To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Uszkodzony BMS czy poluzowana blaszka w celi?
acmen - Wto 26 Cze, 2018 Temat postu: Uszkodzony BMS czy poluzowana blaszka w celi? W 16s10p Przedwczoraj zauważyłem że jeden obwód ma 4,34 a cała reszta równo po 4,19. Pojechałem się przejechać straciłem 10% naładowania baterii i znów dałem do ładowania.
Po ładowaniu znów wszystkie mają 4,19-4,20 a w tym jednym
4,34. Zostawieniłem podłączonego BMSa na dobę. PO dobie przy tym obwodzie cały czas świeci się dioda gdzie indziej nie, ale napięcie nie spadło wciąż jest 4,34:
https://youtu.be/RDucm6FGNBQ
To BMS czy poluzowała się cela i blaszka nie styka w tym obwodzie? Zostały mi 2 dni gwarancji na BMS…
slow - Wto 26 Cze, 2018
Jeśli w bms świeci dioda a nie rozładowuje to pewnie tranzystor odpowiedzialny za rozładowanie celi uwalony albo rezystor który grzejąc się rozprasza moc..
madejp - Wto 26 Cze, 2018
acmen, coś masz nie tak z BMS'em, bo powinien przerwać ładowanie, jak na którejkolwiek celi pojawi się więcej niż 4,25.
WojtekErnest - Wto 26 Cze, 2018
Czy strata % naładowania była podobna we wszystkich segmentach, tzn ten z 4,34 mial np 4,12 a pozostałe 4,05 ?
Jesli tak to aku jest równe, czyli raczej blaszki są ok, czyli raczej problem z BMS.
Jesli zaś ten z 4,34 miał ponizej pozostałych to 'poluzowana' blaszka lub słabsze ogniwa w tym segmencie.
Jesli masz rezystor np kilkanascie ohmów lub inny odbiornik który wymusi prąd kilkaset mA, to obciaz ten segment gdy ma 4,34 tak by napięcie (bez obciążenia) spadlo do ok 4,20. I wtedy powtórz próby rozładowania i ładowania.
lukasz - Pon 26 Lis, 2018
może sprawdź na początku połączenie cell
Mariusz_p - Wto 27 Lis, 2018
Myślę, że połączenie cel ma tutaj nic do tego.
Odłączenie celi od BMS-a powoduje, że nie będzie szło używać baterii ( zablokowane ładowanie oraz wyładowanie).
Obstawiam niestety uszkodzony układ.
BMS nie wyładowuje najwyższej sekcji - a powinien.
BMS powinien zablokować dalsze ładowanie przy 4,25V na sekcję, a tego nie robi.
WojtekErnest - Wto 27 Lis, 2018
Mariusz_p napisał/a: | Myślę, że połączenie cel ma tutaj nic do tego.
Odłączenie celi od BMS-a powoduje, że nie będzie szło używać baterii ( zablokowane ładowanie oraz wyładowanie).
. |
Tylko w teorii. Niestety część BMS -w, nie reaguje na urwanie połączenie. Ale wykluczyć trwałego uszkodzenia BMS nie można.
|
|
|