To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Wybór silnika i sterownika

Mateusz787 - Pią 04 Maj, 2018
Temat postu: Wybór silnika i sterownika
Zastanawiam sie nad wyborem silnika
czy wziaść NINE CONTINENT RH2806 (10X6) - https://nexun.pl/shop/silniki-elektryczne/84-nine-continent-rh2806-10x6-tyl.html
i do tego sterownik gt500 - https://nexun.pl/shop/sterowniki/214-gt500-36v-48v-30a.html
chyba da rade cnie? :D
Czy może zainwestować trochę więcej i zakupić:
silnik NINE CONTINENT RH2806 D (10X6) - https://nexun.pl/shop/silniki-elektryczne/87-nine-continent-rh2806-d-10x6-tyl-kaseta.html
i sterownik - gt1500 - https://nexun.pl/shop/sterowniki/215-gt-1500w-48-84v-45a.html
nie będzie za mocny? nwm jestem swiezakiem i sie nie znam tak dokładnie :/
a może jakiś sterownik (sinus)

-jeszcze jedna moja myśl a jakby wziąść silnik 7x9 zamiast 10x6 i zastosować 60v?
co wy na to? bo ja to juz mam sieczke w głowie :/

i jeszcze jedno odnośnie baterii
bateria bedzie 13s10p zbudowana z ogniw PANASONIC NCR18650A 3100MAH i czy to da rade biorąc pod uwage ze pisza na (https://nexun.pl/shop/ogniwa-18650/91-panasonic-ncr18650a-3100mah.html) że prąd rozładowania w pakiecie to 4.5 mnoząc to przez 10p otrzymamy 45A czyli ideolo 2 sterownik da rade, do tego bms 50a. BTW bms'a jeżeli bms ma 5a ładowania to co się stanie jezeli podłaczymy mocniejsza ładowarke np 8A ??
Wypowiedzcie sie na tym projektem,proszę i z góry Dziękuje
Pozdrawiam

Inc0 - Pią 04 Maj, 2018

Dwa pierwsze silniki różnią sie nie tylko wyglądem pierwszy to starsza generacja i jest przystosowany do montażu wolnobiegu ( ma gwint do nakręcenia wolnobiegu 5-9rz) drugi jest droższy nowa generacja (szersze magnesy o 10% w porównaniu ze starszą generacja )i posiada opcje zamontowania kasety 7-9rz oba rozwijają podobne prędkości maja tzw szybki nawój 10x6 wersja 7x9 jest wolniejsza ale ma lepsze przyspieszenie , sterownik gt1500 mieści się w "gustach" tych silników nic nie stoi na przeszkodzie żeby zasilać je 60v bateryjką tylko warto wówczas zadbać o zabezpieczenie termiczne lub monitoring temperatury
maniek76 - Sob 05 Maj, 2018
Temat postu: Re: Wybór silnika i sterownika
Mateusz787 napisał/a:
Zastanawiam sie nad wyborem silnika
czy wziaść NINE CONTINENT RH2806 (10X6) - https://nexun.pl/shop/silniki-elektryczne/84-nine-continent-rh2806-10x6-tyl.html
i do tego sterownik gt500 - https://nexun.pl/shop/sterowniki/214-gt500-36v-48v-30a.html
chyba da rade cnie? :D
Czy może zainwestować trochę więcej i zakupić:
silnik NINE CONTINENT RH2806 D (10X6) - https://nexun.pl/shop/silniki-elektryczne/87-nine-continent-rh2806-d-10x6-tyl-kaseta.html
i sterownik - gt1500 - https://nexun.pl/shop/sterowniki/215-gt-1500w-48-84v-45a.html
nie będzie za mocny? nwm jestem swiezakiem i sie nie znam tak dokładnie :/
a może jakiś sterownik (sinus)

-jeszcze jedna moja myśl a jakby wziąść silnik 7x9 zamiast 10x6 i zastosować 60v?
co wy na to? bo ja to juz mam sieczke w głowie :/

i jeszcze jedno odnośnie baterii
bateria bedzie 13s10p zbudowana z ogniw PANASONIC NCR18650A 3100MAH i czy to da rade biorąc pod uwage ze pisza na (https://nexun.pl/shop/ogniwa-18650/91-panasonic-ncr18650a-3100mah.html) że prąd rozładowania w pakiecie to 4.5 mnoząc to przez 10p otrzymamy 45A czyli ideolo 2 sterownik da rade, do tego bms 50a. BTW bms'a jeżeli bms ma 5a ładowania to co się stanie jezeli podłaczymy mocniejsza ładowarke np 8A ??
Wypowiedzcie sie na tym projektem,proszę i z góry Dziękuje
Pozdrawiam

Napisz do użytkownika "glebor" ona ma fajne zestawy i doradzi. Sam dopiero wchodzę w EV

madejp - Sob 05 Maj, 2018

Mateusz787, po pierwsze są różne modele silników, sterowników, itd, bo każdy ma inne potrzeby i możliwości. A ty nie podałeś swoich, więc nie ma jak CI doradzić.
Po drugie sterownik wytrzyma z każdym silnikiem i baterią (jeśli chodzi o ilość amper). To bateria musi wytrzymać pobór prądu, a silnik podanie mocy, jaką daje sterownik.
Co do BMS'a to powinien przerwać ładowanie, jeśli podasz za dużo amper.

