To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Hulajnoga elektryczna tuning :)

chevi - Sob 08 Wrz, 2018
Temat postu: Hulajnoga elektryczna tuning :)
Potrzebuję pomocy Fachowca.

Kupiłem hulajnogę elektryczną,taką na szerokich oponach jak w wypożyczalniach nad morzem.
Kupiłem mocniejszą wersję fabryczną 60v 2000wat(sterownik 45A i silnik o nominalnym obciążeniu 2000W).
Z racji mojej sporej wagi i tak okazała się trochę za słaba.O ile po płaskim w miare przyspieszała i rozpędzała się do 50k/h to w lesie czy na podjazdach była zdecydowanie za słaba.
Postanowiłem ją troche wzmocnić i kupiłem sterownik Sabvoton w Nexun-ie zamontowałem i zaprogramowałem.Moc ustawiłem na 60A i teraz jest bardzo sympatyczne...ale,wiedziałem że może być problem z silnikiem a raczej jego przeciążeniem i faktycznie starczy 2-3 kilometry szybkiej jazdy i przyspieszeń i silnik robi się mocno ciepły tak samo jak przewody fazowe.Nie parzą ale są wyraźnie ciepłe.Nie wiem na ile przewody mogą się grzać po takiej jeździe.Czujnik temeratury na silnik już zamówiłem i będę kontrolował jego temperaturę ale kabli już nie.Poradźcie czy szukać już mocniejszego silnika czy starczy przewody zmienić na grubsze,a silnik tylko kontrolować.

Druga sprawa to baterie.Mam dwie które stosowałem zamiennie(obie zamontowane w hulajnodze) lub podłączone równolegle w zależności od potrzeb.W tej chwili na jednej nie mogę jeździć bo wywala bezpiecznik w obudowie baterii 30A na dwóch obciążenie jest mniejsze więc jest ok.Martwię się jednak o Prąd rozładowywania baterii.Nie wiem co to za baterie na jakich ogniwach i czy poradzą sobie z takim obciążeniem.Załączam fotkę z wklejki baterii może potraficie to rozszyfrować i przeliczyć moje obecne prądy rozładowywania.

madejp - Pon 10 Wrz, 2018

Moim zdaniem największym problemem jest u Ciebie temperatura silnika. Silniki BLDC mają to do siebie, że słabo przekazują ciepło na obudowę, więc jeśli obudowa jest gorąca, to w silniku jest dużo cieplej. Żeby nie przekraczać temperatury wykorzystaj możliwość sabvotona i ogranicz prąd fazowy. Prąd fazowy ma bezpośredni wpływ na temperaturę. Ty zapewne ograniczałeś DC Current, a to ma wpływ na prąd ciągnięty z baterii i dopiero pośrednio na prąd fazowy.
Co do baterii, to u nich też jest ważna temperatura. Dla ich długowieczności lepiej żeby nie były bardziej niż ciepłe. Ale to, że przy normalnej jeździe spaliłeś bezpiecznik, a nie wyłączył się sterownik, sugeruje, że wytrzymują.

chevi - Pon 10 Wrz, 2018

Prąd fazowy mam ustawiony na 120A.Baterie są zimne,nie zauważyłem żeby kiedykolwiek były choćby ciepłe.
Pojeździłem wczoraj trochę i przy spokojnej jeździe,przy podjazdach,częstym ruszaniu jest wszyatko ok.Silnik i kable grzeją się tylko przy jeździe powyżej 50km/h.Założę czujnik temperatury do silnika,grubsze pr,ewody i zobaczę co sie będzie działo.

madejp - Wto 11 Wrz, 2018

chevi napisał/a:
Prąd fazowy mam ustawiony na 120A.


Nie ważna jest wielkość jak się nie zna pozostałych parametrów. Chodzi o to, że jeśli się silnik grzeje, to może warto ją zmniejszyć, przynajmniej dopóki nie będziesz miał czujnika temp.

Cytat:
Baterie są zimne,nie zauważyłem żeby kiedykolwiek były choćby ciepłe.


To znaczy, że z bateriami nie masz problemu.

chevi - Wto 11 Wrz, 2018

tak zrobię.dzięki za rady.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group