To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Kontrolery BLDC - Spalony chiński sterownik - zmiana
Carcik - Nie 19 Sie, 2018 Temat postu: Spalony chiński sterownik - zmiana Witam
Posiadam/łem chiński sterownik 36-48V 18A, najprostszy za kilkadziesiąt zł od jakiegoś kolegi z forum. Podlutowałem bocznik na 21A, bateria 14s ze silnikiem Bionx dawało to około 1kW mocy. Rower jeżdził fajnie do 45km/h lecz do 10km/h strasznie szarpał więc podłączyłem czujniki Halla które wcześniej nie były wpięte. Rowerek zaczął jeździć płynnie lecz przy próbie polutowania tego na stałe coś poszło nie tak.
Sterownik martwy, nie ma 5V a na pinie do zasilania czujników Halla 15V. Czujniki w silniku chyba też martwe (podłączone do zasilacza 5V dają cały czas 2,2V na wyściu).
Pytanie jaki wstawić sterownik żeby rower jeździł płynnie od zera bez czujników halla (spalone). Domyślam się że jakiś wektorowy. Czy zwykły GT250 da radę w porównaniu do tego chinczyka ?
Pozdrawiam
wibi - Nie 19 Sie, 2018
To nie sterownik robi "płynną jazdę" a właśnie czujniki halla, bez nich czeka cię sporo "niespodzianek" z wywrotkami przy ruszaniu włącznie.
Carcik - Śro 22 Sie, 2018
Czy sterownik wektorowy / FOC będzie pracował prawidłowo w trybie bezczujnikowy ?
Jaki jest przybliżony koszt takiego sterownika na te parametry tj 48-58V 20A.
|
|
|