To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Pytanie o li-ion, silniczek i odzysk energii

tomson - Nie 20 Mar, 2011

Może Zbyszkowi pomyliło się z 23Ah a nie 2.3Ah :twisted:
Zbyszek Kopeć - Nie 20 Mar, 2011

Jasne teraz, że zrobiłem błąd. Przepraszam.
Trzeba moje przemnożyć przez 4 sztuki, czyli 336 Wh.
To jednak masz dobre wyniki w zasięgu.

toft - Nie 20 Mar, 2011

Najmniej co mi się udało to 13wh (albo ciut mniej nie pamietam dokladnie) na km:). Zbyszku, ja już zaczełem odkładać na ten twoj silnik z 3,36wh:)
Zeltom z mojego pobieznego wyliczenia zchodzi do okolo 8 wh na km jadąc 20kmh.
ja swoje 13 zrobilem przy przelotowej okolo 30 a sredniej cos 25 czy 26 kmh.
ale co ciekawe kiedys na trasie do pracy ktora jezdze codziennie zamiast cisnac pojechalem tak do 20 kmh. I praktycznie nie bylo róznicy w "spalaniu"

wit - Pon 21 Mar, 2011

ja mam rower poziomy przednie koło malutkie 20 cali z wplecionym silnikiem. silnik ma przekładnie planetarną i wolnobieg. nominalnie był do koła26 cali -wiec ma tu mniejsze koło i daje niższą prędkość. ale i łatwiej z momentem... większa siła na kole bo przełożenie korzystniejsze...
tylne koło 26 cali i klasyczne przerzutki.
rower ma małą powierzchnie i dość niskie opory -bo "leżący" ale jest diabelnie ciężki 25kg sam rower plus zazwyczaj około 5kg napęd plus aku.
ja ważę 115 kg czyli toczy się w sumie 145kg.

zużycie energii mam średnio 5-7Wh/kilometr. 5 tyczy jazdy z malutkim jak paczka papierosów i lekkim na 30 deko aku wspomagającym. -prędkość około 20km/godz.
7Wh/kilometr -to jazda z większym aku litowym około 2 lub 3 kg wagi. prędkość 25km/godz.



ten silnik w moim rowerze zbudowany jest podobnie do bafang ale to jakiś inny.
-bafang to konkretna fabryka -konkretna marka -robi głównie małe silniki z przekładnią i wolno biegiem . Mam kilka bafangów -do zrobienia rowerków dla rodziny...

próbowałem i z silnikiem Bafang tyle że w innym rowerze -zwykłym a nie poziomym. normalne koło 26cali z dedykowanym silnikiem. aku 24V 5Ah -zużycie około 7-8Wh na kilometr prędkość rzędu 22-24km/godz.

typowo -silniki elektryczne w rowerach -zwłaszcza direct ledwie dają radę z momentem obrotowym. mniejsze koło -to mniejsze obciążenie momentu -bo korzystniejsze przełożenie -większej średnicy silnik daje lepszą charakterystykę momentu. i dlatego duży silnik plus małe koło dają większe zasięgi -bo korzystniejsze przełożenia i silnik mniej prądu bierze żeby wytworzyć wymagany -tu mniejszy moment obrotowy .

w silnikach z planetą -może być dobrze i dla dużych kół -tu sprawę potrzebnego momentu załatwia przekładnia planetarna... dodatkowo silniki przekładniowe mają zazwyczaj wolnobieg -co pozwalana jazdę wybiegiem... beznapędową z górki czy dojeżdżanie rozpędem przy zamkniętym gazie... i metry lecą bez dodatkowego poboru prądu

cocos - Pon 21 Mar, 2011

Ktoś napisał, że "wszystkie mają wolnobieg". Tego jestem ciekaw. Sprzedawca z interbike mówił, że silnik daje pewne opory toczenia (zakręcone ręką koło obróci się z 2 razy). Opory takie muszą być odczuwalne też przy jeździe nożnej, po skończeniu aku. Pomyśłałem, że przecież jakby silnik się wysprzęglał (wolnobieg?) dodatkowym obciążeniem erowerka byłby jedynie jego ciężar. Dlatego bardzo jestem ciekaw jak to jest z wolnobiegiem w pozostałłych silniczkach.
http://www.ebike-bmsbatte...3Fdid%3D9&did=9np. tutaj

Anonymous - Pon 21 Mar, 2011

Ja staram się tak jeździć, by wrócić do domu na napędzie elektrycznym ;)
A jak trzeba popedałować te parę km, to i ten mały opór stawiany przez silnik jakoś nie stanowi problemu :)

toft - Pon 21 Mar, 2011

Masz dwarodzaje silnikow:

DD czyli bez wolnobiegu
oraz z przekladnia planetarną te maja wolnobieg. Uwaga ze wszystkie tyczyła się bafang i pokrewnych bo o tym była dyskusja.

