To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Ładowanie 18650 do określonego napięcia

Roswell - Śro 23 Maj, 2018
Temat postu: Ładowanie 18650 do określonego napięcia
Jestem w miarę nowy w tematyce więc nie bijcie jeśli coś pomieszałem, ale z tego co słyszałem to ogniwa 18650 przed złożeniem ich w pakiet powinny mieć podobne napięcie ?
Więc jak/czym naładować np. 100 sztuk do napięcia powiedzmy 3,5V ?

djmarcin56 - Śro 23 Maj, 2018

jakie masz teraz napięcia na tych ogniwach? jaki przedział najmniejsze największe?
Roswell - Śro 23 Maj, 2018

Nie mam jeszcze żadnych ogniw, na tą chwilę to dopiero przygotowanie teoretyczne.
djmarcin56 - Śro 23 Maj, 2018

Wszystko zalezy jaki rozjazd bo jak spory to trzeba te slabsze ladowarka typu opus lub litokala podladowac pod to samo napięcie i będzie ok ale troche to trwa a jak są małe różnice to wystarczy równolegle podłączyć i się wyrównają same :)
Roswell - Czw 24 Maj, 2018

Tylko że takie ładowarki jak opus/littokala nie umożliwiają wybrania napięcia do jakiego mają naładować ogniwo.
qaz33 - Czw 24 Maj, 2018

albo naladowac wszystkie do pelna i wtedy laczyc albo uzyc ladowarki modelarskiej i ladowac do trybu storage (na ogol 3.5-3.7V)
Diodek.pl - Pią 25 Maj, 2018

Roswell napisał/a:
Tylko że takie ładowarki jak opus/littokala nie umożliwiają wybrania napięcia do jakiego mają naładować ogniwo.


I tutaj się mylisz. Trochę ułomną funkcję ładowania do innego napięcia niż 4.2 V ma OPUS BT 3100. Posiada on przełącznik schowany pod obudową. Trzeba rozbebeszyć i wybrać sobie 3,7 / 4,35 / 4,2 V. Przy czym 3.7 V jest dedykowane niby do LiFePO4. Niestety nie wiem jak to się sprawuje z Li-Ion-ami.

Roswell - Pią 25 Maj, 2018

qaz33 napisał/a: