To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Napęd z silnikiem poza kołem - awaria silnika panasonic 250W; 36V
tadekgunia - Śro 01 Sie, 2018 Temat postu: awaria silnika panasonic 250W; 36V Witam serdecznie Wszystkich.
W zeszłym roku jesienią kupiłem rower Staiger Sinus PA2, bez baterii i ładowarki.
Sprawdziłem go po dostawie podłączając 36v z akumulatorów żelowych. Wyświetlacz led dobrze zadziałał i wspomaganie również na 3 trybach.
Odstawiałem go do garażu zadowolony że muszę tylko upolować baterię zregenerować i wstawić zwykły bms.
Sytuacja teraz jest następująca; wyświetlacz miga diodami zasilania ( wszystkie migają ) natomiast diody 3 trybów zasilania świecą się światłem ciągłym po czym gasną i już nie można ustawić trybu wspomagania. Oczywiście wspomagania nie ma.
Podłączyłem jak na początku 36v z akumulatorków żelowych i sytuacja jest ta sama.
Bardzo proszę o poradę co się mogło stać.
Które elementy sterownika są odpowiedzialne za załączanie trybów wspomagania. Czy są to jakieś ograniczniki prądowe ? Czy jest szansa naprawy takiego sterownika ( cała płyta zalana jakimś silikonem.
Silnik to Panasonic NUA082RB.
Będę wdzięczny za każdą poradę. A może ktoś posiada taki silnik do odstąpienia ?
serdecznie pozdrawiam;
Dziadek Tadek
wibi - Pią 03 Sie, 2018
Nie znam silnika i nie wiem jak wygląda oraz jakiego jest typu ale opisane objawy mogą wskazywać na błąd komunikacyjny (brak styków) pomiędzy wyświetlaczem a resztą. Spróbuj użyć jakiegoś środka do "czyszczenia "styków typu "Kontaktol " lub tp. do "psikniecia" na wszelkie złącza, bo te lubią "zaśniedzieć" a ponieważ płyną nimi małe prądy więc każda dodatkowa oporność może dawać takie objawy.
tadekgunia - Pon 06 Sie, 2018
Niestety nie pomogło.
Zdecydowałem się na otwarcie wyświetlacza ( nierozbieralny ), ale to jest prosty wyświetlacz na kilku diodach i kilku mikrowyłącznikach. Wszystko jest sprawne jak nowe. Diody 3 trybów wspomagania zapalają się na 1 sek. światłem ciągłym i gasną natomiast diody poziomu naładowania baterii migają cały czas. Myślę że funkcja poziomu napięcia jest dobra gdyż podając 27v ostatnia dioda miga bardzo szybko wskazując niski stan.
Tak więc pozostaje problem trybów wspomagania. Niestety nie wiem jak on jest skonstruowany w silniku panasonic. Jest jakiś dziwny czujnik na osi pedałów. Składa się z cewki i jakby rytych na osi różnych 3 wzorów.Jak to pracuje nie wiem. Oporność cewek sprawdziłem 160 om i 80 om.
Jeszcze jedna uwaga - jak urządzenie pracowało to podłączając zasilanie 36v do łączówki, słychać było na pinach i widać trzask i małą iskrę tak jakby rozładowywał się duży kondensator. Teraz to zjawisko nie występuje. W sterowniku widzę taki duży kondensator wystający poza masę silikonową. Może to on jest popsuty ( na zewnątrz wygląda dobrze, nie spuchnięty ).
Może ktoś z kolegów rozbierał silnik panasonic ? Czy jest możliwość usunięcia tej masy uszczelniającej ?
A może dać sobie spokój i szukać okazyjnie nowego silnika ?
Pozdrawiam oczekując porad.
Dziadek Tadek
kolmen - Śro 08 Sie, 2018
Z opisu wynika że to rower z silnikiem umieszczonym centralnie
Zrób proszę zdjęcia tego czujnika na osi pedałów , jest całkiem możliwe że to on jest przyczyną problemów
Sprawdź też ile przewodów jest doprowadzonych do silnika zanim zaczniesz go rozbierać
Sterownik jest zewnętrzny ?
Najlepiej zrób jak najwięcej zdjęć i zamieść
|
|
|