To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - 6s6p czy 2x 3s6p
sebar25 - Wto 04 Wrz, 2018 Temat postu: 6s6p czy 2x 3s6p Teraz mam jeden pakiet 3s12p ale prawdopodobnie będę potrzebował 24V.
Zważywszy na to że nie mam czym naładować s6 chcę go rozpruć na dwie 3ski z osobnymi balanserami.
Czy takie dwa pakiety mogę połączyć szeregowo?
Pozdrawiam.
sebar25
slow - Wto 04 Wrz, 2018
Szeregowo to zawsze możesz połączyć.
Kontroluj tylko co jakiś czas czy się nie rozjeżdżają napięcia każdej sekcji.
sebar25 - Wto 04 Wrz, 2018
slow napisał/a: | Szeregowo to zawsze możesz połączyć.
Kontroluj tylko co jakiś czas czy się nie rozjeżdżają napięcia każdej sekcji. |
Odnośnie łączenia pakietów z balanserami w http://www.pingbattery.com/content/wiringguide.pdf
znalazłem taki schemat:
click
Z opisu wynika diody że powinny mieć parametry równe sumie napięć i prądów wszystkich pakietów.
Mam balansery 25A z chwilowym 40A. Zastosować coś w pobliżu 24V/50A czy 24V/80A?
W miarę możliwości prosiłbym o wskazanie konkretnej diody.
Pozdrawiam.
EDIT: Nada się?
https://www.tvsat.com.pl/pdf/8/82cnq030a_ir.pdf
madejp - Śro 05 Wrz, 2018
Nie wiem, przed czym mają chronić te diody. Przypomina mi to układ z diodami bypass przy ogniwach słonecznych, co wydaje mi się, w przypadku baterii do roweru, bez sensu. Ale może ktoś wytłumaczy sensowność tych diod.
WojtekErnest - Śro 05 Wrz, 2018
Niezależne BMS-u i pakiety są impulsowo włączane i wyłączane. Napięcie ładowarki jest dwukrotnie wyższe niż pojedynczy pakiet i uszkodzenia BMS-ow są możliwe. Wątpię nawet że te diody zwrotne w pełni zabezpieczą przed uszkodzeniem w stanach nieustalonych. Taka "bieda ładowarka ". Nie podoba mi się.
sebar25 - Śro 05 Wrz, 2018
WojtekErnest napisał/a: | Niezależne BMS-u i pakiety są impulsowo włączane i wyłączane. Napięcie ładowarki jest dwukrotnie wyższe niż pojedynczy pakiet i uszkodzenia BMS-ow są możliwe. Wątpię nawet że te diody zwrotne w pełni zabezpieczą przed uszkodzeniem w stanach nieustalonych. Taka "bieda ładowarka ". Nie podoba mi się. |
Tylko że ja będę je ładował osobno (rozłączone) a tylko na czas pracy będą w szeregu.
WojtekErnest - Śro 05 Wrz, 2018
Ale nagle jeden z nich może chwilowo wczesniej się rozlaczyc, czyli mosfet pracujacy jako klucz, otrzyma sygnal rozlaczenia. Bms ma sprzężenia zwrotne do sterowania, wiec to w 100% wg mnie bezpieczne nie jest. Noni mam nadzieję zę nie uzyjesz regena do hamowania, Bo to daje zwrotnie napiecie.
madejp - Czw 06 Wrz, 2018
To nawet regena nie potrzeba. Jeśli jeden BMS się rozłączy podczas jazdy z maksymalna prędkością, to nagle bateria będzie miała połowę napięcia. Więc silnik zacznie ją ładować przez diody mosfetów sterownika, aż zwolni mniej więcej o połowę.
Więc ten przypadek jest za tym, żeby nie stosować diod równolegle do BMSów.
sebar25 - Czw 06 Wrz, 2018
No to już wiem żeby tego nie robić.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
|
|
|