To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Pomoc przy poskładaniu pakietu
r101 - Pią 17 Sie, 2018 Temat postu: Pomoc przy poskładaniu pakietu Witam, poszukuję osoby która jest mi w stanie pomóc przy poskładaniu pakietu w obudowie typu "bidon" 65 ogniw.
Okolice Katowic
Pozdrawiam,
Krzysztof
Link do fotografii bidonu.
AlexWest - Pią 17 Sie, 2018
65 /5 czyli ma być pewnie zgaduje 13s5p ? na około 55 V ? mozesz lutować nie musisz zgrzewać jak nie masz zgrzewarki 2 posty wczesniej była mowa
Miłosz001 - Śro 29 Sie, 2018
Z lutowaniem bym uważał. Jeśli nie masz mocnej lutownicy, to przegrzejesz ogniwa, stracą część pojemności. W ekstremalnej sytuacji mogą nawet ulec uszkodzeniu - elektrolit się zagotuje, puści membrana ciśnieniowa.
Z kolei nie dogrzany lut to zimny lut. Lutować trzeba umieć.
Mogę pomóc, ale jestem z Kielc, czyli ewentualnie wykonam Ci baterię za odpłatnością.
WojtekErnest - Śro 29 Sie, 2018
Miłosz001 napisał/a: | Z lutowaniem bym uważał.
Z kolei nie dogrzany lut to zimny lut. Lutować trzeba umieć.
|
Jesli się lutuje osobno szynę prądową i osobno cienkie styki, to ogniwa nie powinny ucierpieć. Duże pakiety tak się robi ..
wibi - Śro 29 Sie, 2018
Nieco rozszerzę odpowiedź powyżej.Tak robi się takie baterie również do rowerów i sam jakieś trzy lata temu taką baterię od mida KTM odblokowywałem komuś z forum. Bateria trafiła do mnie kompletnie zablokowana BMSem z powodu zwarcia zewnętrznego.Po rozbiórce baterii okazało się, że jeden z drucików uległ przepaleniu a ponowna jego "naprawa" nie dała pożądanych skutków,nie odblokowała baterii. Jak ją odblokowałem już nie pamiętam ale poznałem zasadę działania tych "drucików". Otóż to nie są zwyczajne druciki a druciki mające określoną oporność i sprężystość przez co gdy pobór prądu jest większy od zadanego, drucik się nagrzewa na tyle, że nie traci sprężystości natomiast roztapia lutowanie a sprężystość rozłącza ogniwo-celę.Bateria nie ulega uszkodzeniu a jest tylko zablokowana i konieczna wizyta w serwisie. W przypadku jakiegoś zwarcia drucik nie zdąży się "uwolnić" z lutowia, tylko się przepala co również nie uszkadza elementów baterii a jedynie wzywa do serwisu. W sumie dość ciekawe i skuteczne zabezpieczenie baterii.
|
|
|