To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Przeróbki, naprawy - Gdyby ktoś chciał do mid Bosch dorobić zewnętrzne aku...
Kajman - Nie 13 Maj, 2018 Temat postu: Gdyby ktoś chciał do mid Bosch dorobić zewnętrzne aku... ...to niech będzie świadomy, że oryginalny sterownik odcina na 35v, więc jak ja sobie zrobiłem pakiet 10S 22Ah, to wykorzystuję....10Ah-12Ah i finito Dobrze, że zrobiłem taki duży, to jest z czego obcinać Ale jakbym zrobił 10Ah to ja bym się chyba pociął
djmarcin56 - Pon 14 Maj, 2018
Haha jaka masakra, połowa aku nie wykorzystana i jaki jest sens korzystania tego, jak najszybciej się pozbyć i zrobić normalnie bo wozisz z sobą połowe baterii z której nigdy nie skorzystasz.
Kajman - Pon 14 Maj, 2018
No sens jest, bo ta połowa to nadal ok. 44-50km zasięgu z najmocniejszym wspomaganiem przy prędkości 32-40km/h, po tym włączam dopiero fabryczny pakiet A oryginalne aku 400Wh to ponad 1000zł Ja mam 300Wh oryginał i jego zasięg jest w mieście spoko, ale mało komfortowo się czuję z takim maluszkiem
A jeden normalny fabrycznie wspomagany cywil w domu musi być, jak masz manetkę to i tak z pedałów nie korzystasz, a tu nie ma wyjścia, wysiłek jak na zwykłym bez wspomagania, tylko prędkość i dystans ciut fajniejsze
djmarcin56 - Wto 15 Maj, 2018
Daj zdjęcie tego rowerka może cie spotkam kiedy na mieście to odrazu poznam kto to:P
Pokaż tez zdjęcia tych baterii .
Kajman - Wto 15 Maj, 2018
Rower z oryginalnym aku z tyłu:
I moje dodatkowe aku 10S8P na panasonicach, chowane w torbę na bagażniku:
WojtekErnest - Wto 15 Maj, 2018
Kajman napisał/a: | .. po tym włączam dopiero fabryczny pakiet A oryginalne aku 400Wh to ponad 1000zł Ja mam 300Wh oryginał i jego zasięg jest w mieście spoko, ale mało komfortowo się czuję z takim maluszkiem
A jeden normalny fabrycznie wspomagany cywil w domu musi być, jak masz manetkę to i tak z pedałów nie korzystasz, a tu nie ma wyjścia, wysiłek jak na zwykłym bez wspomagania, tylko prędkość i dystans ciut fajniejsze |
Ten dodatkowy pakiet (na początku) jest wpięty + i - ZAMIAST oryginalnego, czy przez np diodę lub inaczej?
Kajman - Wto 15 Maj, 2018
Zamiast, ale tylko w zasilanie, bo sterownik komunikuje się po szynie CAN z BMS i odłaczenie aku naychmiast blokuje rower mimo podania zasilania. Więc cyfrowo idzie z oryginalnego pakietu sygnał, a prąd z dodatkowego
Nie podobają mi sie pomysły łączenia równolegle. Mógłbym, jeżdżą tak ludzie, nawet zasięg im wtedy dobrze pokazuje, ale jakoś wolę tak.
WojtekErnest - Wto 15 Maj, 2018
Jeśli Ci działa i się nie pomylisz w trakcie przystanku w drodze na podmianę kabli to OK
A przy okazji piszesz że "oryginalny sterownik odcina na 35v". To napięcie jest POD obciążeniem czy gdy startujesz masz 35 V a po dodaniu gazu odcina.
Powodzenia.
djmarcin56 - Wto 15 Maj, 2018
Elegancko wygląda ten rowerek, coś podobnego szukam dla rodziców ale zeby móc obejrzeć na miejscu
Aku masz w przezroczystej koszulce termo żeby mieć podgląd na wszystko ?
Jak się sprawuje ten amorek?
wwojciech - Wto 15 Maj, 2018
Gwoli ścisłości, napięcie 3,5V na ogniwo jest juz praktycznie wyladowane. Bosch patrząc na tendencje zrobił odciencie wcześniej bojąc się o renomę. Klient który kupi taki rower, użyje raz, wyładuje do zera i zostawi na cały rok spowoduje zabicie akumulatora. Pozatym wyladowanie głębokie jest niezdrowe i skraca zycie. Mój pakiet li-Ion zrobił 700cykli bez głębokich rozladowań zanim wykazał wieksza rezystancje wewnetrzna i spadek pojemności.
