To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Napęd z silnikiem poza kołem - trwałość popularnych midów
pxl666 - Pon 10 Wrz, 2018
czyli taki np hajbajk xduro za 16 ptysi to do solidnej wspinaczki się nie nada z racji słabego motorka ??
Inc0 - Pon 10 Wrz, 2018
nie wiem co rozumiesz pod pojeciem hibajk xduro jesli fabryczna konstrukcje za 16tysi czyli 250W ( opcjonalnie po zdjeciu blokady moze nawet 1kw to sory ale wole za te kase cos z cyklonbike wybrac na solidnym hubie będzie en razy lepiej szybciej dalej ... i ofc "ilegalen" XD
pxl666 - Pon 10 Wrz, 2018
z brzegu przyklad - https://www.dobrerowery.p...QhoC-pAQAvD_BwE
nie chce porównywać do falkona bo falkony to z rowerami maja mało wspólnego (pedały maja i tyle) chodzi mi o to czy taki fabryczny rower na gruby kesz nie nada się do wspinaczki bo ma za slaby motor ???
leszcz - Pon 10 Wrz, 2018
Do wspinaczki bbshd + odpowiednio mała z przodu i duża z tyłu i raczej nic tego nie pobije. Kolego moim Leśnikiem na bbs02 ustawionym na 15A (max 700W mocy) podjeżdżam z baterią 12s6p (ok 4kg) - czyli w sumie rower+bateria ok 20kg - na stok 30%. I to na blacie 44T przód i 32T tył.
Więc dając jakieś 36T(lekkie) na przód i > 40T na tył + BBSHD (2000W) to chyba na pionowe ściany możesz wjeżdżać.
madejp - Pon 10 Wrz, 2018
To i ja dołożę swoje 3 grosze do dyskusji. Żeby rozpędzić huba do prędkości przy których się nie spali potrzeba w miarę równej drogi, albo się inwestuje w konstrukcje, która przypomina motocykl terenowy, a to i tak nie pozwala wszędzie wjechać. Zresztą podejrzewam, że większość jedzie rowerem do lasu sobie spokojnie pojeździć, a nie przelecieć przez las w kilka minut.
Ale dyskusja, który napęd jest lepszy, bez zdefiniowania do czego, jest bez sensu.
Ja stoję na stanowisku, że jak ktoś chce jeździć spokojnie po lesie i górach, to MID. Jak ktoś chce szaleć po górach (ala tas i ekipa z podbeskidzia) lub jeździć bardzo szybko po płaskim, to HUB.
pxl666 - Pon 10 Wrz, 2018
generalnie mi się rozchodzi o w miarę lekki i sensownie kosztujący rower który można jakby co przenieść i na bagażnik wsadzić . tu chyba jedynie jakiś mid ? jazda po lesie - jura np - piachy i wspinanie czasami ostre nawet
Inc0 - Pon 10 Wrz, 2018
Jeśli ma być lekki ze by dało sie go wnieść po schodach i ma sobie radzic w lekkim terenie i nie masakrować napędu roweru to niezbyt mocna 500 -750W ale lekka konstrukcja z silnikiem przekładniowym w kole spełni te warunki.
Jesli ma być lekki żeby dalo sie go wnieść po schodach i nie robi na tobie wrażenia wyższa cena zakupu mida oraz przyspieszone zużycie łańcucha kasety, przerzutki i blatu a ma radzić sobie na stromych podjazdach to tylko midem 750-1000W sie wyskrobiesz na konkretne góry.
Roswell - Wto 11 Wrz, 2018
Silniki Boscha wcale nie mają 250W mocy maksymalnej, te 250W odnosi się do mocy nominalnej, ale moc maksymalna jest większa i nie wymaga żadnego odblokowywania (zdjęcie blokady jedynie umożliwia jazdę z wspomaganiem powyżej 25km/h). Aktualna linia silników Boscha w zależności od modelu dysponuje mocą maksymalną 295-600W
@pxl666 jeśli chcesz coś do wspinaczki to mocniejsze bafangi powinny już wystarczyć, ale jeśli chcesz sobie np. poszaleć dla frajdy po lesie z ciasnymi zakrętami itp. to rozważył bym na Twoim miejscu jakiś rower z silnikiem bosch performance cx
Inc0 - Wto 11 Wrz, 2018
Nie mylić mocy ciągłej zależnej od instalacji, z mocą nominalna która określił producent w dokumentacji silnika z i mocą maksymalna/chwilową jaka sie przytrafia przy ruszaniu i ostrym przyspieszniu . Legalne konstrukcje muszą mieć nie więcej niż 250W mocy ciągłej w peaku mogą mieć i maja więcej .