Mateusz787 - Sob 05 Maj, 2018

madejp napisał/a:
Mateusz787, po pierwsze są różne modele silników, sterowników, itd, bo każdy ma inne potrzeby i możliwości. A ty nie podałeś swoich, więc nie ma jak CI doradzić.
Po drugie sterownik wytrzyma z każdym silnikiem i baterią (jeśli chodzi o ilość amper). To bateria musi wytrzymać pobór prądu, a silnik podanie mocy, jaką daje sterownik.
Co do BMS'a to powinien przerwać ładowanie, jeśli podasz za dużo amper.


Rower do asfaltu i szutru, w okolicy dość lekkie górki, silniki te wybrałem i nwm czy zestaw bedzie dobrze współgrał w sensie sterownik i silnik. Stosując silnik 7x9 dałbym napięcie 60v by te 50km/h jechał a natomiast przy 10x6 48v i teraz nwm który silnik wziąść i jeszcze jaki sterownik czy sinus czy na "kwadrat" jakoś tak chyba sie te standardowe nazywały :/

Darki - Nie 06 Maj, 2018

Mateusz787 napisał/a:


Rower do asfaltu i szutru, w okolicy dość lekkie górki, silniki te wybrałem i nwm czy zestaw bedzie dobrze współgrał w sensie sterownik i silnik. Stosując silnik 7x9 dałbym napięcie 60v by te 50km/h jechał a natomiast przy 10x6 48v i teraz nwm który silnik wziąść i jeszcze jaki sterownik czy sinus czy na "kwadrat" jakoś tak chyba sie te standardowe nazywały :/


Jeśli rower do asfaltu to spokojnie można dać silnik 10x6 i sterownik uniwersalny blokowy 45A, na prostej nic mu nie będzie choć powiedzmy bezpieczniej dać te 30A, można też dać sinusa :D będzie pólka wyżej albo wektorowego Sabvotona i to już będzie wypas.
Silniki na kasetę mają jeszcze jeden plus w postaci czujnika temperatury NTC20K który można wykorzystać do monitorowania temperatury i ew zabezpieczenia przed przegrzaniem.
Miałem te same dylematy, dać to czy to a to a tamto heh :) .
Na początku poszedłem po najtańszej najprostszej linii by zobaczyć z czym to się je a potem było tylko już mało.
Jak dasz 7x9 to przy 48V będzie wolny, przy 60V te 50km/h to max a nawet lekko mniej ale za to większy moment ;) .
Sterownik czy sinus czy kwadrat hmm. Do sinusa jest już wyświetlacz i sterowanie z jego poziomu i więcej ustawień, poza tym inaczej trochę chodzi, działa jakby ciszej bardziej miękko zależy od ustawień. A kwadrat no to taki podstawowy sterownik od którego chyba każdy zaczynał.
Ogólnie to kwestia zawsze pieniędzy i decyzji.
Na cokolwiek kolega się zdecyduje zawsze będzie ta chęć sprawdzenia czegoś innego być może lepszego :) .

Inc0 - Nie 06 Maj, 2018

Miałem podobny dylemat jaki silnik do trajki wsadzic ,wyszedłem z założenia że głównie będę jeździć na wspomaganiu a manetka będę sie wspomagać przy ruszaniu gdy to jest konieczne ( światła , skrzyżowania ...wyścigi na 1/4mili ;P ) przełożenia w moim rowerze przy kadencji 90 pozwalają osiągnąć teoretycznie 50km/h ale puki co przed elektryfikacją udało sie wykręcić 42km/h:P wiec wybrałem 7x9 i max na wspomaganiu to nieco ponad 40kmh . jesli miałbym pomykać sama manetka wybrałbym mocniejszy silnik np maxus3k turbo
madejp - Pon 07 Maj, 2018

Czyli jak zrozumiałem jeździć zamierzasz raczej szybko, więc tak jak koledzy radzą, 10x6 będzie dla Ciebie lepszy. Jeśli chodzi o sterownik, to jeśli nie przeszkadza Ci specyficzny dźwięk (większości nie przeszkadza), to wybierz blokowy zamiast sinus. A jeśli chodzi o sabvotona, to przy tej konfiguracji, jeśli sam nie wiesz, że go potrzebujesz, to znaczy, że go nie potrzebujesz i wystarczy blokowy. ;)
Mateusz787 - Pon 07 Maj, 2018

Chodzi też oto że jeżeli wybiore sterownik sinus to moge podpiąć wyswietlacz lcd, i móc kontrolowac temp silnika, a przy standardowym sterowniku wypadało by sie zaopatrzyć w "watomierz" tak zwany "pikacz". Apropo pikacza idzie gdzieś kupić gotowego?

i jeszcze jedno jezeli te nowsze silniki maja czujnik temperatury NTC20K
a sterownik(sinus) posiada funkcje monitorowania temperatur z czujnikiem NTC10K to czy to będzie działac jeżeli podepne silnik z czujnikiem NTC20K a sterownik z czujnikiem NTC10K?

madejp - Wto 08 Maj, 2018

Jak nic nie zmienili, to jedyne przydatne informacje, to napięcie, prędkość, przejechane kilometry, aktualna moc i możliwość zmiany stopnia wspomagania, ale tego raczej nie będziesz używał przy mocnym silniku. Niestety, nie wiem czemu, nie podają zużytej energii ani zużycia na kilometr. A to mają watomierze.
Czasami pojawiają się w dziale sprzedam.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group