To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Problem z BMS

sasha1243 - Czw 02 Sie, 2018

Wczoraj dostałem BMS z Chin i dziś go podłączyłem. Właśnie odciął i balansuje :grin:

Kilka uwag - może to komuś kiedyś pomoże:
1. po podłączeniu napięcie jest inne - zaniżone (może dlatego bo trzeba go odblokować)
2. po podłączeniu pod sterownik i włączeniu ładowarki (ładowarka nie ładowała)
3. odłączyłem ładowarkę, odłączyłem od sterownika -podłączyłem na chwilę ładowarkę i zaczęła ładować a napięcie na wtyczce pod sterownik wróciło do normy (czyli odblokowany)

Po odłączeniu wtyczki balansera przy pracującym silniku - blokuje (odłącza BMS), by go aktywować trzeba odpiąć od sterownika i podłączyć ładowarkę na chwilę. Po podpięciu pod sterownik wszystko wraca do normy.

sasha1243 - Pią 03 Sie, 2018

Kolejna dobra rada :lol:
warto zrobić wyprowadzenie pomijające BMS, dziś miałem wywrotkę uszkodziłem manetkę, wyskoczył błąd i bms zablokował. Wracałem na "manualu". Miałbym wyprowadzenie to przepinam i jadę dalej a tak lipa.

WojtekErnest - Pią 03 Sie, 2018

Stan manetki nie powinien miec wpływu na BMS. Chyba ze w wyhiku uszkodzenia manetki poszedl full z aku i ktorys segment przysiadl.
A teraz BMS na pewno dziala ?

sasha1243 - Pią 03 Sie, 2018

Możliwe że przyczyna była inna, podłączyłem ładowarkę ale komp nie startował. Podczas wywrotki zablokowało manetkę i ją odłączyłem - teraz po podłączeniu manetki komp hula. Teraz nie jestem pewny czy pomogła ładowarka czy też manetka. :neutral:
WojtekErnest - Sob 04 Sie, 2018

Sądzę ze ładowarka stawia 'na nogi' BMS. Manetka współpracuje tylko z sterownikiem i nawet problem z 5V jej zasilania, nie powinien wpływać na zachowanie pakietu.
Limak - Pon 27 Sie, 2018

Witam
Podepne się pod temat bo mam podobny problem z pierwszym podpięcie BMS po złożeniu baterii.
Tak jakby się nie chciał BMS aktywować.
Wszystkie wyjścia podpięte po kolei złącze balansujaca sprawdzone
A po pierwszym podpięcie ładowarki na ładowarkę 2 dioda Led świeci na zielono jakby pakiet naładowany i nie startuje. Na wyjściu na sterownik z BMS 51V podpięte pod oporni i próbie pobrania prądu 0.6 mA nagle prąd spada do 0.3mA i tylko tyle pobiera więc BMS go blokuje
Żeby wyeliminować ladowarke podpiałem na chwilę zasilacz stabilizowany na 54.6V i 2.2A pakiet baterii 13s.
Niestety ta sama sytuacja bateria się nie ładuje a na wyjściu na sterownik 51V
Co można jeszcze w takiej sytuacji zrobi,sprawdzic może ktoś coś poradzi?
To moja pierwsza konwersja ale trochę mi zajęło przygotowanie sporo czytałem i wydaje mi się że wszystko poprawnie podłączyłem.
Co mogłem wykonać źle?
BMS zakupiony od manikroxa dawno temu na 14s producent Ann lecz według jego można nim obsłużyć mniejsza ilość cel

madejp - Wto 28 Sie, 2018

A zmierzyłeś napięcia na poszczególnych segmentach baterii?
Limak - Wto 28 Sie, 2018

Napięcia na celach posprawdzane 4.16 - 4.18 po dolutowaniu złącza potwierdzone na wyjściach złącza to samo więc złącze balansujące poprawnie zamontowane.

Nastepnie główny "-" dolutowany
Póżniej wyjścia z BMS najpierw P do sterownika i C do ładowania
zamontowanie złącza do gniazda
I próba aktywacji ładowarką która pokazuje, że naładowana bateria i nawet nie startuje.
Delikatne rozładowanie baterii omijając BMS też nie pomaga.
Stawiam na BMS tylko co mogło pójść źle bo idzie już kolejny BMS i zeby nie było tej samej historii.
Chyba , że ten po prostu nie obsługuje mniejszej ilości ogniw i dlatego się nie chce aktywować.

borsuk - Wto 28 Sie, 2018

Limak napisał/a:
Napięcia na celach posprawdzane 4.16 - 4.18 ...

Spróbuj rozładować baterię aby napięcia na ogniwach nie przekraczały 4V, może któreś zostało zablokowane. Jakie jest napiecie zwalniające ogniwa (recovery voltage for single cell) dla tego BMSa?
Podstawowa zasada jest taka, że składamy baterię i podłączamy BMS do ogniw rozładowanych do napiecia przechowywania czyli ok.3,6V. Wtedy można być pewnym, ze żadne progi nie zostały przekroczone, poza tym w razie przypadkowego zwarcia mamy mniejszy prąd czyli mniejsze szkody.
Do testowania baterii trzeba pobrać prąd większy od 0,6 mA (chyba, że miało to być 0,6A).

WojtekErnest - Wto 28 Sie, 2018

Limak napisał/a:

Nastepnie główny "-" dolutowany
Póżniej wyjścia z BMS najpierw P do sterownika i C do ładowania
zamontowanie złącza do gniazda
I ć.

A + wszędzie podlaczony ?

Limak - Wto 28 Sie, 2018

Nie znam wartości (recovery voltage for single cell) dla tego BMSa, a jaki jest zazwyczaj ?
Próbowałem dziś trochę rozładować baterię ale do 4,1V bo opornica którą posiadam strasznie się grzała.
Jutro postaram się rozładować bardziej poniżej 4 V.
Odnośnie prądu rozładowania to próbowałem 5 A i nic nie pobierał, więc połączyłem z mniejsza opornicą dekadową i zjechałem minimalnie do 0,5mA aby zobaczyć czy w ogóle coś można z tej baterii pociągnąć przez BMS to napięcie natychmiastowo spadało do 0,3mA na multimetrze więc pewnie w taki sposób ogranicza BMS.
+ podłączony do złącza sterownika i złącza ładowania

borsuk - Wto 28 Sie, 2018

Limak napisał/a:
Nie znam wartości (recovery voltage for single cell) dla tego BMSa, a jaki jest zazwyczaj ?


4,05 lub 4,1V dla Li-ion.
Czy ten BMS jest na pewno dla Li-ion, a nie dla Li-fe?

WojtekErnest - Śro 29 Sie, 2018

Wkładając zlacze balansujace wsuwaj je nieco niesymetrycznie, tzn niech najpierw lapie styk minusa (I-szej celi) a potem pozostale styki. Dzialania odwrotne mogą uszkadzac BMS.
Limak - Czw 30 Sie, 2018

Udało się uruchomić aku
niestety nie na tamtym BMS
Po podłączeniu nowego wszystko śmiga bez problemu.
Wszystkie podłączenia wykonane identycznie zgodnie z instrukcjami więc podejrzewam że BMS od maniekrox niestety nie obsługuje innej ilości cel a był na 14s.
jak będę miał chwilę to sprawdze czy działa pod pojedyńczymi ogniwami podpiętymi na 13s.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group