To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Kontrolery BLDC - ZMIANA LVC w sterowniku GT 1500 48-84V
Danteo86 - Pią 01 Cze, 2018 Temat postu: ZMIANA LVC w sterowniku GT 1500 48-84V Witam,
Posiadam akumulator LiFePo4 16s2p na ogniwach 38120 3.2 10000mah czyli 48V 20Ah
Rower pracuje na sterowniku GT 1500 48-84V
Posiada odcięcie zasilania na poziomie 41V, co sprawdza się przy akumulatorach Li-ion.
Ogniwo 38120 nominalnie posiada 3.2V, minimalny dopuszczalny próg rozładowania celi to 2.1V
przy czym BMS odcina przy 2.3V. Po naładowaniu powinno trzymać 3.5V-3.65V.
Co daje
Naładowany 16*3.65=58,4
Rozładowany 16*2.3V=36,8
(Chyba, że się gdzieś mylę )
Dlatego też próg odcięcia kontrolera chciałbym obniżyć aby w pełni wykożystać pojemność akumulatora bo teraz odcina mi za wcześnie.
Znalazłem oczywiście opis nawet ze sterwonikiem GT1500 ale w moim przypadku posiadam miejsca ze zworami które trzeba by zlutować z tym, że zaczynają się od 60V, a ja chcę obniżyć próg LVC.
Załączam zdjęcia, czy ktoś mógłby mi podpodpowiedzieć który rezystor zastąpić potencjometrem lub jak w inny sposób zadziałać, abym w miarę swobonie regulować LVC.
slow - Sob 02 Cze, 2018
80V- 2,7k
72V - 3,6k
60V - 5,6k
dalej nie widzę
wszystkie równolegle chyba z 2k
rezystor wejściowy prawdopodobnie 240k
łatwo policzyć dla dowolnego napięcia znając prawo ohma,
ale moja sugestia zostaw to jak masz.
Lifepo maja płaską charakterystykę a potem lecą lawinowo. Czy przy 2,3 czy przy 2,5 to już są rozładowane.
Danteo86 - Sob 02 Cze, 2018
Dziękuję za odpowiedź.
Wejściowy to 24k
Czyli możliwość regulacji tego rezystora pozwoliła by regulować LVC. Dobrze rozumiem?
Ogolnie fajnie wiedzieć i sprawdzic jak się w tym modelu obniża LVĆ nawet jeśli zysk z tego miałby być mizerny
|
|
|