Kajman - Wto 15 Maj, 2018
WojtekErnest napisał/a: | Jeśli Ci działa i się nie pomylisz w trakcie przystanku w drodze na podmianę kabli to OK
A przy okazji piszesz że "oryginalny sterownik odcina na 35v". To napięcie jest POD obciążeniem czy gdy startujesz masz 35 V a po dodaniu gazu odcina.
Powodzenia. |
Podaję pod obciążeniem, wattomierz na oku, mogłem się machnąć ew. o 0.1v jeśli nie spojrzałem za szybko, nie podejrzewam większego spadku przy 8p pod max 13A
A w czym się mam pomylić? Albo aku oryginalne, albo zewnętrzne. Inaczej się obecnie nie da podłączyć. Manetki nie ma, tylko wspomaganie bo to fabryka.
wwojciech napisał/a: | Gwoli ścisłości, napięcie 3,5V na ogniwo jest juz praktycznie wyladowane. Bosch patrząc na tendencje zrobił odciencie wcześniej bojąc się o renomę. Klient który kupi taki rower, użyje raz, wyładuje do zera i zostawi na cały rok spowoduje zabicie akumulatora. Pozatym wyladowanie głębokie jest niezdrowe i skraca zycie. Mój pakiet li-Ion zrobił 700cykli bez głębokich rozladowań zanim wykazał wieksza rezystancje wewnetrzna i spadek pojemności. |
To dlaczego Bosch tak zrobił, to świetnie rozumiem, żywotność duuużo większa, mniej problemów. Zwłaszcza, że BMS jest tak złośliwy, że jak któraś cela padnie lub się za bardzo rozjadą, to blokuje się na AMEN i akumulator jest do wyrzucenia, tzn ogniwa i obudowa zostaną na części, ale do Boscha już się tego nie podłączy. Gdyby było inaczej, to bym wymienił ogniwa na lepsze i nie kombinował.
Niestety wiele ogniw ma pojemność deklarowaną podawaną przy rozładowaniu do np. 2.7v (NCR18650A których w tym pakiecie używam nawet 2.5v). Więc 3.5v to jest często połowa drogi. Oczywiście mówimy o liion i nie za mocnym, im twardsze ogniwo/więcej P, tym więcej energii będzie w wyższych zakresach napięcia jak to jest np. w lipolach 90C, które wyjeżdżałem w tym rowerze prawie do końca.
Oczywiście, że ładowanie i rozładowywanie do okolicy krańcowych napięć skraca życie, aaale 3.5 to baaardzo zachowawczo przy liion i tak małych pradach. Rozjazdy mnie nie martwią zbytnio bo i tak nie uznaję BMS i ładuję tylko ładowarką, która te drobne różnice momentalnie ogarnie jak i widać ewentualną degradację każdego P jak i całego pakietu.
A moich pakietów nie musiałbym przesadnie szanować, nie sądzę bym je więcej niż kilkanaście-kilkadziesiąt razy w roku użył, szybciej się zestarzeją niż umrą od ilości cykli. Teraz rozładowywane do połowy to już w ogóle mają luz Ale najstarsze LiFePo A123 mam 10 letnie, po ponad 1500 cykli i wciąż mają się dobrze Do tego lutowane a nie zgrzewane
Tak czy tak Twoje 700 cykli to godny wynik, gratuluję, na jakich ogniwach, ile P o jakim prądem ładowanych i rozładowywanych?
WojtekErnest - Wto 15 Maj, 2018
wwojciech napisał/a: | Gwoli ścisłości, napięcie 3,5V na ogniwo jest juz praktycznie wyladowane. |
To wiem ale pytam czy Bosch dla pakietu odcina przy 35V czy niżej.
Kajman - Wto 15 Maj, 2018
35v, mooże 34 jeśli nie spojrzałem wystarczająco szybko. Ale nie sądzę.
djmarcin56 - Wto 15 Maj, 2018
Według wykresu rozładowań ze strony lygte to na tych ogniwach więcej jak polowy pojemności nie użytkujesz coś po między 1,3-1,6Ah na ogniwo z 3,1Ah także napewno długo posłużą o ile się jakoś nie przegrzeja kiedyś przez warunki zewnętrzne
Kajman - Wto 15 Maj, 2018
Pod 13A to ten pakiet 8p jest zimny jak lód. Używam tych ogniw trochę, są spoko do 4A ciągłego na ogniwo, oddają wtedy 2800-3050mAh od 4.2 do 2.8v. i temperatura ich nie przekracza 43stopni C. Używam w róznych urządzeniach, bo mi się kiedyś trafiło kilkaset sztuk w gratisie za przysługę
|
|
|