko z 1 strony zamocowaną do otworu hamulca:
Od strony tarczy hamulcowej doszło mi mocowanie przyczepki 50kg, czy poprawnie je zamontowałem? Niestety przyczepka może pracować góra dół:
Teraz chcę dołożyć blokadę obrotu z 2 strony gdzie miejsca mam tyle:
Czy wystarczy że użyję uniwersalnej blokady osi obrotu? Czy lepiej zrobić na zamówienie. Jeśli gotowych to którą z 2 poniższych wybrać?
Aktualnie tak mam zamontowane podkładki te z ząbkami od strony koła. Czy czasem ząbki tych podkładek nie powinny się opierać o widełki? Albo całość nie powinna być głębiej?
SawArt - Śro 02 Maj, 2018
Blokada nr2 ma kilka możliwych ustawień, napewno dopasujesz, ale mam zastrzeżenia do tych blokad uniwersalnych - mają luz, oś silnika może (bujać się) się w otworze blokady uszkadzając ją. Zastosowałem pasek stalowej blachy 0,15 z szczelinomierza na około osi (było trochę zabawy).
Silnik 3K turbo w piku 7KW z mocnym Regenem i przez dwa lata zero luzu i awarii.
Redaktor1966 - Pon 07 Maj, 2018
Elektryk za 8000zł!? // ALE POCISK! // MÓJ ROWER #1
https://youtu.be/7AjaBACRxbo?t=316 | 8 kwi 2018
acmen - Wto 08 Maj, 2018
Super dzięki!
Ale zainteresowały mnie 2 inne elementy?
1. Wsadzenie wentylatora do silnika. To tak naprawdę poprawia chłodzenie? Mam dostęp do bardzo dobrych wydajnych wentylatorów, ale na 12V lub 24V to oni tam z przetwornicy na zewnątrz okablowanie ciągnęli do koła?
2. Klejenie śrub tarczy, która się odkręca i ścina kable? To takie nagminne? Jeśli tak to jakim klejem polecacie, by potem łatwo to było odkręcić?
Inc0 - Wto 08 Maj, 2018
Wewnątrz silnika ze względu na szczelność obudowy( ochrona przed woda) cyrkulacja powietrza praktycznie nie istnieje, a wentylator przemieszcza nagrzane powietrze z rejonu gorących uzwojeń do ścian obudowy gdzie powietrze oddaje ciepło na obudowę aluminiowa silnika na pewno pomaga zwłaszcza w konstrukcjach wysilonych grubo ponad moce znamionowe i oczywiście dwa extra kabelki trzeba pociągnąć.
Luzujące się śrubki tarczy są nagminne czy nie ale jak widać zdarzają się , a zdecydowanie lepiej kupić klej ( możne być np versahem lub innej firmy byle typu niebieski , czerwony raczej nie bo będzie problem z wymianą tarczy kiedyś w przyszłości ) i spać spokojnie
madejp - Śro 09 Maj, 2018
Jakby się bardzo nie chciało ciągnąć dodatkowych kabli, to można by spróbować jakiś mostek prostowniczy do faz i przetworniczkę. Ale wtedy wiatraczek będzie działał tylko jak silnik będzie dostanie napięcie.
|
|
|