To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Który model sterownika dobrać aby rozszerzyć funkcjonalność?

LukeLuke - Wto 29 Maj, 2018
Temat postu: Który model sterownika dobrać aby rozszerzyć funkcjonalność?
Bądźcie powitani.

Założyłem tu konto ponieważ widzę, że na tym forum jest sporo znawców tematu. Niestety wiem jedynie z czego składa się rower elektryczny, ale nie znam się na modelach podzespołów. Stąd piszę z zapytaniem:

Mam zestaw widoczny na foto, który był fabrycznie zamontowany jako komplet w rowerze sprowadzonym z Holandii. Ogółem wszystko gra. Wiem z jakiego źródła pochodzi i że było mało używane. Zatem działało jak nowe (zanim zdemontowałem - wymieniam ramę na lżejszą). Mam do tego drugą baterię i zależy mi na tym, aby to jeszcze podziałało. Tylko że jest to zestaw, który nie miał panelu sterowania wspomaganiem.

Jak zrozumiałem to silnik (Bafang 250W - nie ma go na foto- dodam pod wieczór), ma podawany przez sterownik od razu maksymalny prąd. Wspomaganie włączane jest na podstawie sygnałów z pakietu suportu Thun wyposażonego w czujnik.
Ogółem prąd jest podawany dosyć inteligentnie i przerywa momentalnie gdy tylko przerwać pedałowanie.

Zmierzam do pytania :
1 Jaki model sterownika mogę zastosować do tego zestawu oraz panel sterujący, aby mieć możliwość wybierać poziom wspomagania oraz przerywać to wspomaganie klamką hamulca z czujnikiem. Obecny sterownik, sprytnie ukryty w obudowie tuż za baterią, jest widoczny na foto.

2 Czy ten pakiet supportu będzie pasował do ewentualnego sterownika czy będzie konieczność zastosowania innego czujnika pedałowania?

Z góry dziękuję za odpowedzi i podpowiedzi :)

Kajman - Śro 13 Cze, 2018

Najłatwiej znaleźć sterownik z regulacją prądu, pięknie ograniczy Ci moment.