cocos - Pon 21 Mar, 2011

a te z linka np m100, to z wolnobiegiem będą Twoim zdaniem?
tomasz_kombi - Pon 21 Mar, 2011

Nie robią tak małych silniczków jako DD (direct drive) więc jest to silnik (ten M100) z przekładnią planetarną i wolnobiegiem.
wit - Pon 21 Mar, 2011

zeeltom napisał/a:
Ja staram się tak jeździć, by wrócić do domu na napędzie elektrycznym ;)
to akurat odwrotnie niż ja... ja staram się jeździć siłą własnych mięśni -celem poprawy kondycji i schudnięcia... a elektryka tylko do wspomagania gdy naprawdę potrzebna... pod ostrą górkę i do sprawnego ruszania z pod skrzyżowań... rower poziomy jeździ super ale ruszanie jest kłopotliwe... elektryka na pierwszych 5 metrach czynui jazdę komfortową i bezpieczniejszą.


zeeltom napisał/a:
A jak trzeba popedałować te parę km, to i ten mały opór stawiany przez silnik jakoś nie stanowi problemu :)


no jak jadę 50km na pedałowaniu a energii w malutkim aku zabieram na 5-6km to silnik nie może ŻADNEGO oporu stwarzać... rower ma lecieć leciutko -nawet ciśnienie w oponkach czyni znaczącą różnicę...

a i waga napędu jak najmniejsza jest priorytetem. nawet stosunkowo małe i lekkie przekładniowe bafang są za ciężkie...

pewnie docelowo będzie silnik modelarski i przekładnia łańcuchowa z dodatkowym wolnobiegiem... jak czas pozwoli chcę z wagą CAŁEGO elektrycznego wspomagania zejść poniżej 1kg oraz zbudować cały rower poziomy -znacząco lżejszy od obecnego...

cocos - Pią 01 Kwi, 2011

no to dostałem! Zamówione (wpłacone) 16.03, wysłali 24.03 (link z nr paczki) przyszło 31.03. Bez zbędnych formalności :wink:

razem 1600zł

Zestawik jak tu w zakładce images. + silnik 48V 350-500W i bateria 48V 10A
Dali schemat połączeń ale brak instrukcji użycia, mam pytania.
Co robi czerwony przycisk?
Jak wybierać pomiędzy wspomaganiem pedałowania a jazdą na samym silniku? Czy to się dzieje automatycznie? Czy siła wspomagania jest regulowana? jest tam jakiś PAS--Pulse Padel Assistant Sensor - gdzie go założyć?
Podobno ten zestaw potrafi ładować baterię, gdy jadę z góry na dół, jednak nie widzę włącznika takiej funkcji.

Robsonik20 - Pią 01 Kwi, 2011

Pokaż zdjęcia;)
cocos - Pią 01 Kwi, 2011

http://www.ebike-bmsbattery.com/dispro.php?id=144
images

http://www.ebike-bmsbatte...3Fdid%3D2&did=2
http://www.ebike-bmsbatte...3Fdid%3D9&did=9

tomasz_kombi - Pią 01 Kwi, 2011

Pisząc "zdjęcia" Kolega zapewne miał na myśli, że wyślesz "real foto" a nie ze strony sprzedawcy :)
Zresztą ja sam jestem ciekawy. Już w innym poście pisałem, że czasem dostaje się coś innego niż na zdjęciach w Internecie ;)
Jeśli faktycznie jest to sterownik z funkcją odzysku to raczej nie ma żadnego przełącznika do uruchomienia lub wyłączenia tej opcji. Po prostu jak jedziesz i lekko naciśniesz "klamkę" tak, że odłączy napięcie od silnika ale hamulec nie będzie tarł to wówczas cały układ pracuje jak "dynamo" (prądnica) i oddaje nieco energii do pakietu.
Co do funkcji PAS to na 90% nie będzie żadnego wyłącznika. Po prostu jak przekręcisz manetkę to jedziesz. Jak pokręcisz pedałami ... też jedziesz :) (ze wspomaganiem).
Oczywiście pod warunkiem, że zepniesz wcześniej odpowiednie złączki w sterowniku (dlatego wrzuć jego zdjęcia abyśmy mogli coś pomóc).
A jak potrzebujesz instrukcji (w tym, jak się montuje czujnik PAS) to podaj maila.

PS. To ile ten silnik w końcu ma mocy ???? 350 czy 500W ??? :lol:

cocos - Pią 01 Kwi, 2011

dzięki
silnik 500W (może 36 przy mniejszym napięciu?)
real foto.. jak się pozbieram, ale wygląda dokładnie jak na tamtych (zakładka image)

PAS kosztował całego dolara :smile: przyda się instrukcja bardzo: mail - cocos & duno.pl



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group