Roswell - Śro 12 Wrz, 2018
Mam wrażenie że nie masz żadnego doświadczenia z takimi rowerami.
Tu jest artykuł który to wg mnie dobrze wyjaśnia:
http://samochodyelektrycz...elektryczne.htm
a tutaj najważniejszy fragment:
Cytat: | Warto zauważyć, że ustawodawca ograniczył jedynie moc ciągłą silnika, nic nie wspominając o mocy maksymalnej (chwilowej), co w przypadku silników elektrycznych pozostawia furtkę pozwalającą w praktyce na pracę z większą mocą (przez pewien czas aż do osiągnięcia maksymalnej dopuszczalnej temperatury maszyny albo ograniczeń programowych kontrolera). Jaką i jak długo? Można wyobrazić sobie zastosowanie napędu, który będzie mógł chwilowo rozwijać moc kilkuset W, gdzie "chwilowo" może oznaczać na przykład godzinę. |
leszcz - Śro 12 Wrz, 2018
Seryjne midy są tragicznie głośne.
Może to cię utwierdzi https://www.youtube.com/watch?v=DqlB6Lumtlk
Inc0 - Śro 12 Wrz, 2018
na fabrycznym midzie zrobiłem więcej km niz ty masz postów:P - chciałem kupic takie ustrojstwo od znajomego dał mi go do przetestowania na weekend oddałem jeszcze tego samego dnia -nie zachwycił mnie . Odnoszę wrażenie że nie posiadłeś umiejętności czytania ze zrozumieniem.
szulik - Nie 16 Wrz, 2018
leszcz napisał/a: | Więc dając jakieś 36T(lekkie) na przód i > 40T na tył + BBSHD (2000W) to chyba na pionowe ściany możesz wjeżdżać. |
Mi sprzedawca odradził Lekkie 36T bo w wielu konfiguracjach łańcuch może haczyć o obudowę BBSHD.
Kupiłem 42T i na potrzeby jazdy pod górę na padniętej baterii zmieniłem kasetę na 11-40 (8 przełożeń). Na kołach 29" daję radę wszędzie. Zdarzyło mi się prawie zlecieć z roweru do tyłu pod bardzo stromą górę bo oderwało przód od ziemi, a do tego momentu silnik ciągnął bezproblemowo.
Wystarczy po kalkulatorach poprzeliczać jakie przełożenia brać.
PS. podpisuję się pod stwierdzeniem, że MIDy są idealne do spokojnej/normalnej jazdy po płaskim i sporych wzniesieniach. Do jakichś szaleństw offroad pewnie inne typy napędów są lepsze.
Kaemus - Śro 19 Wrz, 2018
Dopiszę się do listy użytkowników - u mnie Bafang BBS02.
Od 12.2016 do teraz zrobione prawie 5 000 km. Bez awarii, zwiększonej głośności i takich tam.
Nie smarowałem go, czekam na ostrzeżenie w postaci hałasu.
Otworzyłem tylko raz, żeby zainstalować termometr - pilnuję, żeby nie przekroczyć na nim 50 C.
Zdarzyło się kilka razy tego lata - w cieniu 35C, na słońcu pewnie 50C i długi stromy podjazd.
Prąd mam ograniczony do 18A (ok. 700W), ale 90% jazdy to prąd max 11A (czyli mniej więcej
to znamionowe 350-400W). Napęd (łańcuch, z tyłu piasta 8-biegowa) cały czas ten sam.
Mimo umiarkowanej mocy wjeżdżam na wzniesienia po 15%. Tyle, że wolno i z moim lekkim wspomaganiem.
Ogólnie super, niesamowite uczucie, kiedy wtaczam się na przewyższenie typu 500m i oglądam świat z góry : )
KM.
leszcz - Śro 19 Wrz, 2018
Polecam przymiar do łańcucha i wymianę łańcucha po 1% rozciągnięciu. Potem leci przednia zębatka za 80zł. Zobaczcie czy już nie macie spłaszczonych zębów. Ja miałem na 1.25% łańcuchu
|
|
|