To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Dlaczego nie lifepo4 ?

pxl666 - Pon 30 Lip, 2018
Temat postu: Dlaczego nie lifepo4 ?
Z.ciekawosci - znalazłem jakieś ogniwa lifepo4 o prądzie do 200a chwilowym i 70a ciągłym. Pojemność 2500mah , do 7000 cykli ładowania.
Czemu ich nie używamy w ebajkach ? Nie sa jakies śmiertelnie drogie ale i tak budujemy na lionach...

Arbiter - Pon 30 Lip, 2018

może cena typu 45zł za ogniwo o pojemności mniejszej niż 18650 kosztujące około 8zl?
https://allegro.pl/listing?string=ANR26650M1A A123&

pxl666 - Wto 31 Lip, 2018

Podałeś skrajny przykład. Te co ja podałem kosztują owszem niemało ale pojemność w normie a prądy oraz żywotność to inna klasa wobec liion
borsuk - Wto 31 Lip, 2018

pxl666 napisał/a:
Podałeś skrajny przykład. Te co ja podałem kosztują owszem niemało ale pojemność w normie a prądy oraz żywotność to inna klasa wobec liion

Większe, cięższe i droższe. Rynek zdecydował o ich zniknięciu ;)

wesmar - Pią 14 Wrz, 2018
Temat postu: Re: Dlaczego nie lifepo4 ?
pxl666 napisał/a:
Z.ciekawosci - znalazłem jakieś ogniwa lifepo4 o prądzie do 200a chwilowym i 70a ciągłym. Pojemność 2500mah , do 7000 cykli ładowania.
Czemu ich nie używamy w ebajkach ? Nie sa jakies śmiertelnie drogie ale i tak budujemy na lionach...

Korzystam mam 40152 SE ok. 100 szt i A123 M1B 26650 - 400 szt. Chodzą i mają cały czas 100 % pojemności. Jedyne issue w headwayach to wstrząsy i odspajanie alu od stalowego terminala na śruby. Naprawiam to zespajając punktowo zgrzewem 8 punktowym w atmosferze argonu z dodatkiem srebra+strontu jako materiału pośredniego. Ale co do jakości są 1000% lepsze niż lipo bo dają pełne cykle przy ekstremalnej trwałości, a wagowo wychodzi zaledwie 40 % gorzej. No i czas ładowania 15 do 30 minut bezcenny, nazwałbym to pompowanie energii zwłaszcza w A123. Na Orlenie nawet nie chcą za prąd, a ładowarka 2000 W na CoolMOS™-ach 1200 gram :)

wesmar - Pią 14 Wrz, 2018


Może jeszcze zdjęcie..
Lutowane terminale, obłożone mało estetycznie, ale skutecznie polimerem MX

ozzy_123 - Pią 07 Gru, 2018

wesmar podane przez Ciebie posiadane ilości to na sprzedaż?
Chętnie odkupię.

oper11 - Czw 14 Lut, 2019

wesmar napisał/a:
Obrazek
Może jeszcze zdjęcie..
Lutowane terminale, obłożone mało estetycznie, ale skutecznie polimerem MX

Jeżdzę od dwóch lat na baterii Li-Fe-Po4 48V/10Ah ale od początku chyba coś jest z nią nie tak.Pierwsze kilka ładowań wyglądało tak że ładowała się z przerwami.Napięcie nie dochodziło do nominalnych 58,4V a ładowanie się przerywało.Po kilku minutach ładowanie włączało się ponownie i tak kilka razy.Na końcu mimo że napięcie dochodzi do maksymalnych 58,4V to po kilku godzinach od naładowania napięcie spada o jakieś 2V.Również gdybym odłączył ładowarkę od razu po naładowaniu to napięcie szybko spada o ponad 2V.Potrzymanie na podłączonej ładowarce (pomimo że świeci się już na zielono) trochę poprawia sytuację ale i tak po kilku godzinach napięcie spada.I tak od dwóch lat.Bateria ma niecałe 400 ładowań.Jaka może być przyczyna takiego stanu?

WojtekErnest - Pią 15 Lut, 2019

Za wysoki prąd ładowania ładowarki w końcowej fazie napięć pakietu. No i/lub nierówne sekcje, których BMS nie moze wyrównać.
angawe - Śro 17 Kwi, 2019

oper11 wszystko ok! 3,65vx16=58,4v po naładowaniu -2v=56,4v/16=3,5v . Nominalne napięcie pojedynczej baterii 3,2-3,3v. Mam lifepo4 - przerwa w ładowaniu wynika z charakterystyki tej baterii. Co do trwałości to miałem rozładowane 14 z 16tu do 0,5v i wyszystkie udało się uratować! odziwo działają! Baterie poza wagą ok.
Inc0 - Czw 18 Kwi, 2019

do usuniecia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group